Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Malediven

Hoi Peter,

Wij zijn 3 jaar geleden naar de Malediven geweest. Je kunt heeeeel goedkoop via Engeland die kant op. Wij waren VOOR 2 PERSONEN ALL-INCLUSIVE (ga vast zitten) 1350 euro kwijt. Chartervlucht, geen overstapperij via Kuoni.

We hebben een goedkoop vluchtje met Ryanair naar Engeland genomen, naar de andere luchthaven gegaan en 11 uurtjes vliegen maar. Persoonlijk vond ik het duiken tegenvallen. Ze laten je vooral grote vissen zien en eens een haai gezien, dan heb je de rest van de haaien ook gezien. Ik hou meer van het hele kleine spul. Ik weet dat jij Egypte gewend bent.

Ik weet niet of de vrouwennet zo water debiel zijn als ons. Denk er om dat je niet zomaar weg kunt. Je kunt niet ff naar de stad of een andere bar omdat je op een eilandje zit. Wij zaten op een "groot" eiland van 1500 x 500 meter groot. Hier zaten 400 mensen, maar overdag kwam je er geen 1 tegen, ongelovelijk gewoon. De dames kunnen de naaldhakken thuis laten. Je loopt de hele dag op blote voeten in het zand. Scheelt weer een hoop gesleep.

Wij hebben er een week gezeten en vonden het prachtig. Huisje op het strand... hmmm... zou zo weer heen gaan. Denk erom dat je all-inclusive neemt !! Het is daar niet te betalen. Als ik me goed kan heugen was een colaatje 9 euro....

Je kunt ook de andere kant opgaan natuurlijk. Aruba of Bonaire is wel erg mooi qua duiken. Je kunt tegenwoordig op de ruige kant duiken op Aruba !! Maar ik vind nog steeds dat er niets aan Egypte kan tippen.

Dennis

Lijkt me een mooie eilanden groep. Persoonlijk gaat mijn droom uit naar een Island Hopping in Frans-Polynesië tussen Tahite, Morea, Bora Bora en Huanine. Perfect om te duiken/snorkelen en cultuur op te doen..
De prijs is er jammergenoeg ook naar.:( Ik weet niet of de prijzen goedkoper zijn naar de Malediven?:confused:

De kanten van Polynesie staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar is heel erg prijzig.....
Malediven, mits je erg goed naar zoekt, is redelijk goed te doen....of je moet Hilton willen zitten......

Ik zeg altijd:,, Zolang het maar schoon is''. En een eigen badkamer met douche en WC, dan ben ik tevreden. Ik hoef niet zo nodig 5 sterren Hilton te zitten.

Na het een en ander besproken te hebben, vrees ik dat het toch de Malediven worden

De situatie in Egypte helpt wel ;-)

Ik help het je hopen Peter, ik wilde dit voorjaar ook eens die kant op gaan om te snorkelen.

Het kan echter ook helemaal de verkeerde kant op gaan omdat het nu 'verboden' Islamitisch Broederschap een flinke aanhang heeft en dus wel eens aan de macht kan komen bij 'democratische' verkiezingen.

Die zijn een stuk radicaler (islamitisch gezien) dan het huidig regime en dat kan wel eens slecht zijn voor het Westerse toerisme (een biertje kan wel eens heel duur worden en dat is nog het minst erge) ondanks dat dit 6% van hun BBP is.

Ik denk dat ik jou op dit gebied gerust kan stellen

Een van de weinige inkomens van Egypte is het tourisme, en geloof me, deze milliarden euro's willen ze beslist niet missen MabuyaQ

Je moet er wat voor over hebben! Als je het 1 keertje hebt gedaan wil je nooit meer ergens anders heen!

Wat ik kon lezen was....

Ca 12 uur vliegen vanuit Dusseldorf en ca 45 min. per boot naar het eiland

Stel ik vertrek s'morgens om 6 uur, je moet ca 2 - 3 uur van te voren op het vliegveld zijn, komt de reistijd naar het vliegveld nog erbij

Bovenstaande bij elkaar gerekend, is volgens mij de nacht voor mij tegen 1 uur s'nachts voorbij.

Na aankomst in Male is het uitchekken, koffers halen en transfer naar de boot en aansluitend een klein uurtje op de boot.

Na aankomst op het eiland inchecken bij het hotel

Volgens mij is dan reeds een hele dag voorbij......

Of heb ik het helemaal mis met mijn berekening ?

Hoi peter, ik ben zelf naar embudu village geweest. Echt een super vakantie die je niet moet vergelijken met egypte. Het is ongeveer 12 uur vliegen incl overstappen op sri lanka.

Back
Bovenaan