Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

D@A's reef adventure

Ziet er weer top uit, maar we verwachten dan ook niets anders.
En stoppen? Doen alsof we dat niet lezen hoor.
 
Blijft gewoon geweldig mooi je bak dennis 🙏
 
Ik ben benieuwd of je naast de toevoegingen van DSR nog andere toevoegingen doet, zoals aminos of ander voer voor je koralen. Je bak staat er werkelijk prachtig bij!
 
Zo maar ff...
Weinig aan de bak gedaan laatste tijd. K moet weer knippen.... niet mijn hobby, maar hoort erbij.
Toch een lastige fase in de ontwikkeling van een bak.
Hoe hou je voldoende stroming overal?
Hoe knip je zodanig dat het rif niet omhoog groeit zoals in de natuur ?(dood koraal onderkant)
Allemaal zaken waar je mee te maken krijgt bij een volle bak. Wel leuk
20190526_171526.jpg
 
Prachtig Dennis:love::love::love:

Mvg,
Martin.
 
Prachtig! (y)
 
Blijft altijd lastig Dennis, dat snoeien, gaat vaak niet zoals je het wilt, ik gebruik wel vaak een kleine hamer en een lange schroevendraaier om takken los te tikken, hamer moet wel boven water blijven en de draaier lang genoeg om bij je koraal te komen.
Hoe vaker je het doet, je krijgt er feeling voor.

Je bak ziet er tof uit, houden zo, de koralen erin zie je steeds minder in de winkel, dus voor nageslacht is het prima om in ons aquaria te kunnen stekken.

gr. Marcel
 
Prachtige bak Dennis! Je koralen groeien heel mooi naar boven. Ik zag laatst een video waarin ze zeiden dat minder par over langere tijd ervoor zorgt dat koralen meer naar buiten groeien en meer par over korte tijd ervoor zorgt dat ze heel dicht omhoog groeien, misschien interessant.
 
Blijft altijd lastig Dennis, dat snoeien, gaat vaak niet zoals je het wilt, ik gebruik wel vaak een kleine hamer en een lange schroevendraaier om takken los te tikken, hamer moet wel boven water blijven en de draaier lang genoeg om bij je koraal te komen.
Hoe vaker je het doet, je krijgt er feeling voor.

Je bak ziet er tof uit, houden zo, de koralen erin zie je steeds minder in de winkel, dus voor nageslacht is het prima om in ons aquaria te kunnen stekken.

gr. Marcel
Tx Marcel.
Ja klopt, voor de keiharde stukken doe ik dit ook wel eens. Vaak groeien ze weer alles kanten op vanaf het knippunt. Dus ik probeer dit zo laag mogelijk te doen. Soms moet je echt rigoreus knippen om de bak in vorm te houden. Beetje bijknippen kom je dan niet meer mee weg
 
Prachtige bak Dennis! Je koralen groeien heel mooi naar boven. Ik zag laatst een video waarin ze zeiden dat minder par over langere tijd ervoor zorgt dat koralen meer naar buiten groeien en meer par over korte tijd ervoor zorgt dat ze heel dicht omhoog groeien, misschien interessant.
Tx,
Ik zal er straks ff naar kijken. Klinkt interessant 👍
 
Altijd als ik jou bak zie weet ik weer precies waarom ik ook zo graag een zeeaquarium wil...:love:

En tegelijk wordt t weer even wat moeilijker om mijn geduldige schema vast te houden.
 
Altijd als ik jou bak zie weet ik weer precies waarom ik ook zo graag een zeeaquarium wil...:love:

En tegelijk wordt t weer even wat moeilijker om mijn geduldige schema vast te houden.
Dank je. Leuk om mensen te inspireren.
Let wel op dat dit zeker een paar jaar duurt om t te laten uitgroeien. K ben met kleine stekken gestart. Alles met geduld geduld en nog eens geduld. Niets goeds gebeurd overnacht in een zeebak. Helaas andersom wel soms. Maar mocht je de stabiliteit vast kunnen houden wordt je ook beloond door je koralen. Groei. Bij sommige stukken pas na een jaar na plaatsing maar als het dan gebeurd is het des te leuker
 
Bovenaan