Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

250

;)

Mooooiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!
Leuk dat filmpje op youtube action

Ik ga dadelijk ook nog wat foto's plaatsen!

Mooooiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!
Leuk dat filmpje op youtube action

Ik ga dadelijk ook nog wat foto's plaatsen!

Hahaha, Thanx, dat kwam een beetje uit verveling, ik heb een gevoel deze dagen dat ik iets moet doen aan de aq. maar er valt niet veel te doen op het moment dan alleen maar wachten.
Dus had ik maar besloten om een filmpje te maken.:o

Hahahahah:rolleyes:

Zelfs ik begin ongeduldig te worden nu. Hahahhahahaa.:o

Weekly illustration.
2nd week.

the greenmile.
dat ziet levendig uit, de steenkes zijn goed paars/rose.
hoe gaate die groene allemaal weg krijgen?? mooi die youtube filmpe.topjes
dit is de derde week dat ge draait toch? al iets van nitri nitra piek gehad?

Hoe heb je die middelste steen vastgemaakt, die net onder de kam hangt?

Ik zit zelf te denken om tegen de achterwand stenen te hangen door middel van een soort haak van plexiglas te maken die over de rand van de sump komt te hangen, waaraan dan de stenen (waarin gaten zijn geboord) aan kunnen worden gehangen met tiewraps. Zo kan ik toch de hoogte in werken, maar hoef ik de stenen niet verder op te stapelen. Of heb jij een nog betere tip voor de ophanging?

Een pvc standaard gemaakt om te stenen op elkaar te stapelen en
D.m.v. pur aan elkaar vast gemaakt.

Hahaha, Thanx, dat kwam een beetje uit verveling, ik heb een gevoel deze dagen dat ik iets moet doen aan de aq. maar er valt niet veel te doen op het moment dan alleen maar wachten.

Dus had ik maar besloten om een filmpje te maken.:o

Hahahahah:rolleyes:

Zelfs ik begin ongeduldig te worden nu. Hahahhahahaa.:o

EY MAN HOE IS HET MET JOU?? HET ZIET ER GOED UIT,GEDULD IS EEN SCHONEZAAK HAHAHA MAAR IK SNAPJE WEL,IK BEN OOK ZELFDE SOMS IK WIL ALLES IN EEN KEER MAAR HELAAS MET DEZE HOBBY MOETEN WIJ TOG GEDULD HEBBEN,DENK AAN CURACAO TRANKILO CHILLEN HAHAHAH,IK START OVER EEN WEEK OF TWEE ALS IK DA RED,WANT MOET OP MIJ ACHTERWAND WACHTEN.NOU DOE RUSTIG AAN EN IK HOOR VAN JE

EY MAN HOE IS HET MET JOU?? HET ZIET ER GOED UIT,GEDULD IS EEN SCHONEZAAK HAHAHA MAAR IK SNAPJE WEL,IK BEN OOK ZELFDE SOMS IK WIL ALLES IN EEN KEER MAAR HELAAS MET DEZE HOBBY MOETEN WIJ TOG GEDULD HEBBEN,DENK AAN CURACAO TRANKILO CHILLEN HAHAHAH,IK START OVER EEN WEEK OF TWEE ALS IK DA RED,WANT MOET OP MIJ ACHTERWAND WACHTEN.NOU DOE RUSTIG AAN EN IK HOOR VAN JE

Awo Mati ki tin? Na 2 lezen je first reactie;), Waar blijft je dagboek:o.
hahahah Ondertussen moet ik mijn urge toch ergens anders tevreden houden dus ben ik mn inhoud (vissen enzo) aan het kopen..
Zodat dat alvast klaar en geregeld is :biggrin:.
Moet nog een 4 tal soorten kopen en mn vissen bestand is dan compleet voor de 250. Ga v.d. weekend weer wat nieuws halen.
Verder ben ik blij met de 250 heb tot nu toe geen problemen ondervonden.
Vwb zwemruimte, bij mij hebben de fish's ook genoeg zwemruimte, zoveel dat er weinig tot bijna geen schuilruimte aanwezig is. Heb de achterwand iets te weinig bekleed.
’k moet daar iets voor gaan bedenken nog. Denk dat ik iets meer steen ga halen om het te fixen Verder valt er voor mij op het moment weinig news te melden in mn dagboek, het enige wat er gebeurd zijn de wekelijkse metingen, verder alleen maar alg alg en nog meer alg. Moet ergens een sea-goat of sea-cow zien te regelen om die algen weg te grazen;).​

Hoe heb je die middelste steen vastgemaakt, die net onder de kam hangt?

Ik zit zelf te denken om tegen de achterwand stenen te hangen door middel van een soort haak van plexiglas te maken die over de rand van de sump komt te hangen, waaraan dan de stenen (waarin gaten zijn geboord) aan kunnen worden gehangen met tiewraps. Zo kan ik toch de hoogte in werken, maar hoef ik de stenen niet verder op te stapelen. Of heb jij een nog betere tip voor de ophanging?

Ik heb ze gewoon met PUR vastgemaakt.
Ik wilde ze eerst vastmaken aan een stuk plexiglas (zoals u hierboven al beschrijft: hangend/ haak): gaat door plexi, gat door steen en PUR inspuiten en vast.
Maar vond dat teveel gedoe en heb t gewoon direct op het glas ge-PURt.​

Wat is dat met die achterwand gedoe? Wat ben je van plan? Ben echt benieuwd naar:confused::confused::confused:

Hallo,

Wel grappig om te zien hoe de één het met verlichting doet en de andere zonder terwijl bij ons ook de waardes de goede richting uitgaan.

Groetjes

Hallo,

Wel grappig om te zien hoe de één het met verlichting doet en de andere zonder terwijl bij ons ook de waardes de goede richting uitgaan.

Groetjes
Denk alleen zonder verlichting dat het langer duurt het startfase. omdat niet alles de benodigde licht wat ze nodig hebben dan krijgen.

Denk alleen zonder verlichting dat het langer duurt het startfase. omdat niet alles de benodigde licht wat ze nodig hebben dan krijgen.

Ik denk dat het wel meevalt, aangezien ons aquarium pas 2 weken aan t draaien is, en de waardes toch ook al de goede kant op gaan. Maar agh ieder zijn of haar eigen methodes;)

groetjes

Ik denk dat het wel meevalt, aangezien ons aquarium pas 2 weken aan t draaien is, en de waardes toch ook al de goede kant op gaan. Maar agh ieder zijn of haar eigen methodes;)

groetjes

Je ziet wel dudelijk verschill in de div. methodes, daar waar bij jullie nog weinig alg te zien is, zie je heir dat het een alg invasie is bekant.

Ma ieder zijn dinges waar zih prettig bij voelt of beste vind.

Elk week zie je vooruitgang v.w.b. de algengroei, nu zijn het van die doorzichtige pluizen aan het worden, dus verwacht ik dat ze rond volgend week redelijk weg zijn.
De aq. draait nu de 4e week in en dit zijn de waardes.
Temp: 25 gr
Zout: 1.025
Ph: 8.6
No2: 0
No3: 0
Po4: 0
Nh 3/4: 0.????

Heb de grote stromingspomp aangepast vandaag (zie Filmpje).
Ben nu redelijk tevreden over de stroming, nu nog een hydro kopen voor de andere pomp.

Bijlagen

• RSM 250 fleeing a&#10.jpg
    RSM 250 fleeing a&#10.jpg
    76,5 KB · Weergaven: 5
  • RSM 250 3 wk..jpg
    RSM 250 3 wk..jpg
    99,8 KB · Weergaven: 12
  • RSM 250 test..jpg
    RSM 250 test..jpg
    75,2 KB · Weergaven: 5
  • RSM 250 1-2 wave m&#.jpg
    RSM 250 1-2 wave m&#.jpg
    176,1 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Wat nieuwe fotos gemaakt vandaag.
Nieuwe opruimers ontdekt en een grasmaaier alvast.

Bijlagen

• RSM 250 Clown Ble&#110.jpg
    RSM 250 Clown Ble&#110.jpg
    73,3 KB · Weergaven: 5
  • RSM 250 straw..jpg
    RSM 250 straw..jpg
    91,8 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Die bleniella chrysospilos (red spotted blenny) is gaaf hè? Die wil ik eigenlijk ook nog in mijn bak, maar schijnt dat die kan gaan vechten met mijn andere blenny (escenius stigmatura). Jammer....:(

Die bleniella chrysospilos (red spotted blenny) is gaaf hè? Die wil ik eigenlijk ook nog in mijn bak, maar schijnt dat die kan gaan vechten met mijn andere blenny (escenius stigmatura). Jammer....:(

Ik heb ze alle twee in mijn bak zonder problemen. Ze zitten soms zelfs naast elkaar!! Maar ja dat zegt natuurlijk niet dat het overal goed gaat.

Ik had ook het gevoel dat het zou moeten lukken. De stigmatura is een heel rustige vis en helemaal niet agressief. Misschien dat ik het er dan toch maar op waag. Bedankt in ieder geval voor je reactie topjes!

Ik heb ze alle twee in mijn bak zonder problemen. Ze zitten soms zelfs naast elkaar!! Maar ja dat zegt natuurlijk niet dat het overal goed gaat.

Back
Bovenaan