Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium glas dikte

Enver

ZeewaterForum lid
Beste mensen ik heb een vraag binnen kort word mijn zeeaquarium op maat gemaakt maar ik ben een beetje ongerust over dikte van de glas kunnen Julie mij mee helpen de aquarium maat is 220x120x85 hoog waterhoogte is 80 cm . Welke dikte van glas zal genoeg zijn . Ik zal een foto bij zetten dat zal veel uitlaken neem ik aan . Ik wil alleen maar zeker zijn . In totaal is dat rond 1850 liter

Bijlagen

• B039DADF-DAC8-43AB-8D1D-6743B769ECC5.jpeg
    B039DADF-DAC8-43AB-8D1D-6743B769ECC5.jpeg
    109,1 KB · Weergaven: 101
Waterhoogte boven 75 cm = glas van minimaal 15 mm dik. zie bijv. https://www.glasmaatje.nl/Aquariumglas
Zeker als de diepte van de bak 120 cm is. Er zullen glasbouwers zijn die hier al 19 mm adviseren gewoon om extra zekerheid te hebben.,
Zelf heb ik bij vergelijkbare maten voor 15 mm glas gekozen.

Wat voor glasdikte is er gebruikt dan? Ben je ook niet wat laat met je bedenkingen als het aquarium al gebouwd is?!
Of begin je gewoon te twijfelen nu je het ziet en lijkt het je gewoon te dun?

Ze hebben me 15 mm aangeraden , zn ik heb oke gezegd nu dat het bijna af is word het serieus . eigenlijk zit ik dan goed met 15 mm als ik het zo hoor en ik vind het niet erg om zeker zeker te zijn dan het gwn te zeggen laten we hopen dat het goed komt 😜.over paar weken is het klaar en dat is zeer spannend voor mij

Ik mag aannemen dat wanneer je een aquarium van dit formaat laat bouwen, je kiest voor een gerenommeerd aquariumbouwer met een bewezen portfolio, referenties, jarenlange ervaring, aantoonbare klanttevredenheid en een deugdelijke garantie clausule.
Kortom een partij die weet waarover ze praten en garant staan voor het werk dat ze leveren.

Of laat je dit doen bij 'Beun de Haas & Kit Spuit'?

Lijkt mij geen beun de haas werk, bak ziet er netjes uit op de foto.
En op de achtergrond zie ik meer glas wat bewerkt gaat worden , dus ook niet zijn eerste keer.
15mm op deze manier gebouwd met strips vind ik prima.

Ik laat dat doen door iemand die 40 jaar ervaring hebt . Die mens zelf is vrij oud maar weet over wat die praat . Ik krijg daarbij 3 jaar waarborg mijn voorzorg is mss voor niks nodig maar je hebt altijd iets In mijn gedachten komt dat wel goed want ik heb geen verstand van aquarium glas sterkte en 15mm leek mij vrij small daarbij wouw ik julie reacties en ervaringen , in ieder geval is elke reactie welcom en waardeer jullie tijd !. En dank u nogmaals

... bak ziet er netjes uit op de foto.

Eens.

Lijkt mij geen beun de haas werk, ...
En op de achtergrond zie ik meer glas wat bewerkt gaat worden , dus ook niet zijn eerste keer.
...

Daar speel je gevaarlijk spel Jan de Bal, maar goed ik ga even met je mee.
Voor zover beeldvorming o.b.v. van de foto:
Kwaliteit
- De hele werkomgeving oogt onoverzichtelijk, rommelig, veel materiaal op een klein oppervlak;
- Er wordt gewerkt op een vloer (beton, hout?) met tapijttegels. Niet op een deugdelijke, in hoogte verstelbare, werktafel met gegarandeerd vlakke ondergrond;
- Er wordt gewerkt op de vloer, met alle mogelijke kansen op beschadiging van het glas door schoeisel en gereedschappen e.d. waar tegen aan getrapt kan worden;

Arbeidsomstandigheden:
- Struikelrisico i.c.m. rechtopstaande glaspanelen, scherpe hoeken en randen (moet ik dit toelichten?);
- Niet werken op heuphoogte (overmatige belasting van de rug);
- Gewicht van de bak (?) vanaf de vloer 'eventjes' vanuit de knieën optillen?
- Een motor hoort niet in een werkplaats te staan gelet op de uitdamping van vluchtige aromatische koolwaterstoffen welke schadelijk zijn voor de gezondheid.

En zo kunnen we nog even doorgaan.
Vandaar ook mijn eerder geplaatste opmerking in posting #9.

Nu terug naar Enver en zijn aquarium.
Belangrijkste is dat jij je goed voelt bij wat deze aquariumbouwer jouw laat zien, zijn motivatie en onderbouwing, garanties en werkwijze.
Het feit dat je hier op een forum met 'zo veel kennis en kunde' je twijfels komt uiten stelt bij mij dan toch vraagtekens bij het vertrouwen dat tussen jou en de bouwer bestaat.

Correct me if i wrong.

En natuurlijk wens ik je veel succes toe met dit megaproject, bijzonder leuk formaat bak in ieder geval.

Dank je alvast ik ben met je eens dat het rommelig uitziet maar ik was in de werkplaats er zijn werkbanken en alle nodige ik denk dat het op die manier om even aan de kant staat om te drogen uiteindelijk is dat een groote formaat die veel plaats in neemt .als de aquarium af is ga ik ze eerst bezichtigen voor schade en krassen en naar het werk zelf toe

Eens.

Daar speel je gevaarlijk spel Jan de Bal, maar goed ik ga even met je mee.
Voor zover beeldvorming o.b.v. van de foto:
Kwaliteit
- De hele werkomgeving oogt onoverzichtelijk, rommelig, veel materiaal op een klein oppervlak;
- Er wordt gewerkt op een vloer (beton, hout?) met tapijttegels. Niet op een deugdelijke, in hoogte verstelbare, werktafel met gegarandeerd vlakke ondergrond;
- Er wordt gewerkt op de vloer, met alle mogelijke kansen op beschadiging van het glas door schoeisel en gereedschappen e.d. waar tegen aan getrapt kan worden;

Arbeidsomstandigheden:
- Struikelrisico i.c.m. rechtopstaande glaspanelen, scherpe hoeken en randen (moet ik dit toelichten?);
- Niet werken op heuphoogte (overmatige belasting van de rug);
- Gewicht van de bak (?) vanaf de vloer 'eventjes' vanuit de knieën optillen?
- Een motor hoort niet in een werkplaats te staan gelet op de uitdamping van vluchtige aromatische koolwaterstoffen welke schadelijk zijn voor de gezondheid.

En zo kunnen we nog even doorgaan.
Vandaar ook mijn eerder geplaatste opmerking in posting #9.

Nu terug naar Enver en zijn aquarium.
Belangrijkste is dat jij je goed voelt bij wat deze aquariumbouwer jouw laat zien, zijn motivatie en onderbouwing, garanties en werkwijze.
Het feit dat je hier op een forum met 'zo veel kennis en kunde' je twijfels komt uiten stelt bij mij dan toch vraagtekens bij het vertrouwen dat tussen jou en de bouwer bestaat.

Correct me if i wrong.

En natuurlijk wens ik je veel succes toe met dit megaproject, bijzonder leuk formaat bak in ieder geval.

Tja hier heb je wel een punt.

Mijn bak is 175 bij 80 diep en 85 hoog 80 wh en is gemaakt van 19mm optic

19 mm is zeker beter maar de prijs kaart ligt wat hoger ik hoop dat mijn 15mm genoeg is en dat die niet barst .

Back
Bovenaan