Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Martin, je oude bak is wel wat veranderd.
Maar nu wel van alle rode pluisalg af en draait weer super stabiel met mooie waterwaardes.
Ik was idd overgegaan op kalkwater zoals je mij adviseerde en gaat erg makkelijk en leuk.
Nu wel nog vrij leeg, maar dat komt nog wel.
Alles rustig aan.Bekijk bijlage 430106

wel nog aan het expirimenteren met een achtergrond.
links is blauw en rchts is.......paars.
paars heb ik nooit eerder gezien, maar moet zeggen dat het een erg leuk en natuurlijk effect geeft.
helaas niet mooi op de foto te zetten.

ik lees nog steeds met veel plezier uw dagboek

Mooi om te horen dat het de goeie kant op gaat Ben en dat je van de rode pluisalg af bent.Nu langzaam verder proberen de bak op te bouwen en doorgaan met wat je de laatste tijd heb gedaan om het water stabiel te houden!!

Op de fiets van Hengelo na Haaksbergen is niet zo ver :p!!

Grt,

Martin.

Op de fiets van Hengelo na Haaksbergen is niet zo ver :p!!

Grt,

Martin.
hahaha dat aanbod sla ik zeker niet af.
zal eens kijken of ik volgende week een gaatje heb om een bakkie te doen.
ik zal dan wel even een pb doen als ik weet wanneer er weer tijd is :) en of u dan ook kan.

Deze week komen er een aantal vissen bij,kijken wat er binnen gekomen is!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 008 - kopie (2).jpg
    008 - kopie (2).jpg
    59,3 KB · Weergaven: 148
De witborst doet het goed Martin! Good work!

Groet B

Het is een prachtige vis Barry,maar soms kan hij ook heel irritant doen tegen over andere vissen !!

Martin,

Zullen we wat koralen omruilen? Jouw bak is veel te vol met die grote stukken om nog vis bij te plaatsen.. :rolleyes: ;)

Man, wat een plaatje is die bak van je toch! Schitterend!

Dank je wel Bas voor het compliment,

Je heb net een geweldige mooi Lobo er bij gezet :cool: die doe je toch zeker niet weer weg ?

Grt,

Martin.

Ja dat klopt, wij noemen haar 'THE BITCH"! hahah ervaring is hier net zo in het zuiden

Fijn weekend.

Het is een prachtige vis Barry,maar soms kan hij ook heel irritant doen tegen over andere vissen !!

Dank je wel Bas voor het compliment,

Je heb net een geweldige mooi Lobo er bij gezet :cool: die doe je toch zeker niet weer weg ?

Grt,

Martin.

Mooi dat ik vanmiddag even langs kon komen Martin om naar jou bak te komen kijken.

Ik sta telkens weer versteld hoe hard jou koralen groeien en hoe vol jou bak staat, met name de acanthastrea`s die zijn geweldig zo groot :cool:

Ook heb je weer wat leuke vissen er bij gekregen. Het is en blijft een plaatje om naar al dat moois te kijken.

Martin nog bedankt voor voor de gezellige middag!

mvg Jarno,

Wat is dit gaaf !!!

Dank je Leon!!

Ja dat klopt, wij noemen haar 'THE BITCH"! hahah ervaring is hier net zo in het zuiden

Fijn weekend.

Dank je wel Barry, maar als ze het voer zo tussen de vingers weg halen zijn we toch maatjes geworden :cool:!!

Mooi dat ik vanmiddag even langs kon komen Martin om naar jou bak te komen kijken.

Ik sta telkens weer versteld hoe hard jou koralen groeien en hoe vol jou bak staat, met name de acanthastrea`s die zijn geweldig zo groot :cool:

Ook heb je weer wat leuke vissen er bij gekregen. Het is en blijft een plaatje om naar al dat moois te kijken.

Martin nog bedankt voor voor de gezellige middag!

mvg Jarno,

Graag gedaan Jarno,

Maar jou bak draait ook goed nu je nog maar zo kort bezig bent!!

Gr,

Martin.

Heb vorige week een aantal nieuwe vissen erbij gehaalt.Er is er een bij waarvan ik de naam niet kan vinden.de foto is niet helemaal duidelijk geworden.

De steepjes die erop zitten zijn wat blauw van kleur,en die zitten ook in de rugvin en ondervin. Het lijkt mij wel een lipvis te zijn, maar nu de naam nog!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 018.jpg
    018.jpg
    63,5 KB · Weergaven: 78
Ook ik zeg dat het een Paracheilinus sp. is, maar volgens mij heeft hij slechts één filament aan de rugvin en dan zou het een P. mccoskeri zijn, zijn het er meer (2 tot 4) dan zou het inderdaad een P. carpenteri kunnen zijn maar ook nog een P. flavianalis. Deze 3 soorten lijken heel erg op elkaar en je ziet er ook wel eens kruisingen van om het nog lastiger te maken.

Hallo Martin, ik denk dat het een Paracheilinus carpenteri is. Zou dat het kunnen zijn?

Ook ik zeg dat het een Paracheilinus sp. is, maar volgens mij heeft hij slechts één filament aan de rugvin en dan zou het een P. mccoskeri zijn, zijn het er meer (2 tot 4) dan zou het inderdaad een P. carpenteri kunnen zijn maar ook nog een P. flavianalis. Deze 3 soorten lijken heel erg op elkaar en je ziet er ook wel eens kruisingen van om het nog lastiger te maken.

Armando en Rainier jullie hebben het allebij goed zo te zien. Ik heb nog een foto kunnen maken die wat beter is als de vorige!!

Bedankt voor het opzoeken samen!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 029 - kopie.jpg
    029 - kopie.jpg
    73,3 KB · Weergaven: 83
De favia is in twee jaar tijd flink wat groter geworden!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 008 - kopie.jpg
    008 - kopie.jpg
    60,1 KB · Weergaven: 53
  • 010 - kopie [].JPG
    010 - kopie [].JPG
    124,2 KB · Weergaven: 57
  • 008 - kopie (3).jpg
    008 - kopie (3).jpg
    66,4 KB · Weergaven: 58
  • 031 [].jpg
    031 [].jpg
    88,8 KB · Weergaven: 59
Blijft indrukwekkend om te zien dit soort stukken, van dat formaat heb ik ze alleen maar in het wild gezien of in een dierentuin.

Die gaat zekee hard martin blijft een erg mooi stuk.

Groetjes wesley

Blijft indrukwekkend om te zien dit soort stukken, van dat formaat heb ik ze alleen maar in het wild gezien of in een dierentuin.

schitterend Martin , ik streef ernaar om de de mijne ook zo groot te laten worden gr jaap

Wesley Rainier en Jaap,ik voer mijn koralen twee keer in de week met wat extra`s bij en daar krijg je toch wel wat voor terug zo te zien!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 003 - kopie (3).jpg
    003 - kopie (3).jpg
    104,3 KB · Weergaven: 46
  • 004 - kopie.jpg
    004 - kopie.jpg
    81,7 KB · Weergaven: 42
Back
Bovenaan