Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Beestjes in vers zeewater

Schele Makreel

ZeewaterForum lid
Hallo allemaal,

Mijn naam is Richard ik ben nieuw op dit forum.
Ik ben 3 Maanden geleden opgestart als leek op dit gebied.
Hoop tegenslagen gehad in het begin goudalg, dino's,glasanemoon,witte stip uitbraak pfff.
Maar ik vind het nog steeds leuk hoor en alle plagen zijn weg.
Mijn bak vision 260 draait op vers zeewater wat ik bij Neeltje Jans haal.
Nu heb ik echter mega veel vlokreeftjes op de stenen ik weet niet of dit ook een plaag is?
En heel mijn bak zit vol witte beestjes ik heb er een foto van gemaakt deze is 10x uitvergroot zo miniscuul zijn ze.
Ik ga proberen de foto erbij te plaatsen😬
Al iemand weet wat het is hoor ik het graag.
 
Hier de foto's
 

Bijlagen

  • 20200514_085330.jpg
    20200514_085330.jpg
    52 KB · Weergaven: 67
  • 20200514_085731.jpg
    20200514_085731.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 98
  • 15894411523663131959347394103673.jpg
    15894411523663131959347394103673.jpg
    166,7 KB · Weergaven: 96
Welkom Richard!

Goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan mijn boeken zult hebben. In het eerste deel staat de basis helder uitgelegd, in het tweede deel de verdere stappen tot in detail. Ook staat er een uitgebreid vraag & antwoord deel in, alle informatie en beelden zijn uniek en zijn beslist een aanvulling op wat je op fora en social media leest. De betere aquariumzaak heeft ze op voorraad, anders is dit bijvoorbeeld ook een optie: https://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/N/8299/filter_N/14033+8293/sc/books_all/index.html?searchtext=tanne+hoff&sort=releasedate&view=list .

Mooie bak heb je al staan. Een verbouwde zoetwaterbak? Voor wat betreft de beestjes: vlokreeftjes zijn geen enkel probleem. Als er eenmaal meer vissen in je bak zitten, zul je zien dat het er minder worden. De diertjes die je laat zien lijken mij poliepen, al dan niet van kwallen. Ook geen enkel probleem. Zelf doe ik ook een deel van mijn verversingen met natuurlijk zeewater dat ik zelf schep. Over 'beestjes' of plagen maak ik me geen zorgen.

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:
 
Dank je wel voor de info.
In mijn tonnen (voorraad zeewater) zitten idd 2 kwallen die licht geven ofwel verkleuren.
Mooie bak heb je.
Ik heb er ook 1 picasso in maar ik wist niet dat hij zo groot gaat worden.
Heb maar een 260 liter bak😬

Groetjes,

Richard
 
Welkom Richard!

Goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan mijn boeken zult hebben. In het eerste deel staat de basis helder uitgelegd, in het tweede deel de verdere stappen tot in detail. Ook staat er een uitgebreid vraag & antwoord deel in, alle informatie en beelden zijn uniek en zijn beslist een aanvulling op wat je op fora en social media leest. De betere aquariumzaak heeft ze op voorraad, anders is dit bijvoorbeeld ook een optie: https://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/N/8299/filter_N/14033+8293/sc/books_all/index.html?searchtext=tanne+hoff&sort=releasedate&view=list .

Mooie bak heb je al staan. Een verbouwde zoetwaterbak? Voor wat betreft de beestjes: vlokreeftjes zijn geen enkel probleem. Als er eenmaal meer vissen in je bak zitten, zul je zien dat het er minder worden. De diertjes die je laat zien lijken mij poliepen, al dan niet van kwallen. Ook geen enkel probleem. Zelf doe ik ook een deel van mijn verversingen met natuurlijk zeewater dat ik zelf schep. Over 'beestjes' of plagen maak ik me geen zorgen.

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:

Beste Tanne,
Mag ik vragen waar jij je water schept? Misschien een locatie die je wilt delen?
Bvd
Burak
 
Hoi ik pomp het hier op daar kun je de auto op de kade zetten pompje laten zakken en hoppa.
Naast mij stond een tankwagen die het water aan de winkels verkoopt dus de goede plek dacht ik zo.
Je kunt ook aan de buitenzij op de helling gaan staan naast frituur de helling.
Maar aan de binnenzijde maak je het jezelf een stuk makkelijker.
Half uurtje voor hoog water 🤘
 
Hoi ik pomp het hier op daar kun je de auto op de kade zetten pompje laten zakken en hoppa.
Naast mij stond een tankwagen die het water aan de winkels verkoopt dus de goede plek dacht ik zo.
Je kunt ook aan de buitenzij op de helling gaan staan naast frituur de helling.
Maar aan de binnenzijde maak je het jezelf een stuk makkelijker.
Half uurtje voor hoog water 🤘

👍
 
Dank je wel voor de info.
In mijn tonnen (voorraad zeewater) zitten idd 2 kwallen die licht geven ofwel verkleuren.
Mooie bak heb je.
Ik heb er ook 1 picasso in maar ik wist niet dat hij zo groot gaat worden.
Heb maar een 260 liter bak😬

Groetjes,

Richard
Die wordt inderdaad gigantisch. Ik zou alvast rondkijken om een grotere bak voor hem te vinden :) Gaaf dat ze licht geven!
 
Hoi ik pomp het hier op daar kun je de auto op de kade zetten pompje laten zakken en hoppa.
Naast mij stond een tankwagen die het water aan de winkels verkoopt dus de goede plek dacht ik zo.
Je kunt ook aan de buitenzij op de helling gaan staan naast frituur de helling.
Maar aan de binnenzijde maak je het jezelf een stuk makkelijker.
Half uurtje voor hoog water 🤘
Ik heb geen pomp, ik schep old-school ;) Vlak voor hoog water bij de Brouwersdam, bij de rode pijl is een boothelling. Auto er langzaam af rijden, emmers vullen, klaar. Teleurstellend simpel :)

brouwersdam.jpg
 
Welkom in het forum Richard! Jouw rifscaping is helemaal geslaagd vind ik (y) Er is hier "Dieren Database" op de hoofdpagina in het forum waar je basic info over veel dieren kan vinden (vissen, koralen, lagere dieren, algen, wieren...), best handig. Groet, Lara
 
Welkom in het forum Richard! Jouw rifscaping is helemaal geslaagd vind ik (y) Er is hier "Dieren Database" op de hoofdpagina in het forum waar je basic info over veel dieren kan vinden (vissen, koralen, lagere dieren, algen, wieren...), best handig. Groet, Lara
Dank je wel 🌝
 
Bovenaan