Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jack’s Tank

Goeiemorgen ,
Tijd voor een update
Een goeie maand geleden kwam m'n vervelende vriendje flap weer is kijken.
Nu had ik goeie berichten gelezen over vibrant reef en besloot het daarmee aan t pakken.
Jammer genoeg zonder resultaat en gelukkig ook geen nadelige gevolgen ondervonden van het goedje.
Nu de afgelopen week ben ik begonnen met cyano clean van korallenzucht en hiermee zag ik eigenlijk na de derde dag al resultaat.
Vibrant is dus wieberen en kz staat voortaan als reserve op de plank.
Fijne zondag en veul plezier met je bakje...
Grtz jack

 
Goeiemorgen ,
Tijd voor een update
Een goeie maand geleden kwam m'n vervelende vriendje flap weer is kijken.
Nu had ik goeie berichten gelezen over vibrant reef en besloot het daarmee aan t pakken.
Jammer genoeg zonder resultaat en gelukkig ook geen nadelige gevolgen ondervonden van het goedje.
Nu de afgelopen week ben ik begonnen met cyano clean van korallenzucht en hiermee zag ik eigenlijk na de derde dag al resultaat.
Vibrant is dus wieberen en kz staat voortaan als reserve op de plank.
Fijne zondag en veul plezier met je bakje...
Grtz jack
Klinkt wel logisch, Als ik het goed begrepen heb is vibrant namelijk niets anders dan een bacterie cultuur die zich focust op het afbreken van algen en flap is geen alg toch? Wat ik zeker weet is dat het een goed middel is tegen valonia, Ik had hier serieus last van maar met een dubbele dosering was ik er binnen 6 weken volledig vanaf. Ook het beetje haar alg wat ik had was ook weg.



PS: wat een prachtige bak!
 
Goeiemorgen ,
Tijd voor een update
Een goeie maand geleden kwam m'n vervelende vriendje flap weer is kijken.
Nu had ik goeie berichten gelezen over vibrant reef en besloot het daarmee aan t pakken.
Jammer genoeg zonder resultaat en gelukkig ook geen nadelige gevolgen ondervonden van het goedje.
Nu de afgelopen week ben ik begonnen met cyano clean van korallenzucht en hiermee zag ik eigenlijk na de derde dag al resultaat.
Vibrant is dus wieberen en kz staat voortaan als reserve op de plank.
Fijne zondag en veul plezier met je bakje...
Grtz jack

Ziet er weer prima uit, Jack.
Cyanoclean is prima spul. Ik heb dit tijdens de opstart van mijn bak gebruikt en dan in combinatie met Coralsnow van KZ.
 
Goeiemorgen mede zoutzotten...
Dit stond al heel lang op de bucketlist :
Alle kabels en wir war van draden net bij elkaar binden en met een tyripje vastmaken.
Nou vind ik dat nou niet 1 van de leukste klusjes maar na een jaar of 4 plus een jaar coronagezeik moest 't toch maar gebeuren...
Fijne dagen aan iederéén gewenst en alvast een fantastisch virusvrij 2021.....
1608888026341489424761.jpg
 
Goeiemorgen mede zoutzotten...
Dit stond al heel lang op de bucketlist :
Alle kabels en wir war van draden net bij elkaar binden en met een tyripje vastmaken.
Nou vind ik dat nou niet 1 van de leukste klusjes maar na een jaar of 4 plus een jaar coronagezeik moest 't toch maar gebeuren...
Fijne dagen aan iederéén gewenst en alvast een fantastisch virusvrij 2021.....
Bekijk bijlage 547629
Is niet het leukste werk inderdaad! Maar goed, je hebt het weer gehad! ;)

Fijne dagen!
 
Ga m'n wave pompjes toch maar een snippertje zachter zetten... 🙄
16089725505761464058561.jpg
 
16096881368601839598723.jpg
No worries...😎
 
Goeiemorgen ,
Een winterzonnetje in de bak is eigenlijk niet goed maar ik vind 't voor effetjes wel goed en erg mooi om foto's te maken.
Doet me weer een beetje denken aan de goeie ouwe hqi's die ik er vroegah boven had.... :cool:
Fijne zondag allemaal en stay safe.
_DSC0168-20210110-111630.jpg
 
 
Bak ziet er weer prachtig uit.
Hoe lang heb de pincetvis in je bak rondzwemmen?
Doe je iets apart met het voeren of is dat nodig geweest?
Zo te zien blijft het visje overal vanaf.
Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik er ook een in mijn bak ga zetten
 
Bak ziet er weer prachtig uit.
Hoe lang heb de pincetvis in je bak rondzwemmen?
Doe je iets apart met het voeren of is dat nodig geweest?
Zo te zien blijft het visje overal vanaf.
Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik er ook een in mijn bak ga zetten
De pincet zit er vanaf mei in en eet volledig met de pot mee ,ook zit alleen mijn overloop vol met glas anemonen en gegarandeerd dat er af en toe jonkies daarvan in m'n bak verschijnen .
Die in de overloop laat ik lekker zitten want op die manier heb ik een oneindige voorraad voer voor m'n pincetje :giggle:
 
Niks mis met een winter zonnetje.
Ik mis dat een beetje.
Komt hier hooguit 1,5 maand voor via daglicht boven de voordeur.
En dan nog krap aan een half uur. Als de zon al schijnt...😞
 
No worries...
De analyse van ati
 

Bijlagen

  • Analyse101816.pdf
    128,4 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Goeiemorgen ,
Omdat de verveling wat toeslaat gaan we maar wat foto's maken....
Na wat aanpassingen op m'n rifje links achter heb ik daar een flinke ruimte over van 35x35cm een 40cm hoog.
Er komt weinig licht en er staat redelijke stroming , wie heeft er suggesties of een goeie tip wat daar neer te zetten.....
Heb van Mark en Bas van Coral&frags Wassenaar een Anemonenverbod gekregen :ROFLMAO: .... Jammer want ik vind een flinke wapperende oranje/rode tepelanemoon nog steeds erg mooi
Fijne Zondag allemaal en kom maar op met de tips ( sponsors met name uit wassenaar mogen ook tips/reacties geven :cool:)

_DSC0173.JPG _DSC0174.JPG

_DSC0175.JPG _DSC0178.JPG _DSC0185.JPG
 
Bovenaan