Bazzman
Senior Forumlid
Ik zit zelf stiekum toch nog steeds te denken aan een schooltje Chromis viridis (stuk of 10)
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Tja, ik blijf het lastig vinden om een goede keuze te maken wat visjes betreft. En als het naderhand een verkeerde keuze zou blijken te zijn, is het zo lastig om ze er weer uit te vangen. En een schooltje juffers lijkt een prachtig mooi gezicht hoor, zeker als ze nog 2 cm groot zijn. Maar als ze later toch die 8 cm worden (zoals ik ze ook heb gezien in de winkels), dan lijkt een schooltje van 10 stuks iets te druk voor mijn bak. En dat ze op latere leeftijd ook nog es wat aggresiever zouden kunnen worden, vind ik ook niet fijn.Boarder zei:Hé Bas,
waarom wil je het schooltje juffertjes niet meer? Is het je afgeraden?
Ik heb er 11 zwemmen en ze blijven mooi in een schooltje bij elkaar. Ziet er mooi uit hoor.
Groetjes Roy
Ik ben het met je eens. Meten doe ik ook pas op moment dat ik merk dat er iets met mijn koralen/vissen aan de hand lijkt te zijn. Overigens sporadisch (als ik echt niets te doen heb) wil ik het nog wel eens 'zomaar' testen.Bazzman zei:Tja, ach... Het blijft leuk om ideetjes op te doen voor het vissenbestand. Maar zolang er weinig vis in zit en nog steeds geen bodembedekking lijken de koralen steeds mooier te kleuren. Ik heb alleen geen idee wat de waterwaardes zijn, heb al een tijdje niet meer gemeten.... Maar zolang de dieren het goed doen, vind ik het prima zo.
Je bedoelt de gorgoon van re#209?Royalty zei:Mooi opgebouwd,gaat vast mooier worden.Wat is dat plaatje links onderop het lijkt wel een boompje wat er op staat![]()
Die uit #209? Een stuk levend steen wat Bas op een plaatje geschroefd heeft. Hij heeft er wat stukjes groene sterpoliep op gezet, het idee is dat uiteindelijk de hele steen ermee bedekt zal zijn.Royalty zei:Mooi opgebouwd,gaat vast mooier worden.Wat is dat plaatje links onderop het lijkt wel een boompje wat er op staat![]()
ééntje?Tanne zei:Gisteren heb ik bij Bas een biertje gedronken en mijn oude bak bekeken. Uiteraard een paar foto's!
Er komt uiteindelijk nog wel levend zand in hoor. Maar omdat ik heel lang nog niet tevreden ben geweest over de opbouw, en om het systeem een beetje rust te gunnen na de verhuizing en alle chaos heb ik het nog even uitgesteld. Maar er zal over een paar weekjes een zakje zand in komen.Boarder zei:Hé Bas,
ziet er top uit jongen. Wanneer ga je de bodem bedekken, of laat je dit zo? Ik vind dat alles er mooier uit lijkt te zien als de bodem bedekt is.
Groetjes Roy
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.