Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Clownfish's reeftank

Paar nieuwe aanwinstjes:
Eindelijk na lang zoeken een felpaarse fungia gevondenaction Heeft in wat 'rijker' water gelegen vandaar dat er nog enkele bruine zones had maar na een weekje begint ze weer aardig op kleur te komen.

Uit voorliefde voor dwergkeizertjes een koppeltje Centropyge Coloni toegevoegd. Aanvankelijk moeilijke eters maar intussen eten ze alles, zelfs vlokvoer. Ze zijn nog een beetje cameraschuw, vandaar alvast een foto van het grootste exemplaar.

Christof

Bijlagen

• IMG_2144..JPG
    IMG_2144..JPG
    270,8 KB · Weergaven: 63
  • IMG_2151..JPG
    IMG_2151..JPG
    196,1 KB · Weergaven: 46
Wauw heel mooi die dwergkeizers! best zeldzaam toch?

Dank je, ze zijn ook héél mooi, maar moeilijk vast te leggen op foto;). Het was voor mij ook de eerste keer dat ik ze in het echt zag. Ik had er natuurlijk wel voordien reeds info over verzameld in de literatuur en enkele internationale 'angelfish' kenners. Voorlopig blijven ze van de koralen af, hopen dat dit zo blijft...

Christof

hey,dat ziet eroogverblindend goed uit hé:cool:,wat die schildpad betreft echt top;)laat de stekken maar komen enaccord

hey manne, mercie voor de ontvangst gisteren. bak staat er idd super bij. moet wel zeggen dat de kleuren toch wel intenser zijn in het echt dan op de foto's. en wat een gezonde vissen, vooral de witborst. PRACHTIG.

denk namens ons 4 dat we een geslaagde avond hebben gehad....thumbs up

Anders ik wel... Hoe is het met dit bijzondere aquarium en alle dieren er in?

Hoi allemaal,

Het is een tijdje geleden dat ik hier nog aanwezig was, mijn vrije tijd is uitgegaan naar een ander project: het bouwen van een huis en de bijhorende verhuizing. Ondertussen is de woning bewoonbaar en is de aquarium-inhoud verhuisd. Reeds van bij het ontwerp van de woning is rekening gehouden met het aquarium, zo werd een filterkamer in de kelder voorzien. Omdat de nieuwe locatie gelegen is op een uur rijden van de oude, heb ik in de kelder een nieuwe bak geplaatst (275 x 115 x 60). Deze is gevuld met natuurlijk zeewater en 50 kg levend steen, na een drietal weken is de rest van de dieren overgebracht. Het vorige aquarium heb ik vakkundig laten demonteren en zal ik op de nieuwe locatie terug in elkaar laten zetten. Er was geen andere mogelijkheid om deze loodzware bak uit het appartement te krijgen.

Groeten

Christof,

had niet meer verwacht dat er nog een bak was, dacht zoals zovelen dat je gestopt was.
Succes met de woning en de revival van de bak. :)

Gtz,
Bart

Opnieuw wat stof van mijn dagboek blazen ......

Eindelijk, na velen jaren geduldig afwachten ben ik erin geslaagd een duo van deze visjes te bemachtigen. Om de kans op succes zo groot mogelijk te maken heb ik een afgescheiden deel in de de bak gecreëerd met egg crate. Ondertussen zitten de visjes al een week in dit afgezonderd compartiment en heb ik al moeten vaststellen dat het kleinste exemplaar gewoon doorheen de gaatjes van de egg crate kan zwemmen en kennismaken met de andere vissen.

Christof

Bijlagen

• IMG_2868.jpeg
    IMG_2868.jpeg
    185,5 KB · Weergaven: 94
  • IMG_2921.jpeg
    IMG_2921.jpeg
    160,5 KB · Weergaven: 94
  • IMG_2937.jpeg
    IMG_2937.jpeg
    156 KB · Weergaven: 88
  • IMG_2954.jpeg
    IMG_2954.jpeg
    131,4 KB · Weergaven: 90
Wat een super mooie visjes maar welke soort is het? En heb je ook een foto van hoe je bak er na al die jaren bijstaat?

Ik kon de enorme stofwolk die van je dagboek afkwam hier in Zuidlaren voorbij zijn komen trouwens😉

Wat een super mooie visjes maar welke soort is het? En heb je ook een foto van hoe je bak er na al die jaren bijstaat?

Ik denk Centropyge interrupta, Tanne heeft er ook eentje rondzwemmen.

Veel succes met deze prachtige visjes.
En ik ben ook wel benieuwd naar meer foto's van hun nieuwe woonst ;) .

Back
Bovenaan