Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Annemoon vast in pomp hoe los te krijgen?

JohnnyMiekeKarlien

Senior Forumlid
De titel zegt alles en de foto spreekt helaas boekdelen.
Na meer dan een jaar op dezelfde plek te hebben gestaan vond ik deze morgen mijn annemoon niet meer terug. De annemoon visjes zwommen ongedurig rond.
1 van de pompen maakte een raar geluid dus die heb ik ff naderbij bekeken. Bleek mijn annemoon er invast te zijn geraakt.

Hoe krijg ik deze er weer uit? Kan ze nog herstellen van dit ongeluk?
Beter nog hoe voorkom ik zoiets?? De pomp zit helemaal onderin de bak als rifspoeling.

Groeten

johnny
 

Bijlagen

  • PICT0017 (Medium).JPG
    PICT0017 (Medium).JPG
    69 KB · Weergaven: 11
Zo te zien, zijn alleen de tentakels in de pomp terecht gekomen, met een beetje mazzel hersteld de anemoon (na de bevrijding) wel weer

Ik zou alleen de pomp uit laten staan en verder niets doen, misschien dat de anemoon vanzelf weer uit de pomp kruipt anders een beetje helpen

Trek wel handschoenen aan
 
Bij mij is hetzelfde voorgevallen met mijn tepelannemoon. Ze zat voor de helft vastgezogen in de pomp. Ik heb de pomp uitgezet en afgewacht, maar ze kroop er niet uit. Ik heb de annemoon dan voorzichtig zelf verwijderd (waarbij er stukjes loskwamen, best akelig), en haar op een rustig plekje in de bak gelegd. Na een dag of twee begon ze weer open te staan, en nu staat ze er weer helemaal goed bij!

Succes ermee!
Dietger
 
Wel nu is ze dus uit de pomp heb er een stuk steen naast gelegd en zo heeft ze zich er uitgetrokken. Ze ziet er redelijk gehavend uit maar aan haar rechterzijde zijn de meeste tentakels intact.

We zullen zien wat de volgende dagen zeggen.

Dietger zei:
Bij mij is hetzelfde voorgevallen met mijn tepelannemoon. Ze zat voor de helft vastgezogen in de pomp. Ik heb de pomp uitgezet en afgewacht, maar ze kroop er niet uit. Ik heb de annemoon dan voorzichtig zelf verwijderd (waarbij er stukjes loskwamen, best akelig), en haar op een rustig plekje in de bak gelegd. Na een dag of twee begon ze weer open te staan, en nu staat ze er weer helemaal goed bij!

Succes ermee!
Dietger
 

Bijlagen

  • PICT0018 (Medium).JPG
    PICT0018 (Medium).JPG
    85,2 KB · Weergaven: 6
Bovenaan