Weinig bijzonders te melden deze week. De alg trekt weer langzaam weg, ik kan ook altijd wel aan het water ruiken of het goed is of niet. Ruikt nu weer goed waar voorheen het wat vissig of naar het strand rook.
Fosfaat 0,02
Nitraat 0,00
KH 7,5
De yasha had even een terugval sinds de gramma bijgeplaatst was en was weer constant in zijn holletje, at ook wat minder, maar zag er nog wel goed uit, helemaal niet magerder. Maar sinds gister komt die weer meer tevoorschijn. Blijft dus maar een schuw visje, moet ik rekening mee houden als ik nieuwe bewoners introduceer.
De gele goby is daartegenover totaal niet schuw, ik kan hem zelfs uit mijn hand voeren. Springt ook zo wat uit het water bij het voeren, zo ongeduldig.
De royal gramma gaf geen enkel probleem, kwam rechtstreeks vanaf De Jong bij mijn lokale winkel, zat nog in het plastic zakje van De Jong maar at al vanaf dag 1. Zwemt ook steeds verder door de bak heen.
Koralen doen het goed, groeit allemaal goed, alleen de ricordea yuma heb ik verplaats en lijkt dat na ruim een week nog steeds niet leuk te vinden, klapt regelmatig in en gaat niet meer zo ver uit. Misschien toch maar terugplaatsen, ik dacht dat die stroming op de oude plek niet leuk vond, dus nu op een heel rustige plek geplaatst.
Het blauw oortje heb ik ook eindelijk uit het glas gehaald, zit nu op wat zandkorrels vast gegroeid waardoor deze nu zwaar genoeg is om op de rotsen te blijven liggen, groeit nu daar dan ook hopelijk vast.
Ik zie de laatste tijd wel wat detritus tunneltjes over de rotsen, hopelijk geen borstelworm. Had zo'n hekel aan die beesten de vorige keer, vind ze maar vies, ze waren toen ook redelijk lang, +-30 cm. Deden geen kwaad maar toch...beetje net zoals spinnen in huis...
En nu wachten tot mijn lokale winkel of Coral and Fish wat kardinaalbaarsjes op voorraad heeft. Sommige vinden ze saai, want ze blijven op dezelfde plek zwemmen maar ik vind ze mooi en leuk. Ik houd van rustige vissen.