Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag was ik vroeg klaar, ik ben even langs OHC gereden. Gezellig met Roos bijgepraat, jammer genoeg was Pieter er niet. Wel heb ik in de gauwigheid een kort filmpje met m'n iPhone gemaakt, excuses voor de kwaliteit, maar... Zie hoe de bak zich ontwikkelt. Bedenk bij 't kijken dat dit aquarium net een half jaar geleden herstart is.

Filmpje!!

Laatst bewerkt:
Tanne ik was er toevallig een week of 2 geleden. En inderdaad bak draait geweldig en koralen ontwikkelen zich prima. Bizarre granulosa tafels etc... ben benieuwd hoe je bent hersteld van je val Pieter?

Bedankt Tanne, filmpjes van deze bak krijg ik niet snel genoeg van. Boeiend om te zien hoe snel zo'n systeem weer goed groeiende steenkoralen heeft! Ben benieuwd hoe het na nog een half verder is ...

Heel mooi filmpje Tanne topjes groei zit er weer goed in Pieter :) !!

Vandaag was ik vroeg klaar, ik ben even langs OHC gereden. Gezellig met Roos bijgepraat, jammer genoeg was Pieter er niet. Wel heb ik in de gauwigheid een kort filmpje met m'n iPhone gemaakt, excuses voor de kwaliteit, maar... Zie hoe de bak zich ontwikkelt. Bedenk bij 't kijken dat dit aquarium net een half jaar geleden herstart is.

Filmpje!!
Zeer verrassend filmpje Tannetopjesdank je.Hoorde van Roos dat je bent langsgeweest,'k was naar het ziekenhuis.
De zeepaardenbak (de ronde cylinder)is uit de showroom gehaald na diverse keren een overstromig te hebben gehad.Beneden in de vier meter bak is een gedeelte afgeschot waar het spul nu gehuisvest is.Aangezien de zeepaarden in de ronde bak moeilijk te tellen waren,bleek er tot ieders verrassing nog 25 paarden in te zitten......

Pieter

Pieter je inbox zit vol.

Gr Erik.

Stukje nieuw speelgoed bijgeplaats.

Een tegenstroom deep-sand-bed, van 140x90x80 met voorlopig een kleine 130 kilo
grof/middel/fijn zand en een doorstroming van 12m3.
De stroming komt van onder door een geperforeerde pvc plaat en moet dan door een laag van 15cm zand, dit wordt in de loop van de weken opgevoerd naar +- 20/ 25 cm.
Hieraan zit een refugium van 140x90x80 die nog vol gezet moet worden met wieren en algen.
Dit alles is geschakeld op het grote aquarium....

vandaag een mooi zeewier bedje gemaakt.
nu alleen nog even groeien.

Bijlagen

• _DSC0001.jpg
    _DSC0001.jpg
    98,8 KB · Weergaven: 39
  • _DSC0005.jpg
    _DSC0005.jpg
    95,5 KB · Weergaven: 25
  • _DSC0003.jpg
    _DSC0003.jpg
    166,5 KB · Weergaven: 28
vandaag een mooi zeewier bedje gemaakt.
nu alleen nog even groeien.

Spannend, wat is precies het doel van deze toevoeging aan het systeem. En waarom daarvoor deze oplossing?

Spannend, wat is precies het doel van deze toevoeging aan het systeem. En waarom daarvoor deze oplossing?

Hoi

Het is meer een aanwinst op de rest van het geheel.
Een stabiele Ph,daar het wierenfilter 20 uur per dag verlicht gaat worden.
Tevens denk ik dat als het wierenfilter redelijk gaat groeien, de nitraten en fosfaten op een natuurlijke manier gebonden gaan worden, het is dan alleen een kwestie van regelmatig snoeien.

Daar het DSB van onder af gevoed wordt met schoon zeewater is de kans van vervuiling
nihil.
Doordat het geheel bijna 2,5m2 is en het een natuurlijke doorstroming heeft, blijft alle organisme in leven wat dan weer ten goede komt voor de lagere dieren in het aquarium.
En mogelijk als het zeewier goed aanslaat dan kunnen daar op den duur de zeepaarden weer in vertoeven.

mvg Richard

Dit blijft toch een geweldig systeem altijd maar weer in ontwikkeling. Zo'n zeegras filter is iets waar ik ook wel eens over gedacht heb, heb er alleen zelf de ruimte niet voor.

mooi systeem! wou zelf ook een bakje extra neerzetten met zeegras wieren en mangrove.

Is mangrove niks om erbij in te laten groeien?:)

Grtz, Sander

mangrovebos komt nog, eerst even afwachten wat dit doet.
Nooit teveel gelijk veranderen aan een stabiel aquarium systeem.
stapje voor stapje

mvg

Hoi

Het is meer een aanwinst op de rest van het geheel.
Een stabiele Ph,daar het wierenfilter 20 uur per dag verlicht gaat worden.
Tevens denk ik dat als het wierenfilter redelijk gaat groeien, de nitraten en fosfaten op een natuurlijke manier gebonden gaan worden, het is dan alleen een kwestie van regelmatig snoeien.

Daar het DSB van onder af gevoed wordt met schoon zeewater is de kans van vervuiling
nihil.
Doordat het geheel bijna 2,5m2 is en het een natuurlijke doorstroming heeft, blijft alle organisme in leven wat dan weer ten goede komt voor de lagere dieren in het aquarium.
En mogelijk als het zeewier goed aanslaat dan kunnen daar op den duur de zeepaarden weer in vertoeven.

mvg Richard
Even nog ter aanvulling van Richard,ongeveer 40 kg.zand,modder,wiertjes,LEVEN,zijn zo uit de zee,zo snel mogelijk bij aankomst,direkt in het systeem geplonsd,om zandbodem een boost te geven.

Even nog ter aanvulling van Richard,ongeveer 40 kg.zand,modder,wiertjes,LEVEN,zijn zo uit de zee,zo snel mogelijk bij aankomst,direkt in het systeem geplonsd,om zandbodem een boost te geven.

Wouw, ik wil heb ook een refugium in de planning op mijn nieuwe bak, denk alleen zonder zandbed...maar dit is wel 'king-size'.

Eh, uit welke zee komt die zand en modder :confused:

Wouw, ik wil heb ook een refugium in de planning op mijn nieuwe bak, denk alleen zonder zandbed...maar dit is wel 'king-size'.

Eh, uit welke zee komt die zand en modder :confused:
Indonesie Frode,zuidkant Sumatra grenzend aan de Indische oceaan.Enige jaren geleden was er ook zo'n soortgelijke zending,alleen blijft dit te lang staan bij de groothandels in geopende zakjes.Zaak is dat je dit spul zo snel mogelijk ongeopend aan je systeem toevoegd.

Indonesie Frode,zuidkant Sumatra grenzend aan de Indische oceaan.Enige jaren geleden was er ook zo'n soortgelijke zending,alleen blijft dit te lang staan bij de groothandels in geopende zakjes.Zaak is dat je dit spul zo snel mogelijk ongeopend aan je systeem toevoegd.

Ik schrok al, dacht even dat je een dagje Noordzeestrand had gedaan...maar dat kon ik me ookal niet voorstellen :p

Is dit dan zogenaamd levend zand (dat heb ik ook ooit in mijn bak gedaan), of is het een speciale import?

Ik schrok al, dacht even dat je een dagje Noordzeestrand had gedaan...maar dat kon ik me ookal niet voorstellen :p

Is dit dan zogenaamd levend zand (dat heb ik ook ooit in mijn bak gedaan), of is het een speciale import?
Dit is niet het zgn.levend zand,wat je in de aquazaken koopt,dat is schoon zand met een jaar bewaartijd.Dit is een apart bestelde partij met direkt het leven uit zee om het dsb te enten(in het dsb ligt wel 130 kg.van het zgn.levend zand en 40 kg grint.)

Dit is niet het zgn.levend zand,wat je in de aquazaken koopt,dat is schoon zand met een jaar bewaartijd.Dit is een apart bestelde partij met direkt het leven uit zee om het dsb te enten(in het dsb ligt wel 130 kg.van het zgn.levend zand en 40 kg grint.)

Indrukwekkend, ben heel benieuwd wat er allemaal aan diertjes in dat speciale zand zit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan