U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Hoi allemaal,
voegen jullie nog bacteriën toe aan je bak ? ook aan een lang draaiende bak?
zo ja welk merk en wat is jullie ervaring hiermee ?
Prijs maakt niet uit op mijn eigen biefstukje bezuinig ik ook nietBacteriën toevoegen is het enige wat natuurlijk is en positief toevoegd bv Vibrant en nog een paar er zijner ook vele die niets doen ,een stuk levend steen doet ook vaak de truc om een biologische stabiliteit te krijgen . Let wel goedkoop is vaak duurkoop![]()
En weet jij toevallig welke winkels dit zijn?Elke zeewater winkel die De Jong marinelife als groothandel heeft. Dit is de voorraad pagina van De Jong
Die gebruikte ik ook alleen mijne is nu op en wou weten of het nog een waardevolle toevoeging is of dit niet meer toe voegenGebruikte microbelift
Ik ben van mening dat bacteriën zich wel zullen hechten aan zand en steen, je voegt immer toe aan stromend water en dus zullen bacteriën door de hele bak gaan.Bacterieën zomaar in je bak kiepen heeft totaal geen zin , ze kunnen zich dan niet nestelen in je zand of steen.
Beter is een bakje met zand uit je bak nemen en daar de bacteriecultuur aan toevoegen.
Deze laat je dan een nacht staan waarna je het zand weer aan je aquarium kan toevoegen.
Ik had gelezen dat je een groot deel kwijt speelt via je overloop en enventueel voorfiiltering, afschuimer.Ik ben van mening dat bacteriën zich wel zullen hechten aan zand en steen, je voegt immer toe aan stromend water en dus zullen bacteriën door de hele bak gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat een bacterie zich alleen hecht als je het in zand doet wat je later weer teruggooid in je bak.........
Wat dacht je van je uv lamp ?Ik had gelezen dat je een groot deel kwijt speelt via je overloop en enventueel voorfiiltering, afschuimer.
Wat dacht je van je uv lamp ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.