Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook een super bakje daar met al die acans!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Het is toch wel heel erg zichtbaar dat er een stel vlinders in de bak zitten.
Koralen moeten er nog even aan wennen.:o
Maar 2 weken verder,,, dik buikje en geen stipje meer.thumbs up

Bijlagen

• 20160504_174235.jpg
    20160504_174235.jpg
    62,4 KB · Weergaven: 122
  • 20160915_163410.jpg
    20160915_163410.jpg
    46,7 KB · Weergaven: 103
  • 20160915_163509.jpg
    20160915_163509.jpg
    41,7 KB · Weergaven: 108
Het is toch wel heel erg zichtbaar dat er een stel vlinders in de bak zitten.
Koralen moeten er nog even aan wennen.:o
Maar 2 weken verder,,, dik buikje en geen stipje meer.thumbs up

Zo dat zie je zeker.
Mooi dat ze het zo goed doen.
Hopelijk wennen de koralen er snel aan met poliepen blijven ze toch het mooist.

Groetjes wesley

Ook een super bakje daar met al die acans!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk
De kubus heeft een inhoud van meer dan 500 liter.
Het blijkt weer dat LPS veel minder licht nodig heeft dan SPS koralen,in de 6 meter bak wilden de Acans niet gedijen onder de sterke verlichting,zelfs niet laag in bak,nu in de kubus verlicht met 2 orphek atlantis waarvan alleen de blauwe leds van aanstaan doen deze koralen het uitstekend en kleuren veel mooier.
Vissen bestand zijn 7 Anthias tuka(kleurt mooi bij de acans)diverse lipvissen en pitvissen.

Groeten Pieter

Ha die Pieter,
Hoe gaat het met je koppeltje Chaetodon melapterus?
Heel goed Alex,de eerste kritieke weken zijn voorbij en nu zwemmen ze rond alsof ze er altijd al in hebben gezeten,de andere van de zending hebben het niet overleeft.
Het zijn geen zeldzaam voorkomende vissen in de Rode zee alleen worden er weinig aangeboden in de handel omdat er simpel geen vraag naar is.
Ze hebben zo hun voorkeuren voor de poliepen van sommige steenkoralen waarvan de poliepen overdag in staan terwijl deze in de nacht weer volledig open staan.

Dat ga ik nog uitzoeken Mike,ieder geval import uit Equador...

Groeten Pieter

Hoe gaat het met de gorgoon Pieter?
Heb je de naam al kunnen vinden?

Hoe gaat het met de gorgoon Pieter?Heb je de naam al kunnen vinden?
Ze worden verkocht onder de naam Gorgonia sp.Equador en verder is er weinig over bekend Mike.We hebben er 4 van staan,een bol vorm en 3 vertakte in de kleuren rood en blauw deze gorgonen zijn zijn erg stug met grove poliepen,waarschijnlijk van wat koeler water.Van deze week zijn er nog een aantal van Equador binnen gekomen en redelijk groot dus direct de laatste 4 meegenomen,1 rode 2 blauwe en 1 zilverkleur..Deze staan nog niet in de 6 meter,daar wordt nu groot onderhoud uitgevoerd.Groeten Pieter

Ze worden verkocht onder de naam Gorgonia sp.Equador en verder is er weinig over bekend Mike.We hebben er 4 van staan,een bol vorm en 3 vertakte in de kleuren rood en blauw deze gorgonen zijn zijn erg stug met grove poliepen,waarschijnlijk van wat koeler water.Van deze week zijn er nog een aantal van Equador binnen gekomen en redelijk groot dus direct de laatste 4 meegenomen,1 rode 2 blauwe en 1 zilverkleur..Deze staan nog niet in de 6 meter,daar wordt nu groot onderhoud uitgevoerd.Groeten Pieter

Ik begreep inderdaad dat ze bij de Jong nog niet weten om welke soort het gaat, maar hoopte dat jij er inmiddels achter was gekomen. Hoe staan ze er bij jou bij? Hoe is de poliepexpansie?
Ik heb er ook 1 meegenomen, met witte poliepen, helaas wel een beetje beschadigd.
De poliepen staan het mooist uit wanneer ik kreefteneitjes en rode plankton voer.
Stukken mysis blijven er ook aan "plakken".

Weer eens een filmpje.....

[video=youtube_share;uTmEYJWZmnQ]https://youtu.be/uTmEYJWZmnQ[/video]

Wat een fantastische bak! En een vissenbestand om van te dromen. Dat heb ik nog nergens gezien 👍👍

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

man man man zo mooi:rolleyes:

Jaaa....naast deze idd droombak voel je je als in een kerk...................................

klein...:biggrin:

Prachtig Pieter! Heel veel plezier nog vele jaren!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan