Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

1200L rifaquarium Den Bosch

Ceeske7

ZeewaterForum lid
Vaak lezend na dagboeken, ervaringen en tips heb ik ook besloten om een dagboek aan te maken.
En namelijk een goede reden een nieuwe bak van ruim 1200L na enige tijd wat ervaring op te hebben gedaan met een bak van 120 x 60 x 50, kan het plezier nu nog groter beginnen met een rif van 210 x 70 x 70.

Nieuwe rif draait nu ruim een week, moet nog van alles aangeschaft worden, maar de bak draait tot nu goed.
aantal sps koralen door de transport wat afgebroken, mooie grote stukken zijn nu wat kleiner geworden. Meerendeel toch goed verhuist kunnen krijgen, alleen koralen die haast net zo groot zijn als een piepschuim box blijven lastig.

Visbestand ook prima over verhuisd op een poetsgarnaal na erg jammer. als ik mocht kiezen liever stukjes koraal afbreken die met de juiste waardes toch weer groeien als een visje of garnaal dood. Die krijg je namelijk niet meer terug.

Nu alle waarders in de gaten houden en hopen deze op peil te houden.

Nu al zoekende op het internet wat voor nieuwe koralen en vissen de bak mogen verwelkomen eerst nog even drie weken wachten.

Gr Cees

Mooie maten Cees! Ik ben naar wat voor techniek je gebruikt en uiteraard ook naar de fotos. Zelf heb ik sinds gisteren ook een 1000liter bak, dus ik blijf je volgen!

Verstuurd vanaf mijn SM-T113 met Tapatalk

Gisteren, 10:16
patricksabine
user-online.png
ZeewaterForum lid
reputation_pos.png

<dl class="userstats" style="margin-right: 10px; margin-left: 0px; float: right; width: 150px;"><dt style="margin: 0px 5px 0px 0px; padding: 0px; float: left;">Ingeschreven</dt><dd style="margin: 0px; padding: 0px;">25-04-2015</dd><dt style="margin: 0px 5px 0px 0px; padding: 0px; float: left;">Locatie</dt><dd style="margin: 0px; padding: 0px;">leerdam</dd><dt style="margin: 0px 5px 0px 0px; padding: 0px; float: left;">Berichten</dt><dd style="margin: 0px; padding: 0px;">14</dd><dt style="margin: 0px 5px 0px 0px; padding: 0px; float: left;">transactie waardering </dt><dd style="margin: 0px; padding: 0px;"></dd></dl>​

[h=2]
icon1.png
Re: 1200L rifaquarium Den Bosch[/h]
Mooie maten Cees! Ik ben naar wat voor techniek je gebruikt en uiteraard ook naar de fotos. Zelf heb ik sinds gisteren ook een 1000liter bak, dus ik blijf je volgen!

Verstuurd vanaf mijn SM-T113 met Tapatalk​

Hallo Patrick en Sabine

Hoe gaat het bij jullie 1000 liter tank?
zal eerst even wat foto's of een filmpje plaatsen.
daarna zal ik het techniek erbij zetten.

Gr Cees

Net de waardes getest:

Nitraat wat te hoog maar de bak draait net 10 dagen.
KH ook iets te hoog 9.9, wegens de opstart KH en Calcium met de hand bij aan het voegen, KH dus een schepje minder!
Calcuim was prima.

Vande week even een stromingspomp bij halen draait nu op een Maxspect gyre xf 150 en twee Tunze pompjes 6025 uit de oude bak, de Tunze pompen gaan in geruild worden. Denk dat ertegen over de Maxspect gyre, een Maxspect gyre fx 130 of ook een 150 word gehangen.

Foto's maken was wat lastig, dus heb ik gekozen voor een filmpje.
Nog niet alle koralen zijn helemaal happy.

Moet nog van alles aangepast worden en de meubel moet nog afgemaakt worden, nog zat te doen deze week.

https://www.youtube.com/watch?v=2--JZY8jy2A

Wij wachten nog geduldig op het hout die we besteld hebben voor de ombouw. Daarnaast ben ik ook aan het nadenken over de sump. Ik wil daar niet teveel aan uitgeven, omdat ik over wil naar DyMiCo wanneer dit te koop is.

Je opbouw ziet er gaaf uit! Links lekker vol en in het midden en recht ruimtelijk. Bevalt de gyre zo goed joh? Ik hoor er steeds verschillende verhalen over. Goede stromingen, maar geluidsoverlast en slechte kwaliteit materiaal. Tot nu toe ben ik zelf wel positief.

Bedankt voor het filmpje. Je koralen zijn al lekker op maat en zullen zeker gauw happy zijn!

Idd paar dagen verder koralen doen het weer iets beter.
gyre pomp werkt perfect heb deze al eenige tijd voor me vorige bakje was die te groot maar voor deze bak perfect, heb een gyre 150 bij besteld, maandag binnen. Geluid als die vol toeren openstaat hoor je hem maar dan blaast al me grind ook weg dus zo vol staat die nooit, heb hem in het midden staan met deze peilen <> en werkt perfect hoor hem niet.

zie graag foto van je bak, als deze draait.

nog nooit gehoord van dymnico zal straks is kijken wat het is.
Wij wachten nog geduldig op het hout die we besteld hebben voor de ombouw. Daarnaast ben ik ook aan het nadenken over de sump. Ik wil daar niet teveel aan uitgeven, omdat ik over wil naar DyMiCo wanneer dit te koop is.

Je opbouw ziet er gaaf uit! Links lekker vol en in het midden en recht ruimtelijk. Bevalt de gyre zo goed joh? Ik hoor er steeds verschillende verhalen over. Goede stromingen, maar geluidsoverlast en slechte kwaliteit materiaal. Tot nu toe ben ik zelf wel positief.

Bedankt voor het filmpje. Je koralen zijn al lekker op maat en zullen zeker gauw happy zijn!

Back
Bovenaan