U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Voor zover mij bekend wordt er 10 jaar gerekend dat een aquarium goed blijft qua "plakranden" Ik ken er die dat niet hebben gehaald maar ook die dat ruim overtreffen. Vaak verhuizen helpt niet in de duurzaamheid.
De kit zelf heeft idd geen veroudering van buitenaf dus insmeren met vaseline e.d. lijkt me feitelijk onzin.
Een gevuld aquarium gaat zeker 20 jaar mee of nog langer ,het is maar hoeveel geluk je hebt ,er zijn ook bakken die naar een week al lekken![]()
Zwarte kit is iig minder sterk en vergaat sneller dan transparante kit.
In Duitsland geven veel bakkenbouwers 10 jaar garantie op zwarte kitranden (Perenator), transparant vaak maar 3 of 5 jaar.
Het ontvetten van glasranden is cruciaal voor de duurzaamheid van de hechting.
Ik heb me jaren geleden wel eens laten vertellen dat HQI blanke kit zou verouderen, of dit echt zo is weet ik niet.
De ervaring dat een bak die langere tijd heeft leeg gestaan gaat lekken heb ik ook 2 x gehad en doe ik dus nooit meer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.