Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nico's rif

En een snel filmpje.

Gewoon... effe zegt ie , dat ziet er best uit zunne !

En doet de goniopora stek het goed op die plek?

Fijn om te horen .... ik zie dat de flap ook bijna weg is?

Fijn om te horen .... ik zie dat de flap ook bijna weg is?
Marc,

ik heb eergisteren wat onderhoud in de bak gedaan en het wat afgezogen. We zullen zien of het terugkomt.

De laatste maanden is 1 van de 4 squamipinnis omgevormd tot een mooie man 👍.

20210916_145748.jpg

Omdat de zon er mooi op staat, ...

20210916_154715.jpg

Toen ik deze bak opstartte had ik altijd in het achterhoofd om te proberen 1 van mijn "droomvissen" in het aqua te plaatsen. Hoeveel keer ik het hoofdstuk in het boekje van Tanne over deze vis heb doorgelezen, ik weet het zelf niet meer 😉😄😄😄. Garanties zijn er niet en in de toekomst moeten er mss keuzes gemaakt worden,...
Ik heb er mijn lagere dieren bestand gedeeltelijk op afgestemd. Geen acans, zoa's, scolly's,... Ik heb wel 2 lobo's er instaan, ook een tridacna. Dat lijken me de grootste risicodieren om aan geknabbeld te worden.
Aan een SPS poliepje kan af en toe ook wel eens geproefd worden, dus moesten de stekken al wat formaat hebben. Nog een voorwaarde, het moest er eentje zijn uit een draaiende bak, daar ze niet altijd even makkelijk aan het eten te krijgen zijn.
Dus veel voorwaarden 😉.
2 weken geleden kwam er eentje te koop, die rondzwom in een SPS/LPS bak. Hij zwom er 6 maanden rond en de bak werd gestopt. Het is nog een jonge vis, nu ongeveer 7cm. Dus direct de kans gegrepen en vorige zaterdag 2 uurtjes heen en bijna 2 uurtjes terug. Mysis, noribladeren en masstick gaan er al goed in. Het is afwachten hoe het verder evolueert naar lagere dieren toe en of ie voldoende eten bijeen kan krijgen met de snelle dokters. Er wordt hier 2 x per dag gevoerd met af en toe nog een noriblad aan de klem of nu masstick op het glas. Op het eerste zicht lijkt het voorlopig goed te gaan. De vis is niet schuw.

Het is de pygoplites diacanthus, rode zee variant.

To be continued,...

20210922_130518.jpg20210922_130329.jpg20210922_130329.jpg20210922_130247.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ben nog op zoek naar een soort van voederplastiekjes waar je eten kan tussendoen en aan het raam kan hangen. Zo iets als 2 little fishies pouch feeder. Iemand andere tips?
Ik ga proberen om dit weekend zo iets te bestellen. In Belgie en Nederland vind ik ze voorlopig niet op stock.

Screenshot_20210922-233050_Chrome.jpg

Toen ik deze bak opstartte had ik altijd in het achterhoofd om te proberen 1 van mijn "droomvissen" in het aqua te plaatsen. Hoeveel keer ik het hoofdstuk in het boekje van Tanne over deze vis heb doorgelezen, ik weet het zelf niet meer 😉😄😄😄. Garanties zijn er niet en in de toekomst moeten er mss keuzes gemaakt worden,...
Ik heb er mijn lagere dieren bestand gedeeltelijk op afgestemd. Geen acans, zoa's, scolly's,... Ik heb wel 2 lobo's er instaan, ook een tridacna. Dat lijken me de grootste risicodieren om aan geknabbeld te worden.
Aan een SPS poliepje kan af en toe ook wel eens geproefd worden, dus moesten de stekken al wat formaat hebben. Nog een voorwaarde, het moest er eentje zijn uit een draaiende bak, daar ze niet altijd even makkelijk aan het eten te krijgen zijn.
Dus veel voorwaarden 😉.
2 weken geleden kwam er eentje te koop, die rondzwom in een SPS/LPS bak. Hij zwom er 6 maanden rond en de bak werd gestopt. Het is nog een jonge vis, nu ongeveer 7cm. Dus direct de kans gegrepen en vorige zaterdag 2 uurtjes heen en bijna 2 uurtjes terug. Mysis, noribladeren en masstick gaan er al goed in. Het is afwachten hoe het verder evolueert naar lagere dieren toe en of ie voldoende eten bijeen kan krijgen met de snelle dokters. Er wordt hier 2 x per dag gevoerd met af en toe nog een noriblad aan de klem of nu masstick op het glas. Op het eerste zicht lijkt het voorlopig goed te gaan. De vis is niet schuw.

Het is de pygoplites diacanthus, rode zee variant.

To be continued,...

Bekijk bijlage 568857Bekijk bijlage 568858Bekijk bijlage 568858Bekijk bijlage 568859
geweldig visje , proficiat.
hoop dat je er veel plezier van zult hebben

Ik ben nog op zoek naar een soort van voederplastiekjes waar je eten kan tussendoen en aan het raam kan hangen. Zo iets als 2 little fishies pouch feeder. Iemand andere tips?
Ik ga proberen om dit weekend zo iets te bestellen. In Belgie en Nederland vind ik ze voorlopig niet op stock.

Bekijk bijlage 568860
Misschien dit iets? Link
Deze heb ik ook en dan zelf zo een plastic gaas ertussen gefaan

Misschien dit iets? Link
Deze heb ik ook en dan zelf zo een plastic gaas ertussen gefaan
Die heb ik in bestelling staan eens ocean store terug open is 😄👍. Maar dat idee om daar een gaas tussen te doen was nog niet in me opgekomen. Want die vind ik wel online. Merci voor de tip 👍.

Ik heb de vervang "pouches" van 2LF besteld. Het gehele setje is blijkbaar nergens op voorraad te vinden. Dus gaan we deze gebruiken met een "nori clip".

Frank,
Het is altijd leuk om met mede aquarianen wat over zoutwater te praten👍. Staat je nieuwe aanwinst al volledig open 😉?

Back
Bovenaan