Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

ati test binnen

jopkoi

ZeewaterForum lid
ik ben 20 jaar geleden gestopt met deze hobby i.v.m drukte bedrijf maar heb nu weer meer tijd .Wat een verschil met 20 jaar terug .
ik ben vorig jaar weer begonnen met deze hobby .Ik draai nu een 6 maand op ati
niet meer ververst
ik heb vandaag mijn ati test binnen gekregen ,
nitraat is nu iets hoger loopt langzaam op ..
er moeten wat dingen gebeuren .
Zwavel te laag waarmee verhoog ik dit ? (zwavel poeder)
en diverse metalen te laag zie lijst
aluminium te hoog welk middel te gebruiken ?


ik hoor graag wat jullie er van vinden en wat ik het beste kan doen ,
gr
Jacob
 

Bijlagen

  • Map aqua.pdf
    155,6 KB · Weergaven: 26
iemand die weet wat er in ati 1 zit en ati 2 zit ?
ik kan eigenlijk geen lijst vinden daarvan

is wel makkelijk om te weten .
 
ik ben 20 jaar geleden gestopt met deze hobby i.v.m drukte bedrijf maar heb nu weer meer tijd .Wat een verschil met 20 jaar terug .
ik ben vorig jaar weer begonnen met deze hobby .Ik draai nu een 6 maand op ati
niet meer ververst
ik heb vandaag mijn ati test binnen gekregen ,
nitraat is nu iets hoger loopt langzaam op ..
er moeten wat dingen gebeuren .
Zwavel te laag waarmee verhoog ik dit ? (zwavel poeder)
en diverse metalen te laag zie lijst
aluminium te hoog welk middel te gebruiken ?


ik hoor graag wat jullie er van vinden en wat ik het beste kan doen ,
gr
Jacob
Bij ATI geven ze meestal een advies bij het rapport toch? Als ik het zo lees ben je met een waterwissel al heel ver. Jodium heeft bijna iemand chronisch tekort dus een drupje per dag daarvan los kom je al een eind mee.
iemand die weet wat er in ati 1 zit en ati 2 zit ?
ik kan eigenlijk geen lijst vinden daarvan

is wel makkelijk om te weten .
1: Kh,joduim,zwavel
2: Ca, Mg, Br, B, F, K, Mo, etc
 
Als een zeer tekort door de bocht reactie:
Het S (zwvavel) uit zo'n labtest komt van sulfaat (SO4). Dit kan je verhogen met bijvoorbeeld magnesiumsulfaat. Maar je snapt al dat dat alleen wenselijk is als ook magnesium een duwtje kan gebruiken.
Na2SO4 zou ook kunnen, maar dat lift gelijk je natrium weer.

CaSO4 zou de mooiste oplossing zijn, maar helaas, dat lost niet zo heel goed op.

Zie deze Wiki-paginas voor de oplosbaarheid van zouten:
 
Wat ik aan zou pakken:
verhogen: I, B, S

Voor alledrie deze elementen heeft ATI (maar ook andere merken zoals Triton) losse elementen. Mn zou wat mij betreft ook aandacht verdienen, maar heeft lagere prioriteit dan de andere drie. Verder is je nitraatgehalte te laag. Ik zou zelf streven naar 50-100 X het fosfaatgehalte. Dat is bij jou 0,06 mg/l, dus 3-6 mg/l nitraat is dan wenselijk.
 
Hier kan ik wat mee .ik heb al een aantal toevoegingen van Ati besteld ,
nitraat wist ik dat dit te laag was ,gaat nu vanzelf oplopen ik heb mijn doseerpomp (red sea algenmanagement )naar beneden bij gesteld het was 3 mm per 100 l staat nu op 2ml per 100 l tot dat nitraat op peil is ,test setjes zijn toch niet echt nauwkeurig (colombo) is er een betere set dan hoor ik het graag .
Alleen nu nog het aluminium is behoorlijk hoog ,kan ik dit m et kool naar beneden krijgen ? dat heb ik tot nu toe niet gebruikt .Kan dit komen omdat ik phosvec gebruik van sera ?

mijn acro's staan wel open maar zie geen groeipunten ,stylo's ook geen punten,
 
Bovenaan