Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Dit zijn mindere berichten Bas,een zware tegenslag en veel dieren kwijt raken is niet leuk. Toch knap van jou dat je doorzet met de hobby topjes !!

Mvg,

Martin.

Klote maat...

Teveel automatisering, techniek en high tech gadgets gaat vroeg of laat voor problemen zorgen. Ik had dat vroeger ook, maar ben daar vanaf gestapt. Ik hou het simpel, low tech maar wel zoveel mogelijk bewezen en A- kwaliteit apparatuur.

Zo'n gyre ook. Leuk maar als je zoiets ziet en voelt dan weet je al dat dat van zo'n chinese moekiefoekie spul is. Tunze is wat dat betreft beter. Die pompen gaan probleemloos jaren lang mee. Hetzelfde geldt voor die middenklassers van led armaturen. Het is het net niet. Zitten wel high tech gadgets op maar dat gaat allemaal ten koste van de kwaliteit. Opvoerpompen ook, leuk al die energiezuinige jecod, jabao en blabla pompen die alle uit dezelfde fabriek komen maar een iets andere body hebben, zo'n pomp draait ca. 2 jaar en dan is het finito. Ik koop dan liever een minder energiezuinige pomp bijvoorbeeld een eheim die gaan 10 jaar probleemloos mee. En als je echt wat goeds wil en centen over hebt koop je een ted dragon, die gaan ook met goed onderhoud 10 jaar of meer mee.

Succes met de doorstart. Goed dat je toch weer doorgaat. Wordt vast en zeker weer een skonne bak zoals eerst.

Groet frank

Dit zijn mindere berichten Bas,een zware tegenslag en veel dieren kwijt raken is niet leuk. Toch knap van jou dat je doorzet met de hobby topjes !!

Mvg,

Martin.

Klote maat...

Teveel automatisering, techniek en high tech gadgets gaat vroeg of laat voor problemen zorgen. Ik had dat vroeger ook, maar ben daar vanaf gestapt. Ik hou het simpel, low tech maar wel zoveel mogelijk bewezen en A- kwaliteit apparatuur.

Zo'n gyre ook. Leuk maar als je zoiets ziet en voelt dan weet je al dat dat van zo'n chinese moekiefoekie spul is. Tunze is wat dat betreft beter. Die pompen gaan probleemloos jaren lang mee. Hetzelfde geldt voor die middenklassers van led armaturen. Het is het net niet. Zitten wel high tech gadgets op maar dat gaat allemaal ten koste van de kwaliteit. Opvoerpompen ook, leuk al die energiezuinige jecod, jabao en blabla pompen die alle uit dezelfde fabriek komen maar een iets andere body hebben, zo'n pomp draait ca. 2 jaar en dan is het finito. Ik koop dan liever een minder energiezuinige pomp bijvoorbeeld een eheim die gaan 10 jaar probleemloos mee. En als je echt wat goeds wil en centen over hebt koop je een ted dragon, die gaan ook met goed onderhoud 10 jaar of meer mee.

Succes met de doorstart. Goed dat je toch weer doorgaat. Wordt vast en zeker weer een skonne bak zoals eerst.

Groet frank

Klote Bas al die tegenslagen, maar top dat je doorzet.

Bedankt, mannen!

Hoeveel pech kun je hebben, maar ik hoop dat je het aquarium weer snel op de rails hebt.
Uiteraard kost dit laatste de nodige tijd.

Vandaag deel van het rif verwijderd en opnieuw opgebouwd. Dit keer besloten om het niet één groot te laten, maar het in twee delen te plaatsen. Hierdoor kan ik straks ook nog een beetje schuiven met de opstelling. [emoji16]

Ook is de vorm wat veranderd omdat bijdrage de vorige opbouw ik wat beperkingen had om koraal te plaatsen. Nu kan ik altijd nog extra takken bijplaatsen als dat nodig is..

Korte impressie:

605a5296528d95e00dade3810b159f5b.jpg

Dit stuk heb ik aangepakt en bestaat nu uit twee delen:
a36b8a06722c83b3dd264547d9713178.jpg

a22309926e771cb3cde75ffffbb3a248.jpg

738c8c3b0fe00d88a34c3bd67e87b1e7.jpg

f37678227848316dd8ff7086a729c8cd.jpg

Na alle ellende die je hebt gehad begint het weer mooi te worden Bas topjestopjestopjes

Ha Ruud, dank je!

Maar we zijn er nog lang niet. Qua koraal staat er nog nauwelijks iets wat het bekijken waard is. Dus daar moet hard aan gewerkt worden.. [emoji4]

Ga komende week maar weer eens zand op de bodem doen. Dat ziet er ook altijd een stuk beter uit! Draai nu al heel lang zonder zand, dus het wordt wel weer tijd..[emoji6]

Vandaag zand in de bak gedaan. In totaal 20 kg zand van 0-1 mm korrel. Bak toont gelijk anders door het witte zandstrandje..

fffe861aa418f5443e9e4ebf6c4bd7b4.jpg

3b115303756cd6455c05082c409ec1d8.jpg

fbebdace3af76bd4b38a5316f31f44e1.jpg

77b27a5d7ac479cf5df42db6cb571db3.jpg

En wat bewegend beeld:
[video=youtube;C8fhhH3_gHE]https://www.youtube.com/watch?v=C8fhhH3_gHE[/video]

Bak is nog wat troebel en de ruiten zijn niet schoon, maar ach..het geeft een beeld.. :p

En een filmpje na wat diepvries artemia in de bak te hebben gegooid:
[video=youtube;or6Q1Sf4avI]https://www.youtube.com/watch?v=or6Q1Sf4avI[/video]

Heel mooi en leuk om te zien, zeker ook de 2 aalgondels :o

Dank je, Alex!

Die aalgrondels zijn echt leuke dieren! Ben ooit met twee kleine vrijzwemmende visjes begonnen en inmiddels zijn ze al uitgegroeid tot de dieren die je nu op de video ziet. Erg leuk qua gedrag en ook gaaf om ze af en toe vrijzwemmend door de bak heen te zien gaan. topjes

Vandaag de eerste aanzet voor een bodemploeg geplaatst.

6tal heremietkreeftjes:
a2185aeb638901fc1bbf8108b2c55557.jpg

12 stuks Nassarius vibex;
607863c627b0c39ba12a64dec360f290.jpg

Dat ze maar flink hun best mogen gaan doen! [emoji6]

In 15 jaar heb ik inmiddels meer slechte dan goede ervaringen met de combinatie van slakken en heremieten. Als het ze niet om het huisje te doen is, dan wel gewoon om ze op te vreten.

Back
Bovenaan