Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jack’s Tank

Voor de leut.
010.JPG 007.JPG

004.JPG

Staat er super bij jack.
Ziet er beter uit man zo.

Groetjes wesley

Prachtig jack

In 2 maanden kan veel gebeuren :) , m'n scape aan de rechterkant was al een lange tijd een doorn in m'n oog :(
Veel te veel steen op een hoop waardoor je niet meer vanaf de rechterkant door de bak heen kon kijken.
Na hier een kilo of 15 steen te hebben uitgehaald werd 't weer meer een transparanter geheel.
Bijkomend voordeel is dat er meer plaats is voor koraal :)
Grtz Jack

voor 004.JPG na 021.JPG

008.JPG 010.JPG 014.JPG

Het zag er al goed uit, maar inderdaad oogt het nu veel luchtiger! Knap werk! Je bak staat er prachtig bij, man!

Mooi jack zo.
Veel ruimtelijker man.
Koralen staan er goed bij man.

Groetjes wesley

Laatst bewerkt:
Wat stukjes naast mekaar gezet met 2 maanden er tussen.
006.JPG 012.JPG

009.JPG 016.JPG

koraal groeit perfect en waardes zijn mijns inziens perfect , niet een onwijze lage nitraat en fosfaat maar dat streef ik ook niet na.
Waar wel deze week een einde aan word gemaakt is de flap , daar kijk ik al een week of 7 á 8 tegenaan en dacht dat 't vanzelf wel weg zou gaan.
Tegendeel is jammer genoeg waar , 't lijkt of het week na week erger word.
Woensdag as gaat er 1.5 gram chemiclean in en de zaterdag er op een flinke waterwissel , ik hoop dan van flapje verlost te zijn.....
Grtz Jack
003.JPG 017.JPG 020.JPG

021.JPG 023.JPG 015.JPG

Prachtig Jack de groei zit er goed in hopenlijk gaat de flap weg dat is goed spul gr jaap

Thanks Jaap , die rommel zit er nu 24 uur in het op 't eerste gezicht ziet 't er goed uit. Ik heb dus goeie hoop :) , nog 1 dag en dan een flinke waterwissel ...
Grtz Jack

Just for fun :)
029.JPG 032.JPG 033.JPG
034.JPG 037.JPG 039.JPG
040.JPG 048.JPG 050.JPG

Gisteren op bezoek geweest bij Tim Wijgerde .
Geweldige vent en wat een kennis heeft Tim van koraal , die gaat wel iets verder dan mijn huis tuin en keuken know how van een koraaltje :)
Ooit heb ik 'm nog is gesponsord in Ik dacht 2015 of 2016 met een donatie om wat studies te doen , deze gingen over de invloed van het lichtspectrum op koraalgroei.
Als dank kreeg je een koraal daarvoor en dat heb ik gisteren opgehaald , een stukje acropora tenuis uit japan.
Deze heb ik vanmorgen geplakt en het staat al prachtig mooi in de poliepen.
Tim bedankt voor de stek en ik vond het erg leuk je te ontmoeten.

002.JPG 004.JPG

Voor de rest gaat m'n bakje als een speer , had de laatste tijd ietewat meer aanslag op de ruiten maar na de verlichting 5% naar omlaag te hebben bijgesteld is dat nagenoeg verdwenen , de groeiranden op de voeten van de koralen zijn 't bewijs dat ze 't naar d'r zin hebben.
De leds draaien nu op de top 75% en dat lijkt me meer dan voldoende.
Eindelijk ook de lang gezochte Walters weer in m'n bakje , vroegah ben ik wel is bij Walter geweest en heb mijn stekje op dezelfde manier gezet als bij hem.
Dus heel veel licht en geplakt op een oesterschelp , nu maar hopen dat ze 't gaan doen :) het blijven ondingen om op te kweken en in leven te houden.
Grtz Jack

005.JPG 009.JPG 015.JPG

Mooi Jack! KZ Spongepower helpt buttons enorm. Het is het proberen waard.

Mooi Jack! KZ Spongepower helpt buttons enorm. Het is het proberen waard.

Bedankt voor de tip , aldus maar gelijk besteld :)
Thanks , grtz Jack(y)

Back
Bovenaan