Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crizy's Rif :: RSM 250

Hoi Crizy, ik vind het leuk je dagboek te volgen, temeer daar ik zelf ook een week of 3 met een Max 250 draai:cool:. Kan je een beetje vergelijken hé:biggrin:.
Heb je al plannen voor gemaakt voor bewoners?:o
Zou leuk zijn als je weer eens foto'tje photopiczou plaatsen. Succes verder:goed:.

je hebt gelijk, idd tijd voor een fotootje, dat is toch het mooiste. Alleen niet op dit moment, haha, nogal veel groene algen. Ach ja, het hoort erbij. Het water is overigens kraakhelder.

Bijlagen

• week4-2.jpg
    week4-2.jpg
    28,6 KB · Weergaven: 25
Hoi Annetje,
Wenslijstje op dit moment:

bloedgarnaal, 2x
draadgrondel, 2x
nemo, 2x
mandarijnpitvis, 1 of 2
gele zeilvindokter, 1x
vuurkoraalklimmer, 1x
picassodokter, 1x

reservelijstje:
koningsgramma, 2x
paarsgevlekte gobie

Ik dacht eerst ook dat het niet kon. Maar het schijnen langzame groeiers te zijn. Als ie dan te groot wordt gaat ie er uit

ik wil hem niet uit je hoofd praten maar zijn super snelle groeiers :) ik heb er 1 gehad van een cm of 3 die was binnen 5a 6 maanden 10 a 12 cm

Oh, dan kan ik niet lang van de picasso genieten. Was het verder wel de moeite waard? Jij hebt hem weggedaan omdat ie te groot werd?

ik wil hem niet uit je hoofd praten maar zijn super snelle groeiers :) ik heb er 1 gehad van een cm of 3 die was binnen 5a 6 maanden 10 a 12 cm

hoe hard groeien ze daarna? want 10 a 12 cm is prima te doen nog in de bak. Hoe snel groeien ze naar de max maat?

want 3 cm is nog wel een heeeeel jong visje...dat groeit toch eigenlijk altijd snel? Of blijven ze daarna ook dat groeitempo houden?

hoe hard groeien ze daarna? want 10 a 12 cm is prima te doen nog in de bak. Hoe snel groeien ze naar de max maat?

want 3 cm is nog wel een heeeeel jong visje...dat groeit toch eigenlijk altijd snel? Of blijven ze daarna ook dat groeitempo houden?

Vind het wel knap hoe jij van elke zin een vraag kan maken Sandra :biggrin: (niet lullig bedoeld hoor haha)

Greetz,

ja volgens mij blijft de groei snelheid wel doorgaan tot een bepaalde cm maar tot welke zou ik niet weten . plus het feit dat de een denk hij groeit na de bak toe , de andere zegt dat die misvormt wordt , dus ik weet het ook nog niet echt . elk visje is natuurlijk ook anders

ik kocht die van mij toen die zo'n 3 tot 4 cm was en deze is nu al een 6 tot 7 tal cm... maar nu groeit hij al minder snel :biggrin:
het hangt er natuurlijk ook van af hoevaak / hoevéél je hem voert ;)

groetjes !!!

Vind het wel knap hoe jij van elke zin een vraag kan maken Sandra :biggrin: (niet lullig bedoeld hoor haha)

Greetz,

haha....ik zie het ook maar als een complimentje hoor :biggrin:

ik wil dan graag echt ALLES PRECIES weten. een antwoord...leverd vaak weer een nieuwe vraag op he...dus, dan stel ik die dan ook maar gewoon...kunnen daar weer veel van leren.

ja volgens mij blijft de groei snelheid wel doorgaan tot een bepaalde cm maar tot welke zou ik niet weten . plus het feit dat de een denk hij groeit na de bak toe , de andere zegt dat die misvormt wordt , dus ik weet het ook nog niet echt . elk visje is natuurlijk ook anders

gut eigenlijk wel iets om te vragen aan forumleden die er 1 kopen. Om het bij te houden, hoeveel ze per week groeien....krijg je een mooi schema van.

van dat misvormen had ik ook gehoord. Maar ook dat er soorten zijn die inderdaad zich aan de bakformaat aanpassen. Ben wel erg benieuwd of de picasso zal vervormen... of gewoon snel blijft doorgroeien....of de groeisnelheid zich aan het bakformaat aanpast. (ik hoop zelf et laatste:biggrin: want de dory staat ook op mijn reserve lijstje waar ik dus nog over twijffel...)

hee Randyke...zou jij eens beetje bij willen houden hoe snel ie groeit? en tot welke maat in de rsm250....denk dat er meerder maxers zijn die dat wel graag zouden willen weten...i

ik doe m'n best :biggrin:!!! maar nu hij een 7 tal cm. is groeit hij een stuk trager en is het dus moeilijk bij te houden ( ik voer nochtans 3 x per dag !!! ) :p
ik denk ook niet dat deze vis "snel" misvormingen krijgt hoor... in sommige winkels zitten ze in KLEINE bakjes en als niemand de vis dan wilt kopen zitten ze daar wel een tijdje ( soms maanden ).... en die vissen hebben meestal ook geen misvormingen... :confused:

nu jah... een red sea max 250 is wel te doen hoor , zolang hij maar géén dikke 20 cm is ;) je zult zelf wel zien wanneer de vis te groot wordt en een grotere bak nodig heeft :)
groetjes !!!

Zo, hallo dan! wat ga jij doen?
ff frisse neus halen?

Bijlagen

• krab-green-20-07-09.jpg
    krab-green-20-07-09.jpg
    25,5 KB · Weergaven: 16
Ha annetje! ja hij zat voor dat rooster. Hij ging van rechts naar links, dus glipte er niet door. Daarna ging ie in het hoekje zitten. Camera maakt buiten aqua betere foto's heb ik gemerkt. Er zat ook een paarse krab in, maar die lag er vandaag dood in.

Waterwaardes getest. Bak draait bijna 4 weken met levend steen. Tussen haakjes waardes van 3 dagen geleden

Temp: 25 (25)
Zout: 1022 (1023)
NH3: 0,2 (0,2)
No2: 0,05 (0,05)
No3: 0 (0)
PH: 8,6 (8,6)
Alk: 2,6 (2,6)
Ca: 440 (410)
Mg: 1500 (1500)

Po4 test besteld

Back
Bovenaan