Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De DSR Methode (Dutch Synthetic Reefing)

Inmiddels mag gesteld worden dat het experimentele stadium lang verstreken is en tegenwoordig veel reefers succesvol ermee werken.
Bekijk bijlage 495512
Beste glenn ,

Zal me even voorstellen ; Rob f inmiddels 2.5 jaar bezig met zeeaquariums en mijn vriendin is er ook fan van . 1 grote bak van 600 liter met daaraan gekoppeld een 185 liter stekkenbak .
de kriebels blijven komen en inmiddels een gebruikte 350 liter red sea bak erbij gekocht . Die wil ik full dsr laten draaien ,
zou graag wat vragen aan je willen voor het opstarten en indraaien en lampen en pompen zijn nog niet aangeschafd .

Hoor graag van je of je info zou willen geven?

mvg Rob F

Beste glenn ,

Zal me even voorstellen ; Rob f inmiddels 2.5 jaar bezig met zeeaquariums en mijn vriendin is er ook fan van . 1 grote bak van 600 liter met daaraan gekoppeld een 185 liter stekkenbak .
de kriebels blijven komen en inmiddels een gebruikte 350 liter red sea bak erbij gekocht . Die wil ik full dsr laten draaien ,
zou graag wat vragen aan je willen voor het opstarten en indraaien en lampen en pompen zijn nog niet aangeschafd .

Hoor graag van je of je info zou willen geven?

mvg Rob F
Welkom in deze verslavende hobby..
Inmiddels zit ik er al 17 jaar in en geen haar op mijn hoofd denk aan stoppen.

Lees je in op de DSR website en platforms
Https://dsrreefing.com

Dit is de lijst met de basis techniek
Www.DSRreefing.com/technics
Inmiddels is Full led een zeer goed alternatief. Al vind het resultaat van veel leds tegenvallen. Vaak ook doordat met teveel gaat rommelen in de setting en de spreiding de meeste leds parten speelt

Persoonlijk zou het advies geven om te kijken naar EZ en EZ2Go. Deze zijn redelijk zelfstabiliserend ontworpen
FullDSR is goedkoper maar vereist enig inleeswerk, waar mensen zonder geduld op afhaken. Eenmaal opgestart met EZ kan je jezelf geleidelijk verdiepen in de vele mogelijkheden van FullDSR.

Welkom in deze verslavende hobby..
Inmiddels zit ik er al 17 jaar in en geen haar op mijn hoofd denk aan stoppen.

Lees je in op de DSR website en platforms
Https://dsrreefing.com

Dit is de lijst met de basis techniek
Www.DSRreefing.com/technics
Inmiddels is Full led een zeer goed alternatief. Al vind het resultaat van veel leds tegenvallen. Vaak ook doordat met teveel gaat rommelen in de setting en de spreiding de meeste leds parten speelt

Persoonlijk zou het advies geven om te kijken naar EZ en EZ2Go. Deze zijn redelijk zelfstabiliserend ontworpen
FullDSR is goedkoper maar vereist enig inleeswerk, waar mensen zonder geduld op afhaken. Eenmaal opgestart met EZ kan je jezelf geleidelijk verdiepen in de vele mogelijkheden van FullDSR.
thanks reuze bedankt hier kan ik mee aan de slag . heb er zin in . mvg rob

Ik overweeg een zeeaquarium aan te schaffen en kom nu deze methode tegen.
Is er een bestand waar deze methode uitgelegd wordt?

Ik overweeg een zeeaquarium aan te schaffen en kom nu deze methode tegen.
Is er een bestand waar deze methode uitgelegd wordt?
Grappig om dit topic na 12 jaar eens terug te lezen.

Je kan alle info halen op de dsrreefing.com website

En ja, ik ben nog steeds met volle passie in de hobby.20250421_155538.jpg20250421_155513.jpg

Back
Bovenaan