Op mijn 14e had ik een 60 liter zoetwateraquarium. Inmiddels zijn we heel wat jaren verder en heb ik zelf kleine kinderen, maar het aquariumvirus is blijkbaar nooit helemaal verdwenen. Nu ga ik opnieuw beginnen, dit keer met een Neptunian Cube MP60: mijn eerste zeewateraquarium!
In dit topic wil ik de opstart en ontwikkeling documenteren. Ik kijk ernaar uit om zelf veel te leren en de kinderen mee te laten genieten van een stukje onderwaterwereld in huis.
De afgelopen maanden heb ik me georiënteerd en veel ingelezen. In eerste instantie wilde ik een tweedehands aquarium, maar uiteindelijk heb ik toch gekozen voor een nieuwe Neptunian Cube MP60. Een mooi formaat dat niet te overheersend is in de woonkamer, maar wel genoeg ruimte biedt voor een leuke aquascape en wat techniek want ik ben wel van plan mijn andere hobby met thuis automatisering los te laten op deze bak.
Over de afwerking van het meubel ben ik wat minder enthousiast. Er zitten hier en daar lijmresten op en de naden van de fineer of wat het ook is wat ze op de pvc panelen hebben gebruikt zijn niet overal even netjes. Als geheel vormen de bak en kast gelukkig wel een mooie verschijning.
Na het plaatsen was het toch wat gaan werken en stond het niet meer waterpas. dus dat moet ik nog corrigeren. Ik wacht ook nog op een paar onderdelen, dus voor nu is dit even de stand van zaken. Wordt vervolgd!
Techniek:
Neptunian cube magic pro 60
Ai nero 3 wavemaker
Noospyche k7 pro IV lamp
Neptunian cube refugium lamp
Jecod GDP 2500
Inkbird 306A
Aqua medic Titanium 200watt (tzt ga ik deze vervangen door 2x75watt)
Waarschijnlijk voeg ik aan dit lijstje nog een bubble magus 3.5C of A3 toe
Opgestart met:
1 stuk levend steen
Leven zand van Caribsea
Amoniak en Arkea special blend
Aquascape is opgebouwd met Marco Rock
In dit topic wil ik de opstart en ontwikkeling documenteren. Ik kijk ernaar uit om zelf veel te leren en de kinderen mee te laten genieten van een stukje onderwaterwereld in huis.
De afgelopen maanden heb ik me georiënteerd en veel ingelezen. In eerste instantie wilde ik een tweedehands aquarium, maar uiteindelijk heb ik toch gekozen voor een nieuwe Neptunian Cube MP60. Een mooi formaat dat niet te overheersend is in de woonkamer, maar wel genoeg ruimte biedt voor een leuke aquascape en wat techniek want ik ben wel van plan mijn andere hobby met thuis automatisering los te laten op deze bak.
Over de afwerking van het meubel ben ik wat minder enthousiast. Er zitten hier en daar lijmresten op en de naden van de fineer of wat het ook is wat ze op de pvc panelen hebben gebruikt zijn niet overal even netjes. Als geheel vormen de bak en kast gelukkig wel een mooie verschijning.
Na het plaatsen was het toch wat gaan werken en stond het niet meer waterpas. dus dat moet ik nog corrigeren. Ik wacht ook nog op een paar onderdelen, dus voor nu is dit even de stand van zaken. Wordt vervolgd!
Techniek:
Neptunian cube magic pro 60
Ai nero 3 wavemaker
Noospyche k7 pro IV lamp
Neptunian cube refugium lamp
Jecod GDP 2500
Inkbird 306A
Aqua medic Titanium 200watt (tzt ga ik deze vervangen door 2x75watt)
Waarschijnlijk voeg ik aan dit lijstje nog een bubble magus 3.5C of A3 toe
Opgestart met:
1 stuk levend steen
Leven zand van Caribsea
Amoniak en Arkea special blend
Aquascape is opgebouwd met Marco Rock
Bijlagen
Laatst bewerkt: