Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crizy's Rif :: RSM 250

6 weken zitten er inmiddels op sinds de start. Eigenlijk niet de leukste periode lijkt me, hoop dat het snel veranderd. Voornamelijk nog veel algen. Waterwaardes al een aantal weken hetzelfde. Buiten dat wat meekwam uit het levend steen, 1 slak en tig-tal krabben, nog geen bewoners. Misschien binnenkort 2 heremietkreeften inzetten om de algen in te dammen?

Temp: 26
Zout: 1022
NH3: 0,2
No2: 0,05
No3: 0
PH: 8,5
KH: 8
Ca: 420
Mg: 1440

Toch maar fotootje, hoort erbij hè!

Bijlagen

• week6-2.jpg
    week6-2.jpg
    33,5 KB · Weergaven: 39
Hoi Crizy,
Op de een of andere manier blijft je ammonia en nitriet een beetje hangen als ik de opeenvolgende waarden zo zie. Wacht je tot ze nul zijn voor je doorpakt, of wat is je plan?
Ik snap wel dat je handen jeuken om eens wat grasmaaiers in te brengen:o.
Succes verder, gaat vast een mooie bak worden.:)

Hoi Crizy,
Op de een of andere manier blijft je ammonia en nitriet een beetje hangen als ik de opeenvolgende waarden zo zie. Wacht je tot ze nul zijn voor je doorpakt, of wat is je plan?
Ik snap wel dat je handen jeuken om eens wat grasmaaiers in te brengen:o.
Succes verder, gaat vast een mooie bak worden.:)

Heb deze waardes al 3 weken, dus denk niet dat ze vanzelf gaan zakken. Ammonia kleurt heel licht groen, dus nog geen geel, maar zit dan tussen 0 en 0,25. En moet nitriet precies 0 zijn? Wil ook eerst nog fosfaat testen. De kool ga ik deze week vervangen, denk dat dat nog wel iets uithaalt. Alleen even op letten dat deze fosfaatvrij is hè :rolleyes:.
Wil niet TE vroeg beginnen met dieren inzetten, dus kalm an is beter ;)

Ik zou persoonlijk ook de lampen uitzetten, heb je ook minder algen.

Veel succes met de start ! Het is even minder mooi, maar je geduld zal zeker worden beloond :goed:

Ik zou persoonlijk ook de lampen uitzetten, heb je ook minder algen.

Veel succes met de start ! Het is even minder mooi, maar je geduld zal zeker worden beloond :goed:

Dank je. Ja, de lampen had ik nog maar een paar uur aan. Zal ze wel helemaal uit doen, dat zal zeker helpen idd.

Heb ook hulp van een krab, deze is absoluut niet schuw, hij is aardig aan het kappen :goed: (zie foto 20-07, van deze soort al zeker 5 lijken gezien, varierend van body van 1 tot 4 cm)

Krabben verschalen!

dus het hoeft niet zo te zijn dat deze nu weg zijn!!!

aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh:eek::eek::eek:

ik ga ze maar ns uitvangen dan. Ze verschalen toch niet in verschillende afmetingen hé? :rolleyes:

aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh:eek::eek::eek:

ik ga ze maar ns uitvangen dan. Ze verschalen toch niet in verschillende afmetingen hé? :rolleyes:

ehmm.. niet helemaal zeker wat je hiermee bedoelt maar als een krab verschaald dan groeit hij. hij past dan niet meer in z'n huidige pantser en gooit dat dan af. Hij kruipt er dan in z'n nieuwe pantser en al uit alleen is dat nog zacht. Dan kruipt hij weg in een rustig hoekje todat het nieuwe pantser hard is. de krab is dan groter dan hij was.

Alle krabben verschalen tot hun dood. ze blijven dus groeien.

Ha Seb, ik doelde erop dat er meerdere krabben nog aanwezig zijn.
Van dat verschalen wist ik nog niet, dat ze dan groter worden is logisch

Back
Bovenaan