Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Clownfish's reeftank

Opnieuw wat stof van mijn dagboek blazen ......

Eindelijk, na velen jaren geduldig afwachten ben ik erin geslaagd een duo van deze visjes te bemachtigen. Om de kans op succes zo groot mogelijk te maken heb ik een afgescheiden deel in de de bak gecreëerd met egg crate. Ondertussen zitten de visjes al een week in dit afgezonderd compartiment en heb ik al moeten vaststellen dat het kleinste exemplaar gewoon doorheen de gaatjes van de egg crate kan zwemmen en kennismaken met de andere vissen.

Christof
Ha ha, dan ben jij den Belg waar Tanne over sprak.
Pracht visjes, veel geluk ermee.

Ha ha, dan ben jij den Belg waar Tanne over sprak.
Pracht visjes, veel geluk ermee.
Ik wilde geen naam noemen, ik respecteer andermans privacy. Maar ik vond het wel heel leuk te weten waar de andere twee visjes gebleven zijn. Ik stond al maanden voor de vier bakken te kwijlen ;) Er zwemt er nu nog eentje voor de liefhebber. :) Ook zwemt er nog een volwassen exemplaar bij de importeur, deze vis is door een klant terug gebracht. Het volwassen exemplaar staat niet op de stocklijst.

Ik denk dat de twee visjes bij Christof heel goed terecht zijn gekomen. Hopelijk hebben we allebei heel veel jaren plezier van deze beauties.

Wat een super mooie visjes maar welke soort is het? En heb je ook een foto van hoe je bak er na al die jaren bijstaat?

Ik kon de enorme stofwolk die van je dagboek afkwam hier in Zuidlaren voorbij zijn komen trouwens😉

het zijn centropyge interrupta, japanse dwergkeizertjes, die van formaat normaal toch iets groter worden als de meer gekende dwergkeizertjes.

tja, die stofwolk ik weet het. Ik heb mijn prioriteiten tijdelijk moeten verleggen. Ik ben wel steeds actief geweest maar eerder low profile. Het is een passie maar blijft toch een hobby, soms moet je het verstand Toch even laten primeren 😉 Het is fijn om toch de draad terug te kunnen oppikken

Bijlagen

• 3ADECD86-1EBF-4A16-A579-9949DD11F284.jpeg
    3ADECD86-1EBF-4A16-A579-9949DD11F284.jpeg
    180,8 KB · Weergaven: 81
Veel succes met deze prachtige visjes.
En ik ben ook wel benieuwd naar meer foto's van hun nieuwe woonst ;) .

dankjewel, de uitdaging is om ze te doen opgroeien en om er uiteindelijk een koppel aan over te houden. Net om die reden was het fijn dat ze als juveniles werden aangeboden.

De nieuwe woonst is speciaal voor hen helemaal verbouwd. Ik heb een stekkenrooster op maat als tussenschot geplaatst. De kleinste van de twee zwemt echter gewoon doorheen de gaatjes🤔.

Bijlagen

• 4A400806-675E-4586-AD7B-F9C88936CEF7.jpeg
    4A400806-675E-4586-AD7B-F9C88936CEF7.jpeg
    223,1 KB · Weergaven: 85
  • C2B4246A-86C5-4A32-90C7-92B0F4381CB3.jpeg
    C2B4246A-86C5-4A32-90C7-92B0F4381CB3.jpeg
    171,4 KB · Weergaven: 87
  • C90A2158-AC36-4D6D-97AD-6729B9F4ADD3.jpeg
    C90A2158-AC36-4D6D-97AD-6729B9F4ADD3.jpeg
    252,4 KB · Weergaven: 80
Ik wilde geen naam noemen, ik respecteer andermans privacy. Maar ik vond het wel heel leuk te weten waar de andere twee visjes gebleven zijn. Ik stond al maanden voor de vier bakken te kwijlen ;) Er zwemt er nu nog eentje voor de liefhebber. :) Ook zwemt er nog een volwassen exemplaar bij de importeur, deze vis is door een klant terug gebracht. Het volwassen exemplaar staat niet op de stocklijst.

Ik denk dat de twee visjes bij Christof heel goed terecht zijn gekomen. Hopelijk hebben we allebei heel veel jaren plezier van deze beauties.

Ik denk dat wij beiden gelijkaardige voorkeuren hebben. Volgende keer als we gaan winkelen kunnen we misschien beter vooraf afspreken en een hoeveelheidskorting vragen 😉

De bedoeling hier is om het systeem uit te breiden met een bak die speciaal voor deze vissen wordt ingericht. In die zin zullen ze in alle rust hun ontwikkeling kunnen doormaken. Het zal fijn zijn om dit op de eerste rij te kunnen opvolgen.

Prachtige bak, ik hou van deze wat wildere stijl. De Achilles ziet eruit alsof je deze al jaren hebt, Top! 👍🏻

Prachtige bak, ik hou van deze wat wildere stijl. De Achilles ziet eruit alsof je deze al jaren hebt, Top! 👍🏻

dankjewel! De ’ wildere ‘ stijl komt omdat ik het eigenlijk allemaal wat laat groeien. 1 x per jaar werd alles flink gesnoeid en uitgedund, groot onderhoud zeg maar. de gorgonen zoale de ventalina wordt in stukjes gesneden en her en der geplaatst, na een jaar heb je ongeveer een nieuwe grote waaier. De goniopora’s komen van stekjes van enkele cm groot. Er zijn nu bollen bij van 35 cm doorsnee.

zoals ik voordien reeds aangaf is dit de filterbak in de kelder. Mijn bedoeling is om twee aquaria bij te plaatsen. Een kubus van 90 op 90 en een hele grote bak, die in een aanbouw zou komen. Filtering blijft in de kelder. Ook hier is het de bedoeling om slechts enkele mooie koralen de kans te geven om flink uit te groeien ipv een grote verzameling aan te leggen. Ik hou op termijn hier op het forum wel in het oog wie bereid is om te groot wordende koralen door te verkopen zodat ze verder kunnen uitgroeien ipv in stekken te worden geknipt 😔

Deze Achilles heb ik sinds februari 5 jaar. Was een heel jong exemplaar. Ik denk dat het voordeel van een goed draaiende en ingegroeide bak is dat je de tijd krijgt om ze aan artficiële voeding te doen wennen. De vis vind in tussentijd wel wat algjes etc om niet uit te hongeren. Deze is absoluut niet kieskeurig meer.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat wij beiden gelijkaardige voorkeuren hebben. Volgende keer als we gaan winkelen kunnen we misschien beter vooraf afspreken en een hoeveelheidskorting vragen 😉

De bedoeling hier is om het systeem uit te breiden met een bak die speciaal voor deze vissen wordt ingericht. In die zin zullen ze in alle rust hun ontwikkeling kunnen doormaken. Het zal fijn zijn om dit op de eerste rij te kunnen opvolgen.
Dat is geen gek idee! Kwantumkorting bij dergelijke visjes is natuurlijk al gauw interessant. Heel mooi foto's van jouw vissen te zien. Ze blaken duidelijk van gezondheid. Hoe is trouwens jouw ervaring met de joculator qua karakter? De gemiddelde liefhebber ziet het verschil tussen deze vis en de bicolor denk ik niet, maar ik moet zeggen... dat ik het een erg mooie vis vind...

Dat is geen gek idee! Kwantumkorting bij dergelijke visjes is natuurlijk al gauw interessant. Heel mooi foto's van jouw vissen te zien. Ze blaken duidelijk van gezondheid. Hoe is trouwens jouw ervaring met de joculator qua karakter? De gemiddelde liefhebber ziet het verschil tussen deze vis en de bicolor denk ik niet, maar ik moet zeggen... dat ik het een erg mooie vis vind...

C. Joculator vind ik rustige vissen, ik heb nooit agressie gezien tegenover andere dwergkeizers. Nooit zien snoepen van buttons, lps of sps koralen. Ik wil hierbij wel vermelden dat mijn ervaringen gelden voor een + 1000l systeem Met veel schuilplaatsen. Het zijn vissen die vooral van overhang naar overhang gaan en zelden echt constant in ’open water’ zwemmen.
Hier heb ik de ervaring dat ze moeilijk met C. Loriculus te combineren vallen. vooral de loriculus jagen achter de joculators. Bij mij hebben ze al 1 joculator naar de vissenhemel gejaagd😔
Ik had gisteren de scheidingswand weggenomen, met de interruptas geen problemen maar toen de loriculus de joculator zag was het oorlog. Ik heb de joculator terug apart gezet tot ik de laatste loriculus heb uitgevangen😉.
Als je beide vissen naast elkaar ziet dan is er een duidelijk verschil tussen C. Bicolor en C. Joculator. Het zwarte van een joculator is echt zwart, het geel is mooi eigeel en boven het oog zit een fluo blauw lijntje 😍 Wat ik erg mooi vind aan C. Joculator is dat ze als koppel echt mooi samen blijven. Volgens mij zijn het best sterke vissen, eten makkelijk, nooit ziek ofzo, hebben nog nooit stip gehad.

Hoe is het met je bak en je interrupta's?

Back
Bovenaan