U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Niet echt....de Thaise bak is hoger en dieper,wij moeten het van de lengte hebben.Wat me stoort aan deze toch wereldberoemde bak is dat de techniek zo zichtbaar is,al die gaten en tunzes doen voor mij afbreuk aan het kijkplezier.We halen onze inspiratie meer bij onze Japanse vrienden vandaan.Hey Pieter en Tanne,
Klopt het dat het nieuwe ontwerp/indeling deels geïnspireerd is op het aquarium van Chinchai in Thailand, ook wel bekend als het 'Thaise project' ?
Ik vindt het iig een mooie en natuurlijke indeling.
Succes!!!!
Dank je Hans,morgen is het mijn beurt,koralen plakkenactionPuik stukkie werk Pieter, Richard & Tanne! Ben heeeel benieuwd hoe dat eruit gaat zien als de koralen er weer terug in staan.
Ik neem aan (aangezien er toch heel minder steen oppervlak gaat zijn) dat niet alle SPS koralen terug kunnen in de bak?
I.i.g. succes met de verdere verbouw werkzaamheden. Het zal wel weer druk worden in Vlaardingen als de bak weer staat; neem aan dat iedereen dat "live" wil zien...
In het midden komt nog een stuk rif Aad wat al kant en klaar met SPS begroeid beneden staat.Ik denk inderdaad dat er voldoende steen in zit ,dit zal geen probleem zal geven, maar waar laat je al je koralen ??
Komen er nog zuilen in??waar je de koralen opzet
Inderdaad Edwin,Robertus is een heel mooi voorbeeld,een man met heel veel inspiratie,die het bonzai gevoel echt in de vingers heeft.Over die schoen van Richard,die overigens de laatste dagen keihard is doorgegaan,hoef je je geen zorgen te maken,die camoufleren we netjes.Jouw project gaat er ook super uitzien.Wordt mooi zo de opbouw. En ik ga niet vergelijken met iemand in Thailand maar het lijkt ook een beetje op de opbouw van Robertus. Super.
Wel een kritisch puntje (sorry)
Als je de rechter opbouw ziet zit er links onderaan net een stuk wat op een schoen lijkt
Is dit op de foto zo lijkend of in het echt ook. (dan zou ik er een extra opstekend stuk op verlijmen)
Ik ben benieuwd hoe het straks wordt met al de koralen.
P.s. 600KG??? het lijkt minder!
Over die schoen van Richard,die overigens de laatste dagen keihard is doorgegaan,hoef je je geen zorgen te maken,die camoufleren we netjes.
Bedankt leuk te horen van iemand die naar mijn idee veel profi bezig is dan een knutselaar als ik.Jouw project gaat er ook super uitzien.
De vorige opbouw is zes jaar geleden in een dag volledig opgebouwd Scara,met een volledig volgebouwde achterwand,waar toch moeilijk dieptewerking in te creeeren valt.Aangezien wij toch de zienswijze erop nahouden dat een rifaquarium na ongeveer vijf jaar vernieuwd moet worden om allerlei problemen te voorkomen is het een mooie gelegenheid nu wel die dieptewerking er in aan te brengen.Ook de watercirculatie,de stroming zal nu een stuk efficienter zijn.Wacht maar af,nog even geduld.Van waar (waarom) die ommezwaai ? Niet dat ik het niet mooi vind hoor, maar het was een sublieme bak.
Grtz Marc
Altijd welkom Robert.Iereen heeft het over zo weinig steen voor de koralen,denk dat het wel meevalt en dat we practisch alle SPS terug kunnen plaatsen.De eilanden zijn in werkelijkheid groter dan als ze op de plaatjes lijken,de rechter en linker gedeelte van de bak zijn toch 160 cm diep en de deze eilanden zijn meer dan een meter diep en ongeveer anderhalve meter breed.pieter richard tanne wat hebben jullie de laatste weken voor werk verzet echt mega veel
bak leeg koralen over plaatsen vis overzetten nieuw opbouwen
mega project en dat in zo,n korte tijd petje af hoorenaccordenaccord
ik las dat je de koralen gaat plaatsen veel succes en zeker met de grote kolonies dat zal niet meevallen op zo weinig steen
heel veel succes zou ik zeggen
en kom graag een keer kijken als het uit komt
gr robert
De vorige opbouw is zes jaar geleden in een dag volledig opgebouwd Scara,met een volledig volgebouwde achterwand,waar toch moeilijk dieptewerking in te creeeren valt.Aangezien wij toch de zienswijze erop nahouden dat een rifaquarium na ongeveer vijf jaar vernieuwd moet worden om allerlei problemen te voorkomen is het een mooie gelegenheid nu wel die dieptewerking er in aan te brengen.Ook de watercirculatie,de stroming zal nu een stuk efficienter zijn.Wacht maar af,nog even geduld.
Pieter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.