Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crabcity Reef

Anton - AVO zei:
De sump komt op de grond te staan en bovenop stekkenbak?
Waar is het sump-hok t.o.v. het aquarium , zie nog geen doorvoer naar sumphok.
Heren dank u voor de mooie woorden.:)

Wat betreft de sump deze komt op het onderstel en de stekkenbak zit geintegreerd in de sump.Ik zal de bouw tekening even bijvoegen...

De foto geeft weer waar de ruimte zich bevindt ten opzichte van de bak.Die doorvoer zie je niet omdat hij er nog niet is.:p ;)

Bijlagen

• sump vooraanzicht.JPG
    sump vooraanzicht.JPG
    27,8 KB · Weergaven: 97
  • sump bovenaanzicht.JPG
    sump bovenaanzicht.JPG
    22 KB · Weergaven: 49
  • DSC00099.JPG
    DSC00099.JPG
    178,2 KB · Weergaven: 21
Kijk das duidelijk zo.

Hoe gaat het water naar de sump en weer naar de bak?

Anton - AVO zei:
Kijk das duidelijk zo.

Hoe gaat het water naar de sump en weer naar de bak?
Doormiddel van een afvoerleiding van 40mm en dito opvoerleiding waar hopelijk een OR6500 het zware werk gaat doen,afvoer 'wet van de communicerende vaten';)

Laatst bewerkt:
mmm dat wordt uitproberen, ben benieuwd.
Sea-Crab zei:
Doormiddel van een afvoerleiding van 40mm en dito opvoerleiding waar hopelijk een OR6500 het zware werk gaat doen,afvoer 'wet van de communicerende vaten':confused:

Update:

Bij gebrek aan glas maar met de electriek aan de gang gegaan,dit alles zit op een aparte groep met uitzondering van twee stopcontacten dit om bij een probleem met de ene groep toch nog een stroming te genereren.Alle stopcontacten zijn geaard en ik heb ze ook zo verbouwd dat de schakelaar het contact uitschakeld,is weer handig als er eens een pomp stil moet(hoef je niet elke keer de stekker eruit te trekken).:D
Hopelijk de volgende keer met beter nieuws over het glas!:rolleyes:

Bijlagen

• DSC00101.JPG
    DSC00101.JPG
    91,1 KB · Weergaven: 22
  • DSC00103.JPG
    DSC00103.JPG
    140,9 KB · Weergaven: 25
Je moet Wim achter zn veren zitten,dat helpt ;) !! ziet er keurig uit tot zover :goed: !! mvg Manuel!!

Hij had met jou un datum afgesproken.....vraag hoeveel korting je krijgt bij elke week dat het langer duurt!! Dan wordt het wachten ineens un stuk prettiger :D !!

Week 1telaat 5%

Week 2telaat 10%

week 3telaat 20%

week 4telaat 30%

week 5telaat 40% korting etc etc etc.!! :D

manuel69 zei:
Week 1telaat 5%

Week 2telaat 10%

week 3telaat 20%

week 4telaat 30%

week 5telaat 40% korting etc etc etc.!! :D
Hmmm zitten we nu al aan 30% :D

Even zonder gekheid.Wim heeft al toegezegd iets aan de prijs te doen.Of het een verkooptruc is of niet weet ik niet.Maar hij zei ook dat hij geen bak meer zou bestellen bij deze leverancier,met andere woorden Wim is zelf ook niet blij met de gang van zaken.We hopen gewoon op een goede afloop voor beide.
Wordt gelijk mijn geduld getest die nodig is voor deze hobby.;)

Das waar en geduld is un.......tja schone zaak!! :D ;) suc6 mvg Manuel!!

Er is glas in huis !!!!!

Eindelijk na heel veel geduld;) is de bak en de sump in huis,na wederom een spannende dag van wel of niet uiteindelijk toen ik er eigenlijk niet meer in geloofde, het verlossende bericht 'bak is onderweg vanaf Roosendaal'.
Even later rijd de bus van Brouwers voor(binnen klinkt een zucht van verlichting).
Al snel werd de sump binnen gedragen,en dat door Wim zelf!

Bijlagen

• DSC00108.JPG
    DSC00108.JPG
    167,6 KB · Weergaven: 46
  • DSC00109.JPG
    DSC00109.JPG
    188,4 KB · Weergaven: 55
  • DSC00112.JPG
    DSC00112.JPG
    168,9 KB · Weergaven: 29
Toen was het aquarium zelf aan de beurt.Oeps...die past dus niet langs de voordeur,maar geen nood langs de achterdeur lukt het wel.Met wat draai en keer werk lukt het om de niet zo lichte bak op de plaats te krijgen....

Bijlagen

• DSC00117.JPG
    DSC00117.JPG
    165,6 KB · Weergaven: 45
  • DSC00116.JPG
    DSC00116.JPG
    245,2 KB · Weergaven: 23
  • DSC00115.JPG
    DSC00115.JPG
    244,6 KB · Weergaven: 39
Even uitblazen van dit zware werk toch zo'n 40 meter lopen met een bak waarvan ik niet had verwacht dat deze zo zwaar zou zijn.:eek:

De bak op zijn plaats gezet om de gaten af te tekenen en de gaten geboord voor de doorvoeren en de doorvoeren gemonteerd.

Bijlagen

• DSC00118.JPG
    DSC00118.JPG
    139,2 KB · Weergaven: 33
  • DSC00123.JPG
    DSC00123.JPG
    148,2 KB · Weergaven: 39
Zo aqua staat op zijn plaats!:goed:

Aqua heeft een afmeting van 160x60x70 met een glasdikte van 12mm,een overloop van 20x25cm met daarin twee doorvoeren van 40mm.In de bak zitten nog twee doorvoeren voor de closed loop rifspoeling.

Bijlagen

• DSC00124.JPG
    DSC00124.JPG
    138,3 KB · Weergaven: 24
  • DSC00125.JPG
    DSC00125.JPG
    119,2 KB · Weergaven: 35
Ook de sump staat op de plaats van bestemming.

Deze heeft de afmeting van 120x40x40 met een glasdikte van 10mm.In deze sump zit een geintegreerde stekkenbak en een bijvulreservoir als zowel een schuimer en opvoer gedeelte:p :D .
Bij deze wil ik toch ondanks het lange wachten(buiten hun schuld) De family en firma Brouwers bedanken voor alle inspanningen gedaan om de bak zo snel mogenlijk te leveren. Mag ook wel eens gezegd worden vind ik.:goed:

Bijlagen

• DSC00129.JPG
    DSC00129.JPG
    135,3 KB · Weergaven: 21
  • DSC00130.JPG
    DSC00130.JPG
    124,3 KB · Weergaven: 20
Back
Bovenaan