Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

aquarium kit

martin g

Senior Forumlid
aquarium kit in je bak hoe lang kan dat in je aquarium goed blijven. 5jaar 10 jaar 15 jaar of........

zonder water .
en met zoutwater.

groetjes martin g

zonder iets erin verwacht ik niet lan (miss een jaar of 3/4), de kit droogt namelijk uit. Je kan dit voorkomen door er iets van vaseline of silicone op te smeren.

Als je praat over siliconenkit, dan hoef je niet bang te zijn al staat de bak meer dan 10 jaar leeg, siliconen heeft geen last van veroudering, en andere invloed van buitenaf.

Voor zover mij bekend wordt er 10 jaar gerekend dat een aquarium goed blijft qua "plakranden" Ik ken er die dat niet hebben gehaald maar ook die dat ruim overtreffen. Vaak verhuizen helpt niet in de duurzaamheid.

De kit zelf heeft idd geen veroudering van buitenaf dus insmeren met vaseline e.d. lijkt me feitelijk onzin.

Voor zover mij bekend wordt er 10 jaar gerekend dat een aquarium goed blijft qua "plakranden" Ik ken er die dat niet hebben gehaald maar ook die dat ruim overtreffen. Vaak verhuizen helpt niet in de duurzaamheid.

De kit zelf heeft idd geen veroudering van buitenaf dus insmeren met vaseline e.d. lijkt me feitelijk onzin.

Mijn aquarium komt uit Duitsland en is gelijmd met zwarte kit.
Zij geven zelfs 10 jaar garantie

mensen hier word wel gesproken over een droogstaande bak, zonder water erin. Lijkt me sterk dat ze daarop 10 jaar garantie geven.

Een gevuld aquarium gaat zeker 20 jaar mee of nog langer ,het is maar hoeveel geluk je hebt ,er zijn ook bakken die naar een week al lekken :)

Een gevuld aquarium gaat zeker 20 jaar mee of nog langer ,het is maar hoeveel geluk je hebt ,er zijn ook bakken die naar een week al lekken :)

Gevuld gaan ze lang mee idd maar er word ook gevraagd naar een lege bak

Zwarte kit is iig minder sterk en vergaat sneller dan transparante kit.

In Duitsland geven veel bakkenbouwers 10 jaar garantie op zwarte kitranden (Perenator), transparant vaak maar 3 of 5 jaar.

Het ontvetten van glasranden is cruciaal voor de duurzaamheid van de hechting.

Ik heb me jaren geleden wel eens laten vertellen dat HQI blanke kit zou verouderen, of dit echt zo is weet ik niet.

De ervaring dat een bak die langere tijd heeft leeg gestaan gaat lekken heb ik ook 2 x gehad en doe ik dus nooit meer.

Ik heb geen ervaring in Duitsland,
Mij is verteld door een bouwer en door een vertegenwoordiger dat zwart sneller verloren gaat maar wat maakt het uit.
Na 10 jaar is een bak toch wel aan vervanging toe of is men toch weer groter gegaan ;)
In Duitsland geven veel bakkenbouwers 10 jaar garantie op zwarte kitranden (Perenator), transparant vaak maar 3 of 5 jaar.

Het ontvetten van glasranden is cruciaal voor de duurzaamheid van de hechting.

Ik heb me jaren geleden wel eens laten vertellen dat HQI blanke kit zou verouderen, of dit echt zo is weet ik niet.

De ervaring dat een bak die langere tijd heeft leeg gestaan gaat lekken heb ik ook 2 x gehad en doe ik dus nooit meer.

Back
Bovenaan