Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een mega project, respect voor jullie passie.

De 4 meter opslag is bijna vol en het 6 meter aquarium is pas voor 3/4 leeg.

toch maar uitverkoop houden.??
Wat zijn je alternatieven? ;)

Eén ding kan ik nog bedenken: ik zie enkele koralen (LPS, Pavona's etc) die niet zo heel veel licht nodig hebben. Die kan je wellicht elders plaatsen, bijv onder de roosters waarop de Acro's staan, of in de levend-steen-tank. De doopvonten enzo zou ik gerust dichter tegen elkaar schuiven, maar dan nog kan ik me voorstellen dat jullie een ruimteprobleem gaan krijgen...

Ik zou willen dat ik zou kunnen helpen, maar ik heb zelf denk ik hooguit plek om 2-3 van jullie koralen tijdelijk te parkeren. Als dat nodig is hoor ik dat wel.

Veel succes! (En Pieter, ik hoor wel wanneer je me nodig hebt :))

Ook ik heb nog genoeg ruimte als je ze tijdelijk hier wil parkeren,mocht je ze willen verkopen .??

Dan heb ik zeker interesse:):)

Het wordt wel kaal he ,in de bak

Heel veel succes

Spannende bezigheden heren ! Ik heb hier ook nog wel wat ruimte in de kelder. Maar dan kan ik niet beloven dat er niet hier en daar stukjes afgeknipt worden.... ;)

Succes en sterkte met deze monster klus..

Als ik kan helpen laat maar weten.

Iedereen weer zeer bedankt voor de reactiestopjesVandaag zijn de laatste koralen er uit gehaald en duizend kilo levend steen is naar beneden verhuisd pffffff.De zes meter staat er leeg en troosteloos bij....De vier meter bak beneden had geen tien centimeter korter moeten zijn,alle koralen passen er precies inuitsteeekendDe zes meter leeg laten lopen en bij de laatste 10 centimer zijn we begonnen met de vissen en garnalen eruit te halen.Jë komt bij zo'n ingreep altijd voor verrassingen te staan.......Een zeldzaam rood dwergbaarsje jaren niet gezien,kan straks vrolijk in de open rifstructuur zichtbaar rondzwemmenuitsteeekendEen Mantis en een flink aantal krabben verwijderd maar tot onze grootste verbazing hebben we een borstelworm van meer dan een meter eruit gevangen:cool:
Het schooltje Borboniussen zijn verhuisd naar de Deep in the Blue.

Pieter

Wauw, wat een klus!
Hoe lang duurt dat nou om het water uit de bak te halen? Op de een of andere manier zie ik jullie niet met een slang het water aanzuigen en opvangen in een emmertje. :p

Groet,

Marcel

Jullie mogen trots op jezelf zijn!

Zitten de borboniussen bij de Dendro's of bij de Aardbeien? Welke is de Deep in the Blue? Voor de andere bak moet dan eigenlijk een nieuwe naam komen... Strawberry fields? ;)

Een zware dag.
Je moet wat voor je hobby over hebben.

Zo moet volgens mijn levend steen er naar 5 jaar uit zien.
1 grote mosselbank.

Bijlagen

• P5040804..JPG
    P5040804..JPG
    335,9 KB · Weergaven: 35
  • P5040805..JPG
    P5040805..JPG
    290,9 KB · Weergaven: 30
het monster.
tegeltjes zijn 15 cm. en dan is er nog 10 cm verwijderd om het monster te pakken.

en een wel heel mooie slangester

Bijlagen

• P5040810..JPG
    P5040810..JPG
    260,5 KB · Weergaven: 44
  • P5040811..JPG
    P5040811..JPG
    190,6 KB · Weergaven: 34
  • P5040806..JPG
    P5040806..JPG
    198,1 KB · Weergaven: 32
NOU NOU
nu kan het alleen maar mooier worden.
ik heb weer ideeen genoeg, over HOE ik hem ingericht wil hebben.

Bijlagen

• P5040807..JPG
    P5040807..JPG
    406 KB · Weergaven: 35
  • P5040808..JPG
    P5040808..JPG
    191,1 KB · Weergaven: 34
  • P5040809..JPG
    P5040809..JPG
    194,1 KB · Weergaven: 29
Pff wat een werk zal dat geweest zijn, ik vindt het wel stoer dat jullie besloten hebben om zo'n gigant helemaal opnieuw te gaan inrichten. Je moet er maar aan gaan staan..

pff wat een werk ben benieuwd naar wat het gaat worden succes

Prachtig werk mannen ! Alweer zo'n Eunicid worm. Die zal heel wat koraal hebben weggegeten. :eek:
Nooit vraat sporen ontdekt bij de koralen ?

Hoi tanne

neem even contact op,dan kunnen we even alles door bespreken.
Misschien heb jij nog goeie ideeen.
mvg Richard

Veel succes! (En Pieter, ik hoor wel wanneer je me nodig hebt :))[/QUOTE]

Wat een enorme klus!
Ik vraag me ook nog even af hoe jullie het met de vissen doen!
Kijk ik begrijp dat ze in een bak met water gaan. Maar ik neem ook even aan dat de keizers normalitair elkaar kunnen ontlopen door gebruik te maken van de schuil plekken rondom het levend steen.
In een lege bak met water is dit wel even anders!
Hoe wil je de stress en gevechten beperken in de opvang of hebben jullie daar een hele gedachte gang en strategie met div bakken voor opgezet?

Hele klus,we zullen maar niet vragen hoe vaak hebben jullie op en neer moeten lopen om alles eruit te krijgen:).

Ben benieuwd wat jullie er van gaan maken.

Het leukste werk gaat nu beginnen.
Wel veel foto's blijven posten.

mvgr
twan

Hele klus,we zullen maar niet vragen hoe vaak hebben jullie op en neer moeten lopen om alles eruit te krijgen:).
QUOTE]
Nu was alles nog met volle handen de trap AF, straks moet alles weer de trap OP.
Ben er zeker van dat het er straks allemaal weer prachtig uit gaat zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan