U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Nog geen jaar, maar ik ben zeer tevreden!ahhh kijk, een mac gebruiker.
goed om te zien![]()
Dank je Pieter, ik moet me toch aan de regio Vlaardingen aanpassenS C H I T T E R E N D !!!!!!Het wordt zo wel een heel exclusief aquarium.Ben benieuwd hoe de nieuwelingen zich gaan aanpassen.Een prachtige keuze,Tanu.
Super vissenbestand Tanne. Wat ik me afvraag hoe het zit met het snoepen van de keizers van de poliepen. Of heb je daar geen last van? Ik heb een koppeltje centropyge loriculussen en die zitten toch geregeld aan de poliepen met als gevolg dat de poliepen niet meer zo uit staan als voorheen.
Groet,
Gerrit
Tanne, een schitterende vis.
Heb hem hier ook in de bak zitten en om hem te zien moet je geluk hebben, maar dat maakt hem ook wel weer bijzonder "als" je hem te ziet.
mvgr
twan
Dank jeMooie aanwinsten!
Of je huidige visbestand al niet indrukwekkend genoeg is!:goed:
Die multifasciata ziet er nog wat eenzaam uit, maar daar zal er gezien het aantal koppels in jouw aquarium vast nog 1 bij komen.![]()
Hier zijn ze wel erg gek op acropora poliepen. Ik hoop dat jij hier meer geluk mee hebt..
Dank jeDaar moet ik nog even over nadenken.. Wat de Acropoliepen betreft: geen probleem, worden ze mooier van
We moeten nog altijd een afspraak maken dat je kunt komen kijken
![]()
Ik heb een vermoeden: fosfaat. De paar kleine stukjes die ik nog heb, beginnen langzaam te herstellen. Wat denk jij van mijn theorie?Schitterende visjes Tanne :goed: !! Ben je er ooit achter gekomen wat de oorzaak van de Turbinaria sterfte was...bepaalde bacterie tekort?! Zie op meer plaatsen deze achteruitgaan!!
Tot nu toe hebben de carmabi's levende Artemia gegeten, verder scharrelen ze alle drie hun kostje bij elkaar. pb zal ik zo even lezen en beantwoordenZo kan je het ook bekijken.
De 2e multifasciata is een kleine slag groter en is verliefd op de poliepen.
Ik hoop niet dat deze liefde meegroeit naarmate de vis ouder/groter wordt..
Accepteren je aanwinsten al aangeboden voer?
Zie PB voor een afspraak!
Maak ik vandaag of morgen, ben net weer thuis na een paar dagen DuitslandHey Tanne,
mooie nieuwe visjes hoor!
Zou je voor mij misschien eens een foto kunnen plaatsen van hoe de suharsonoi er nu bijstaat? Mijn eigen takje is toch verdwenen helaas....
Gr.
Tim
Hey wat zie ik nu Tanne?
Stel ik jou een vraag over een in mijn ogen mooi visje!
Maak je er een hele studie van door hem in jou aquarium op te nemen!
Nou dat had je nu ook weer niet moeten doen hoor!
Of heb ik je op een idee gebracht en heb jij nu de enige kleine multifasciata vanuit Vanuatu in Nederland voor mijn neus weg gekaapt?
Ik wacht af. Maar ga ook zeker jou beestje in de gaten houden.
Ik hoop dat het kleine koppeltje multifasciata nog op mij "staat/zwemt"te wachten.
Nog 1 nachtje en dan zal ik het weten.
Vissen kopen is een kwestie van vertrouwen en ervaring. Ik koop slechts bij een gering aantal adressen, omdat ik weet hoe 't daar -meestal, ook zij zijn afhankelijk van anderen- is met de kwaliteit van de vissen, en omdat ik weet hoe ze omgaan met eventuele uitval. Verder bekijk ik de vissen goed voor aanschaf, en koop ik bepaalde soorten niet, dat zijn dan de zogenaamde 'stipmagneten' die je hele bezetting ten gronde kunnen richten. Sommige vissen zet ik tijdelijk in een apart bakje in het aquarium, om ze wat langer te kunnen observeren. Ik maak me meestal meer zorgen over de effecten van de bestaande bezetting op de nieuwkomer dan andersom.Hoi Tanne.
Hoe doe jij dat nou,wat betreft nieuwe bewoners plaatsen.
Doe jij ze eerst in quarantaine of doe je ze er zo in. Dit met het oog op mijn stip aanval met verse vis
Je heb daar al een mooie verzameling vis zitten.Volgens mij kan je beter wat levensverzekeringen afsluiten
Groetjes Erwin
Ik doe dingen grondigHoe is 't met jouw koppel?
RE bouwt cone schuimers, maar... Niet voor de Europese markt, in de VS schijnt het een hype te zijn, maar desgevraagd adviseerde Klaus voor mijn bak een BK deluxe of een BK supermarine. Er stonden er denk ik honderden (bijna) klaar voor export. Als je graag wil kan je er vast één in Europa krijgen... Op de achtergrond staan er een paar waarvan een bepaalde verlijming (schroefdraad voor beker) aan het drogen is.Tanne mijn koppel is er helaas nog niet het is nog even uitgesteld tot volgende week.
Maar ik heb geduld.
Hoe is bij jou het gedrag? is hij al ingeburgerd of blijft hij nog erg schuw?
Op de laatste foto zie ik achter de biertjes iets wat mij ontgaan is. Bouwt Royal Exclusief nu ook de cone afschuimers??
Wij gaan morgen even Bas opzoeken op zijn werk in Arnhem.
Leuk voor Amber en Luke. even kijken of daar de aquaria er een beetje mooi bij staan.
Ik heb net foto's van mijn broer gezien uit een openbaar aquarium in Doebay gezien. Daar zwemt gewoon een walvis haai van 4 mtr in een aquarium.
Ook heel indrukwekkend maar verder kunnen ze niet tippen aan jou aquarium of de top aquaria hier
Dank je welSodejuh, dat ziet er weer toppie uit! :goed:
Op post 2199, 1e foto, zie ik ook enkele stekjes op de bodem staan. Laat je ze op deze manier aan het licht wennen?
Ciao,
Marc
RE bouwt cone schuimers, maar... Niet voor de Europese markt, in de VS schijnt het een hype te zijn, maar desgevraagd adviseerde Klaus voor mijn bak een BK deluxe of een BK supermarine. Er stonden er denk ik honderden (bijna) klaar voor export. Als je graag wil kan je er vast één in Europa krijgen... Op de achtergrond staan er een paar waarvan een bepaalde verlijming (schroefdraad voor beker) aan het drogen is.
De multifasciata wordt nog altijd wat gepest, maar is vrij brutaal, ik denk dat dit een succes gaat worden. Waarom hebben die van jou vertraging?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.