Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

'Afval'verwerking

ddb

ZeewaterForum lid
Mijns inziens goed passend onder de rubriek Verantwoord Aquariumhouden.

Ik heb niet echt een vraag, maar stond even bij enkele zaken stil.

Wat doen jullie met (al of niet levend) afval?

Om te beginnen het afgehevelde aquariumwater (zit vol bacterieel leven), eventueel met hopen afgezogen detritus, algen,...

Nu ben ik wat op wormenjacht geweest, en heb ik een zoetwateremmer met 6-7 (dode) borstel- en/of platwormen, waarvan 1 een mannenpink dik, en op die dikte nog steeds tussen 10-15cm. In het rioolputje dan maar?

Na een zoetwaterdip van koralen (op steentje) houd ik ook wel eens een worm en wat 'beestjes' over in het zoetwater.

En wat met een uitgeviste dode vis? Of ander dier?

Gewoon ter info...
 
Afvoer in , en veel gaat over de gazon , zand ,water , slakken ,....
Overschot koraal ligt bij de brievenbus , de postbode blijft er maar een gat in rijden , zo vul ik dat weer op :)
Vorig jaar ben ik eens met een bak van 10 kilo gesnoeid koraal naar het containerpark gereden dat ik 3 dagen ervoor had gesnoeid , dat doe ik toch maar niet meer , ik denk dat ze daar nog lang deugd van gehad hebben .:)
 
  • Like
Reactions: ddb
En wat doe je met een overschot aan spijkerpoliepen als die gesnoeid zijn??
 
GFT dat moet iets nederlands zijn. Dat is het gewone restafval denk ik.
Dan ben ik iets te ijverig geweest met het toilet (hoewel: een mens kan ook 'worm' hebben :) )
 
Waarom niet het snoeiafval laten drogen en dood weefsel reinigen/verwijderen en opniew gebruiken als media voor Caclium reactor? moet toch mogelijk zijn denk ik dan...
 
Bovenaan