Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Benelux.reefer | Red Sea Max E170

gweppo

Junior Lid
Dag mede reefers,

Hierbij stel ik mezelf even voor, mijn naam is Kevin en mijn lfs is Coral and fish store in Breda.

Ik ben ook actief in jullie facebook groep en op instagram (benelux.reefer).

2 jaar geleden heb ik een 30l dennerle marine cube gehad welke goed draaide, maar door te moeten verhuizen en het toch een te kleine inhoud was de inhoud verkocht.
IMG_20200412_233034_047.jpg
IMG_20200416_094245_395.jpg

Nu mocht de babybox weg en kwam er een hoekje vrij in de woonkamer. 😅
Toevallig verkocht iemand zijn Red Sea Max E170 op nog geen 2km bij mij vandaan en deze was/is in nieuwstaat.
Ik wou eerder een reefer kopen maar omdat deze max al een upgrade sump had ben ik voor deze gegaan.

Ik heb de bak nu 15 dagen geleden opgestart met Dutch Reef Rock en natuurlijk zeewater.
5 dagen geleden toch ook maar de red sea marine care program gestart om te helpen met de doorstart.

Binnenkort dus de opkuisploeg gaan uitzoeken, maar ik probeer alles rustig aan te doen en de tijd te nemen.

Enkele foto's alvast.
IMG_20200425_211758_287.jpg
IMG_20200422_210001_653.jpg

Ohja, de 30l dennerle gaat nu dienst doen als quarantaine bak. 😁
IMG_20200419_205944_098.jpg
 
Welkom Kevin!

Goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan mijn boeken zult hebben. In het eerste deel staat de basis helder uitgelegd, in het tweede deel de verdere stappen tot in detail. Ook staat er een uitgebreid vraag & antwoord deel in, alle informatie en beelden zijn uniek en zijn beslist een aanvulling op wat je op fora en social media leest. De betere aquariumzaak heeft ze op voorraad, anders is dit bijvoorbeeld ook een optie: https://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/N/8299/filter_N/14033+8293/sc/books_all/index.html?searchtext=tanne+hoff&sort=releasedate&view=list of in België bij bijvoorbeeld Standaard Boekhandel.

Leuke eerste bak. Je geeft zelf al aan een opruimploeg in de nieuwe bak in te gaan zetten. De koralen in je eerste bak ogen zeker gezond, maar ik zie best wat algjes en -niet helemaal goed zichtbaar op de foto- ook wat Aiptasia. Voorkomen is beter dan genezen. Starten met natuurlijk zeewater is in mijn optiek ideaal. Hoe zie je je nieuwe bak voor je? Als een grote versie van de eerdere bak?

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:
 
De algen zijn naderhand vermindert, die foto was van vrij vroeg na de doorstart.

Deze bak staat los van de vorige, wel zal het voornamelijk LPS gericht zijn gewoon omdat ik dit het mooiste vindt. 😄

Jou boeken en het filmpje ga ik zeker bekijken!
Dankje voor het verwelkomen. 😁
 
Bovenaan