Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

daar gaan we weer!!!!!!

• Topicstarter Topicstarter mark deen
  • Startdatum Startdatum
M

mark deen

Guest
hallo allemaal,

ik ging laatst een aquariumpie ophalen in friesland.
was voor een leuk prijsje met de hele rataplan erbij.
ik ging hem halen met het idee ïk ga hem gebruiken als quarantainebak.
maar thuis gekomen ben ik gaan rekenen met de maten van mijn oude bak en nu schelde het zo veel dat het wel was te doen opnieuw opstarten.
oude bak 100/40/40 nieuwe bak 110/50/50
alleen de voorruit was best wel beschadigd.
dus een vriend gebeld voor een nieuwe ruit.
ben alles gaan schoon maken, neer gezet, en een beetje aangepast aan mijn huisstyle.
en beginnen maar.
hier is hij toen hij binnen kwam.
gr. mark

en nu klaar voor de start.
met nieuwe ruit en aangepast aan huisstyle van vrouw ;D

ik heb alleen nog verlichting nodig.
ik zat zelf aan 4 keer t5 te denken.
want ik wil er niets boven hangen.
dus als iemand nog wat heeft laat het me even horen.
en ook als iemand betere ideeen heeft.

gr. mark

wel leuk bakkie alleen ik weet niet of je zelf nog een goede afschuimer hebt want dat ding dat er bij zit lijkt me niet veel.

hahahahahahhaha daar heb je helemaal gelijk in hij zit ook nog niet helemaal aangesloten.
en ik wil eerst ff kijken hoe hij het doet als het niets is WEG ERMEE.
het is een sander.
gr. mark

Heb je ook al bedacht of je dat sproeifilter wilt behouden. Als je toch van afschuimer zou veranderen, knikker dan ook dat sproeifilter met alle keramiekpijpjes of zo iets er meteen uit. Plaats een 1000 liter afschuimer en je Berlin systeem staat als een huis.

??????????? hoe dat zo dan, ik wou het wel eens met een sproeifilter proberen.
maar waarom de sproeifilter er uit knikkeren.
gr. mark

zo ff wat water aanmaken (en ja het gaat op een simpele maar toch efectieve manier). ;D

Mark,

Ik zie dat je met emmers bezig bent om je aquarium (bij) te vullen met osmosewater. Misschien een tip voor na het weekend.
Koop een paar meter slang, bevestig de ene kant aan je osmose-apparaat en hang de andere kant in je aquarium.
Het 'afvalwater' uit je osmose-apparaat kan je aansluiten op je wasmachineafvoer.
Scheelt een hoop heen en weer geloop.

Leo.

;D ;D ja dat klopt dat heb ik al gedaan maar dan verliest hij een hoop druk en dan lijkt het nog wel langer te duren.
en ik heb nog 2 bakken staan en die moeten ook gevuld worden.
en daar komt ook nog bij dat mijn vriendin het niet wilt >:( ze is al niet zo weg van mijn hobby, maar ze vind het wel mooi als de bak staan en gevult en wel
gr. mark

zo hij zit vol.
en de sump ook ppppppfffffffff dat was al een klus opzich.
vandaag de bioballen er in gedaan (in de overloop).
ff 2 stukken steen, bij gevuld met "gold sphere sand".
en nu ken hij gaan rijpen ik doe er nog wel 2 a 3 stukken steen van de week erbij anders kom ik te kort als ik alles over ga zetten.
gr. mark

nog 1

p.s. als iemand nog verlichting voor mij heeft laat het me ff weten dan (t5 graag 4maal).

Zou het niet beter zijn eerst een rif op te bouwen op een bodembeschermende voorziening. Een bodemplaat van piepschuim of plexiglas om de drukpunten van de stenen op te vangen beperkt de kans op glasbreuk aanzienlijk. Enkele maanden laten draaien, zodat veel losse zooi dat van de stenen afkomt nog makkelijk te verwijderen is. Daarna eventueel pas bodembedekking aanbrengen.

nee dat denk ik niet want het grind wat op de bodem lig is dik genoeg omdat steen op te vangen en verdeeld het gewicht goed.
ik ben zelf niet zo weg van piepschuim op de bodem.
dat is een vast matriaal en niet los te woelen dus het vuil blijft er ook in vast zitten.
gr. mark

Hallo :)
Misschien niet aan gedacht ,Mark ,maar als er later dieren in de bodem gaan woelen , komt de rifwand mogelijk op "losse schroeven " te staan ... :-\
En dan heb je kans dat de ganse inhoud van je mooie aquarium door je kamer vliegt... :P
Groetjes ,Peter

Back
Bovenaan