Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Sump afvoer in achterwand.

Jeffr

ZeewaterForum lid
Hallo de titel zegt het al en beetje.
ik overweeg om gaten te maken in me bestaande (lege ) aquarium.
het is een juwel en met wat google kwam ik er achter dat juwel zelf zegt dat er gaten in de bodem gemaakt kunnen worden maar...
Dat dat de druk dan niet meer goed word verdeeld omdat dit aquarium op en randje staat in plaats van op de glasbodem zelf.
Nu vroeg ik mij dus af als het niet via de bodem plaat kan dan kan dit misschien wel via de achterkant.
Maar hoe maak je dit ? gewoon net als normaal 2 gaten 2 buizen 1 hoog 1 laag en dan met een bocht er in ? of zonder buizen maar dan 1 gat hoog en 1 gat laat en dan roosters er op ? ( hoop dat jullie me nog volgen :P: )

Wat zouden jullie doen ?

Ja 2stuks , wat ik nog weet is dat het hart gat 6 cm vanaf boven kant glas is

Ja 2stuks , wat ik nog weet is dat het hart gat 6 cm vanaf boven kant glas is

oke ik zie nu meer info op de forum over dit stukje techniek, wat ik zie bevalt me wel omdat mijn bak niet heel groot is.
Krijg je er ook een malletje bij en info hoe groot de gaten moeten zijn ??

plaat hout van 18 mm onder de bak plaatsen maar binnen de originele randjes waar hij normaal op staat.

dan steunt de hele bodem.

succes peter

plaat hout van 18 mm onder de bak plaatsen maar binnen de originele randjes waar hij normaal op staat.

dan steunt de hele bodem.

succes peter

Is ook een optie, zou eventueel ook kunnen met piepschuim ? misschien wel beter nog :confused:

oke ik zie nu meer info op de forum over dit stukje techniek, wat ik zie bevalt me wel omdat mijn bak niet heel groot is.
Krijg je er ook een malletje bij en info hoe groot de gaten moeten zijn ??

Heb toen ff gebeld kreeg ik de maten door voor het boren , zit er wel bij dacht ik heb de papieren niet meer

piepschuim nooit dikker gebruiken dan 10 mm , anders kan het gebeuren dat je bak scheef gaat staan.

gewoon hout met bv 10 mm piepschuim is perfect.

succes peter

Heb toen ff gebeld kreeg ik de maten door voor het boren , zit er wel bij dacht ik heb de papieren niet meer

Ben je tevreden ? ook met het geluid ?
ik zag alleen staan dat het kan met glas van af 8mm en mijn glas is 6mm :S

Ik boor alle gaten steeds in de achterruit of de zijruiten , ligt maar net wat ik wil maken .
Als je gaat boren , eerst oefenen ;) op een oud stuk glas .
Ik zou op hoge toeren boren ipv een traag accuding . Dan zijn je gaten een stuk mooier zonder splinters en heb je je gat binnen een minuutje .

Ben je tevreden ? ook met het geluid ?
ik zag alleen staan dat het kan met glas van af 8mm en mijn glas is 6mm :S

Gaat hem niet worden dan , kwam geluid hoor ik hem wel iets , heb hem op 335 liter . Kan hem stil krijgen maar dan vind ik de doorstroom te weinig naar me zin . Had er misschien 2 moeten doen , maar vind het goed zo

Gaat hem niet worden dan , kwam geluid hoor ik hem wel iets , heb hem op 335 liter . Kan hem stil krijgen maar dan vind ik de doorstroom te weinig naar me zin . Had er misschien 2 moeten doen , maar vind het goed zo

Toch wel zonde inderdaad want je krijgt een mooi weg gewerkt systeem.

Of misschien een extra plaatje glas er achter kitten zodat je aan de minimale maat zit. Je moet dan wel 4 gaten boren dat is dan weer minder

Ik zag online bij aquaria Veldhuis een speciaal kutje met voor buisje kit en materiaal om een overloop te maken. Voor rond de€80 zouv dit wat zijn??

Ik zag online bij aquaria Veldhuis een speciaal kutje met voor buisje kit en materiaal om een overloop te maken. Voor rond de€80 zouv dit wat zijn??

Excuses voor mijn telefoon:o moet natuurlijk kitje zijn
Maar ja woord voor spelling soms heb je er niets aan:(

Ja! Check mijn dagboek.
Misschien niet geheel wat je bedoelt maar ik heb het met het zelfde doel gemaakt namelijk ;
Meer ruimte in de bak en niet tegen een lelijke over loop aan kijken ( hij is best smal namelijk)

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Back
Bovenaan