Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

TJ ‘s Red Sea 170

Welke heb je gedaan want als je die vlotter nog heb kan je voor die goedkopere gaan namelijk

Misschien als je plaats heb een bijpassend kastje neerzetten voor toch een jerrycan

Of ff kijken ocean store heeft van aqua medic ook mooie waterkannen
Ik ben gegaan voor die met de magneet. Die is € 20,- duurder maar bespaard me een hoop ellende om het 3 hoekje van de vlotter ergens anders te lijmen.
De sump wordt door de reefmat 1 grote bak.

Ik ben gegaan voor die met de magneet. Die is € 20,- duurder maar bespaard me een hoop ellende om het 3 hoekje van de vlotter ergens anders te lijmen.
De sump wordt door de reefmat 1 grote bak.
Blijft dat stuk er niet inzitten dan zit in je opvoer vak toch?

Ok duidelijk
Ik heb mijn sump eruit gesneden met die sump mod tool van red sea werkte perfect
Mesjes zijn iets dunner dan een stanley mes

Ok duidelijk
Ik heb mijn sump eruit gesneden met die sump mod tool van red sea werkte perfect
Mesjes zijn iets dunner dan een stanley mes
Ik volg alleen niet helemaal hoe je hem aansluit op die pijpen. Moet je hem afzagen en dan die pijp erop lijmen met de bijgeleverde lijm?

Er zit een slang bij die je op maat kan snijden en dr zit ook een losse snel koppeling bij die je kan verlijmen op je pijp

Ikzelf heb die koppeling met pvclijm aan de pijp gelijmt (had toevallig een nieuwe pijp besteld) en die slang met wat red sea je mee geeft

Er zit een slang bij die je op maat kan snijden en dr zit ook een losse snel koppeling bij die je kan verlijmen op je pijp

Ikzelf heb die koppeling met pvclijm aan de pijp gelijmt (had toevallig een nieuwe pijp besteld) en die slang met wat red sea je mee geeft
Ok, dus als ik het goed begrijp zaag ik de pijp door en daar verlijm ik die snelkoppeling op. De slang maak in daar dan weer aan vast?

Zo weer even wat foto’s en een kleine update.
Afgelopen week heb ik een koppeltje pitvisjes gekocht die nog op mijn verlanglijstje stonden. Prachtige vissen met geweldige kleuren!
448BF1DB-B52C-4F3D-9CDF-8A77AA0DB3F1.jpeg
9186BD79-CA02-43D4-8D5E-2AD4EF0456FF.jpeg

Ook heb ik een mooi stukje acropora aan de bak toegevoegd, dit stuk is paars met neon groenen poliepen dit is mijn eerste acropora dus ben benieuwd hoe die het gaat doen.
DC3C8CDF-64E9-459C-9CB9-14FE2BF3E8B3.jpeg

Verder loopt alles goed op wat rode flap na maar dit lijkt per dag steeds minder te worden.

Ik kijk er maar uit om de reefmat te gaan installeren echter wacht ik nog op de ATO van red sea om alles in één keer goed te monteren naar mijn zin.
Na de tip van @Starter een waterreservoir gekocht bij Rotterdam plastics. Ik heb gekozen voor 30 liter vat verticaal in de kleur zwart.
Aangezien de standaard ATO vervalt door de reefmat moest ik iets verzinnen om een nieuw reservoir te creëren.
Het vat zal komen tussen de zwarte keuken en de zwarte onderkast van mijn bak. Zo valt hij niet op 😅
Hier moet hij tzt tussen komen dus de bak moet iets opschuiven.
0E092299-AEA9-4661-B48E-B72933ABDBE4.jpeg

Verder nog wat foto’s van de bak
86F4E3B7-05ED-4D7F-98DC-F4E833EC6BAF.jpeg
9D8C8D12-C584-4B6F-9AC5-9E8895F3595F.jpeg
09840881-A297-458B-A4D7-39D6370EDCAD.jpeg

Back
Bovenaan