Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aanbieding Osmose apparaat + boosterpomp + DI-filter + TDS meter

Osmose apparaat met een opbrengst van 190 liter + boosterpomp + hervulbaar DI-filter + Dual inline TDS-meter
https://www.osmoseapparaat.nl/osmoseapparaat-pomp-di-tds-zeewaterforum-info.html
Voor maar euro 149,95

Zeer complete set voor een scherpe prijs.


Osmose apparaat
Het osmose apparaat is voorzien van een 50 GPD membraan met een opbrengst van 190 liter osmosewater in 24 uur bij 25°C en 4 bar. Voor optimaal resultaat en bescherming van het membraan gaat het toevoerwater achtereenvolgens door een 5 micron sedimentfilter welke grovere vervuilingen groten dan 5 micron er uit filtert. Vervolgens gaat het door een koolfilter welke onder andere chloor, kleurstoffen en diverse andere vervuilingen uit het water haalt. De laatste stap is het omgekeerde osmose membraan welke het grootste deel van de zuivering voor zijn rekening neemt en zorgt voor super schoon water.

Filterfases:Fase 1: Sedimentfilter
Fase 2: Koolfilter
Fase 3: RO Membraan

Naast bovenstaande filters worden tevens onderstaande onderdelen met het toestel meegeleverd:
● Osmoseslangen
● 2x 2,5” muurklem om het osmoseapparaat desgewenst aan de muur te bevestigen
● Kraanaansluiting met 3/4” draad (Standaard wasmachine / vaatwasser aansluiting)
● Membraanhuissleutel (Voor het openen van het membraanhuis)
● Het toestel is volledig voorzien van quick connect aansluitingen.


Boosterpomp
Met een boosterpomp wordt de toevoerdruk verhoogd en haalt u het optimale uit het toestel. Dit komt zowel de opbrengst als de waterkwaliteit ten goede. Het grootste voordeel van de boosterpomp is dat er een grotere hoeveelheid osmosewater wordt geproduceerd dan zonder deze pomp. Verder zal de verhouding osmosewater/afvalwater gunstiger zijn en zal het osmosewater van hogere kwaliteit zijn.


DI-filter
Het hervulbare inline DI filter is een complete set bestaande uit een met demineralisatie hars gevuld filter (Bevat +/- 0,35 liter hars), aansluitingen voor de osmoseslangen welke zijn voorzien van quick connect aansluitingen en 2 filterklemmen om het geheel aan een membraanhuis te bevestigen.Het osmoseapparaat wordt hiermee uitgebreid met een extra fase welke o.a. eventueel resterend silicaat verder reduceert en de TDS waarde terugbrengt naar 0.


Dual in-line TDS meter
De Dual In-line TDS meter is een onmisbaar hulpmiddel voor een betere controle over uw water. Deze meter is voorzien van 2 elektroden voor het meten van de hoeveelheid opgeloste stoffen in het water voor en na het DI-filter. Deze meter is een zeer handig instrument om te bepalen wanneer de DI-hars vervangen moet worden en of het membraan nog voldoende functioneert.
 
Laatst bewerkt:
Re: Aanbieding Osmoseapparaat + boosterpomp + DI-filter + TDS meter

Wat is aan te raden voor een nano aquarium van 40 liter ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: Aanbieding Osmoseapparaat + boosterpomp + DI-filter + TDS meter

Voor een nano aquarium zou ik het simpel houden en een van onderstaande nemen:

Wanneer u al een TDS meter heeft:
https://www.osmoseapparaat.nl/osmoseapparaat-nl/osmoseapparaat-di-filter.html

Wanneer u nog geen TDS meter heeft:
https://www.osmoseapparaat.nl/osmoseapparaat-nl/osmoseapparaat-50-gpd-met-di-filter-en-tds-meter.html

Mochten er nog aanvullende vragen zijn dan hoor ik graag van u.

Met vriendelijke groet,
Osmoseapparaat.nl

Rikkert
 
Aanbieding Osmoseapparaat + boosterpomp + DI-filter + TDS meter

Ik ga tijdelijk een nano houden maar ben wel van plan over een tijdje naar een aquarium tussen de 100 en 200 liter te gaan houden.

Kan ik er vanuit gaan dat de onderste dan nog steeds afdoende is ?
Ik heb geen tds meter heb alles weg gedaan destijds.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan