U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Van KZ zelf, die vinden zelf:
Low potassium levels have following characteristics:
Montipora stop growing, colors are dull to grey, good coloration without potassium not possible. Poccilopora and Stylopora with low potassium level look like they have been out of the water in the air, polyps are inside and color is light without depth and washed-out. Blue Acropora are also washed-out. Seriatopora can show complete tissue necrosis within a few days. Turbinaria Reniformis stops growing.
De heren van KZ vertellen ook dat er vergrote kans is dat needle wheel skimmers de dooddoeners zijn van Potassium/Kalium (veel afschuimers gebruiken titanium pin/needles gebruiken ipv plastic). Ook hoe natter je afschuimer loopt, hoe meer K/CA/MG uit je water gehaald wordt. De reden dat de heren van KZ ook venturi afschuimers verkopen en niet needle/pin.
Had nog een jaar geleden artikel van zeo gebruiker die natte afschuimer gebruikte voor (geforceerde) weekelijkse waterwissels. Na 1/2 jaar was K helemaal inelkaar gezakt. Het bijvullen van water met vers zout hield de afschuimer dus niet bij.
... allemaal lekker duidelijk(sarscasme)
Ziet er keurig uit Glenn,
Zeoliet met een onderstroombuis heb ik nog geen beeld bij. Kan je hier een kleine uitleg over geven. (waarschijnlijk denk ik te ver door en is het heel simpel.
Wat voor soort bacterien gebruik je als ik vragen mag?
Keep up the good work.
grtz Ralph
mooie bakken + systeem heb je daar glenn topjes
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.