Heey glenn hoe doen de nieuwe visjes het is de 4de pijlvis al weer tevoorschijn gekomen.
Geen geruzie of iets anders in het rif gehad.
Waarom de keuze 2 poetsvissen als ik vragen mag.
Keuze is hier gevallen op strigosus/truncatus en tominiensis.
De keuze voor 3 is omdat ik er toch heel gek op ben op dokters en om latere stress of gevechten te verkomen om er later 1 bij te willen zetten.
Hoe gaat het met de rest van de dieren nog wat speciaals te zien qua groei of uitkomen.
Groetjes wesley
nog steeds 3 pijlvisjes zichtbaar aanwezig
geen ruzie hier, als je dokters gewend bent dat is al het andere rust !
2e poetsvis vind ik leuk, ik wil toch kijken om de vissen in meerder of kleine schooltjes per soort te houden.
ik zou het op max. 2 in jou bak houden en niet idioot veel voeren dan blijven ze mooi "gezond" slank (voorheen voerde ik 1x per 2 dagen)
omdat ik ook de kleine grut, gobies, blennies,pitvissen een kans wil geven, voer ik nu per dag 1-3 keer met een totaal gewicht van 12-20 gram aan diepvries en droog/stof voer per dag. ik kijk naar mijn afval opbouw wat ik me kan permiteren, met de flap ontwikkelings percentage als leidraad.
zolang het flap beheersbaar is blijk ik zo voeren.
De Ctenocheatus familie zijn fantastische opruimers en een goeie preventie tegen flap op het rif opbouw.
tevens zijn ze een grote hulp bij het vervellen van leders en gorgonen.
in combinatie met een 2-3tal globus mespilla egels, 3-4 grote turbo slakken (3+cm) en een stuks of 5 kleine (<1cm) krijg je een mooi lichte koraalrif opbouw.
wel altijd alle koralen plakken ! anders wordt het een grote drama en een ergenis met de egels en grote slakken.