Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn eerste zeeaquarium..

Gelijk maar ff een overzicht foto hoe die nu staat. Rif is in de tijd ook weer veranderd tis nu een combi rifkeramiek en levend steen geworden.
34cf8f5c8f5594efba3fc591967d7d4c.jpg

Gr john

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Daar ben ik zeker blij om heb er ook weer een beetje zin in. Kijk het nu even een week of 3a 4 aan kijken hoe de Monti's het houden, dan weer met een grote zak geld shoppen[emoji51].

Van je fouten leer je sjonnie. Liever zo min mogelijk in de bekende valkuilen trappen...

Eens ga je het echt snappen....Dan loop alles van het lijen dakje.

Happy Reefing, GlennF

Zeker weten glenn.
Zag het ff somber in was van alles aan het doen en toevoegen om het beter te krijgen maar werkte alleen maar averechts. Toen weer opnieuw begonnen met hulp van Dennis alles op doseer en stabiel houden. Langzaam maar zeker zie ik zeker al een verandering in de bak gelukkig. En ach als alles in 2 keer goed gaat is er ook niks aan moet toch ergens van leren.[emoji51]

Na een vervelende tijd met een hoop koralen verlies toch weer wat leuks te melden. Bak draait nu al 2 maanden stabiel kwa waardes geen gekke plagen in de bak dus vorige week na 2 maanden tanden bijten op koralen jacht. Ben begonnen met het halen van wat makkelijkere soorten en het meeste grote lps stukken. Ook is er een verandering in mijn verlichting van 10x80watt ati naar 2x kessil ap700 er komen wel 2x80watt t5 bij te liggen om te kijken hoe het gaat kwa acro's. Ook de doseer unit uitgebreid naar 8 kanalen alles gaat nou automatisch. Zal van de week wat foto's posten van de koralen.
8ab8610c3b78a236c19c62e7863793ba.jpg

Wel alvast een foto van de lampen...wat een licht komt eraf echt onwijs mooi. Liggen nu alleen nog wat rommelig boven de bak dit omdat de steunen nog niet binnen zijn. Moet uit Denemarken komen gezien kessil hier niet echt goed leverbaar is.
5b54d6c794beb77a3523d5bb46587a3a.jpg

Fijne zondag Gr john.

Na een vervelende tijd met een hoop koralen verlies toch weer wat leuks te melden. Bak draait nu al 2 maanden stabiel kwa waardes geen gekke plagen in de bak dus vorige week na 2 maanden tanden bijten op koralen jacht. Ben begonnen met het halen van wat makkelijkere soorten en het meeste grote lps stukken. Ook is er een verandering in mijn verlichting van 10x80watt ati naar 2x kessil ap700 er komen wel 2x80watt t5 bij te liggen om te kijken hoe het gaat kwa acro's. Ook de doseer unit uitgebreid naar 8 kanalen alles gaat nou automatisch. Zal van de week wat foto's posten van de koralen.
8ab8610c3b78a236c19c62e7863793ba.jpg

Wel alvast een foto van de lampen...wat een licht komt eraf echt onwijs mooi. Liggen nu alleen nog wat rommelig boven de bak dit omdat de steunen nog niet binnen zijn. Moet uit Denemarken komen gezien kessil hier niet echt goed leverbaar is.
5b54d6c794beb77a3523d5bb46587a3a.jpg

Fijne zondag Gr john.

Mooi John.
Ik ben benieuwd naar je resultaten. Keep us posted [emoji106] [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Mooi John.
Ik ben benieuwd naar je resultaten. Keep us posted [emoji106] [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Ga ik zeker doen ben benieuwd naar de resultaten van de lampen.

Gister ook weer een leuke upgrade...de originele steunen van de kessils. Stuk beter al zeg ik het zelf[emoji16]
9ba7fa51a012bdbcf968af9416a31ddb.jpg
b7dca7fbb2260b6af3f962c6295d6edb.jpg

Gr john

Heb je er ook iets als een murene in????? vanwege het skelet :biggrin::biggrin:
Zou een leuke woning zijn ;)

Haha nee wel een aalgondel maar die gaat er niet in. De enige die er dankbaar gebruik van maakt is mijn henkie die zit er iedere avond in.

Hoi john , leuk dat je je draai gevonden heb.
Mooie lampjes. Ik ben wel benieuwd wat ze ervan gaat maken en kom graag een keer bij je kijken.

Happy Reefing, GlennF

Hey glenn ben ook zeer benieuwd.
Zie de bak met grote sprongen vooruit gaan dat maakt de hobby weer leuk[emoji51]. 2 maandjes geleden had ik er een heel ander gevoel bij[emoji48]. En als je een keer langs wil komen altijd goed je heb me nummer nu ook[emoji1303].

Wellicht als je er voer in legt:confused:

Ja zou idd kunnen. Maargoed laat het aan de vissen zelf wie erin wil gaat erin[emoji51]. Tot nu toe is dat henkie is wel grappig ook. Zijn linker oog is zijn uitkijk plek..leuk om te zien.

Mooi John, ziet er goed uit! Aardige upgrade naar deze Kessils!!! Maak der wat moois van verder kerel!
Grt,
Bas

Back
Bovenaan