Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

ziet er goed uit!!
alles is goed in beweging, zo te zien

ziet er goed uit!!
alles is goed in beweging, zo te zien

Je ziet de gyre stroming goed vooral als het voer er net in gaat..het wordt direct naar beneden gezogen.
Inderdaad alles beweegt. Heb bewust voor de XF 150 gekozen zodat ik nu voldoende overcapaciteit heb en ik straks als de koralen groter zijn de stroming nog verder kan opschroeven.

Voor mezelf even een filmpje gemaakt hoe de bak er vanavond bij staat om later terug te kunnen kijken. Het (gedimde) licht is niet optimaal en door de toevoeging van de Gyre heb ik nogal wat zweefvuil, maar goed het gaat om het idee.. :rolleyes:;)

[video=youtube;eqOcM_ezYW8]https://www.youtube.com/watch?v=eqOcM_ezYW8[/video]

Laatst bewerkt:
Als je de rode gaat stekken .....

Verzonden zonder hinder van enige vorm van kennis!

Liefst voordat ze door je bak gyren!

Hou me aanbevolen Bas! Ga toch door met de zeeverslaving:). Dus mocht je meer stekken hebben;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als je de rode gaat stekken .....

Zal je een seintje geven! ;)

Liefst voordat ze door je bak gyren!

Haha..

Hou me aanbevolen Bas! Ga toch door met de zeeverslaving:). Dus mocht je meer stekken hebben;)

Mooi zo! Werkzaamheden geslaagd dus? Ik laat het weten als ik wat stekken heb!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Net even wat SPS food gevoerd en dan zie je de werking van de Maxspect Gyre goed:

[video=youtube;1fY9As1i16M]https://www.youtube.com/watch?v=1fY9As1i16M[/video]

Ziet er goed uit Bas! Leuk om de gyre aan het werkt te zien met de SPS food. Op welke puls snelheid heb jij hem
Staan?
De reden dat ik hem op alternating heb staan is omdat ik dacht dat de omgekeerde gyre extra vuil zou wegblazen van plekken waar het anders zou blijven liggen. Maar ik ben daar niet meer echt van overtuigd. Omgekeerd geeft de gyre meer turbulentie dan echt stroming en vuil vind altijd een plekje waar het kan blijven liggen.

Krijgen je sterpoliepen niet teveel stroming nu?

Ziet er goed uit Bas! Leuk om de gyre aan het werkt te zien met de SPS food. Op welke puls snelheid heb jij hem
Staan?
De reden dat ik hem op alternating heb staan is omdat ik dacht dat de omgekeerde gyre extra vuil zou wegblazen van plekken waar het anders zou blijven liggen. Maar ik ben daar niet meer echt van overtuigd. Omgekeerd geeft de gyre meer turbulentie dan echt stroming en vuil vind altijd een plekje waar het kan blijven liggen.

Krijgen je sterpoliepen niet teveel stroming nu?

Thnx, mate! Geen idee welke pulssnelheid hij nu exact staat..zou ik moeten timen, want volgens mij kan ik de pulssnelheid niet aflezen of wel?

Ik maak me nog niet echt zorgen over het vuil..laat gewoon eens in de zoveel tijd de gyre even een poosje wat harder blazen :biggrin:. Ook gebruik ik nog wel eens een voederpipet om vuil weg te blazen en in de waterkolom te brengen.

De sterpoliep kan een hele hoop hebben en staat vol open, dus verwacht niet dat de stroming te heftig is.

Thnx, mate! Geen idee welke pulssnelheid hij nu exact staat..zou ik moeten timen, want volgens mij kan ik de pulssnelheid niet aflezen of wel?

Ik maak me nog niet echt zorgen over het vuil..laat gewoon eens in de zoveel tijd de gyre even een poosje wat harder blazen :biggrin:. Ook gebruik ik nog wel eens een voederpipet om vuil weg te blazen en in de waterkolom te brengen.

De sterpoliep kan een hele hoop hebben en staat vol open, dus verwacht niet dat de stroming te heftig is.

Je kan het aantal blauwe lampjes instellen op de puls snelheid en deze dan vergelijken met de manual. Daar staat precies in welke pulssnelheid bij welke hoveelheid lampjes hoort dacht ik.

Als ik de Gyre harder zet, blaast echt al mijn zand weg. Nu moet ik al dagelijks mijn zand terug duwen. Op dit moment doe ik dat niet vanwege de stip en dus is er een aardig oppervlak schoon geblazen. Ondanks dat ligt er op veel plekken toch wat vuil, en ziet ik links en rechts mijn stenen ook best vies worden. Waarschijnlijk doordat er toch wel veel vuil is weg geblazen, dat nu zorgt voor een hogere fosfaat waarde.

Ik denk dat jou bak tijdens het inzetten van de Gyre al wat schoner was. Ik moet blijkbaar van ver komen :rolleyes:

Je kan het aantal blauwe lampjes instellen op de puls snelheid en deze dan vergelijken met de manual. Daar staat precies in welke pulssnelheid bij welke hoveelheid lampjes hoort dacht ik.

Als ik de Gyre harder zet, blaast echt al mijn zand weg. Nu moet ik al dagelijks mijn zand terug duwen. Op dit moment doe ik dat niet vanwege de stip en dus is er een aardig oppervlak schoon geblazen. Ondanks dat ligt er op veel plekken toch wat vuil, en ziet ik links en rechts mijn stenen ook best vies worden. Waarschijnlijk doordat er toch wel veel vuil is weg geblazen, dat nu zorgt voor een hogere fosfaat waarde.

Ik denk dat jou bak tijdens het inzetten van de Gyre al wat schoner was. Ik moet blijkbaar van ver komen :rolleyes:

Als ik -in pulse mode- het knop met het gereedschap selecteer dan kan ik de stroming in stellen. Bij een volgende druk op de knop kan je de pulse mode instellen. Ik zie dan nog altijd het gelijke aantal blauwe ledjes branden, maar die ledjes kan pulseren (aan/uit) hoe langer de ledjes uitblijven en weer aangaan hoe langer de pulse is. De exacte waarde weet ik dan niet, want die is niet af te lezen volgens mij..

Of ik ben gek natuurlijk.. -shoot

Ik zie idd bij mij ook wat nieuwe zandophopingen. Moet dus nog wat sleutelen aan de positie van de Gyre en de korfjes in een iets andere positie zetten. Maar goed, dat heeft niet direct haast..;)

De hoeveelheid vuil valt me nog mee als ik sommige mensen hoor. Maar ook ik heb een toename gezien van vuil in de waterkolom!

In navolging van Jordy (JBweb) ook maar eens de groei van mijn monti platen in beeld gebracht:

Groene monti bij GlennF vandaan:

25-8-2013
ImageUploadedByTapatalk1379702355.407719.jpg

24-2-2014
ImageUploadedByTapatalk1379755942.996906.jpg

Heden:
6d1088d25e86c35558fa01b6a0b96b3f.jpg

Rode monti bij Rody (Fladder) vandaan:

23-8-2013
ImageUploadedByTapatalk1377286721.058818.jpg

Heden:
7383963dd841d18e2e9dd210a40bd70c.jpg

Paarse monti bij Sander (Sanderkever) vandaan:

23-12-2014
c6578869c4742cbc755276e3f8e84016.jpg

Heden:
7ccdd6cf3ee97c5ab929702efaa8300b.jpg

Je kan die groene van mij heel goed zien ontwikkelen
Foto 1 t/m 3
Arm met led, rijker met led, T5 erbij...

Mooi om te zien groeien bas...

greetings, GlennF

Klopt helemaal, Glenn! Dit soort terugblikken is altijd leuk!

Nog eentje:

December 2013:

Blastomussa Wellsi
mehygy8u.jpg

Heden:
9b98bbaa3a5c9943d73188a57f44b36d.jpg

Als ik -in pulse mode- het knop met het gereedschap selecteer dan kan ik de stroming in stellen. Bij een volgende druk op de knop kan je de pulse mode instellen. Ik zie dan nog altijd het gelijke aantal blauwe ledjes branden, maar die ledjes kan pulseren (aan/uit) hoe langer de ledjes uitblijven en weer aangaan hoe langer de pulse is. De exacte waarde weet ik dan niet, want die is niet af te lezen volgens mij..

Of ik ben gek natuurlijk.. -shoot

Ik zie idd bij mij ook wat nieuwe zandophopingen. Moet dus nog wat sleutelen aan de positie van de Gyre en de korfjes in een iets andere positie zetten. Maar goed, dat heeft niet direct haast..;)

De hoeveelheid vuil valt me nog mee als ik sommige mensen hoor. Maar ook ik heb een toename gezien van vuil in de waterkolom!

Bas, blijft dit vuil in de waterkolom of komt het ook in de overloop? Ik heb natuurlijk de overloop over de lengte van de bak, als ik de Gyre dan op de zijkant zou zetten blijft alles in de waterkolom zweven en langs de overloop opgeblazen.

Is de Gyre optimaal te benutten als je deze alleen horizontaal monteert denk je? Anders kan ik m altijd nog verticaal doen

Bas, blijft dit vuil in de waterkolom of komt het ook in de overloop? Ik heb natuurlijk de overloop over de lengte van de bak, als ik de Gyre dan op de zijkant zou zetten blijft alles in de waterkolom zweven en langs de overloop opgeblazen.

Is de Gyre optimaal te benutten als je deze alleen horizontaal monteert denk je? Anders kan ik m altijd nog verticaal doen

Nee, het vuil verdwijnt wel in de overloop gelukkig. Als je in jou geval de gyre horizontaal op de zijruit hebt staan dan zal het vuil echt wel verdwijnen in de overloop. Ik weet dat Fladder (Rody) dit ook heeft en bij hem werkt het prima.

Je zal echt tevreden zijn met de gyre...dus hopelijk heb je 'm snel binnen! topjes

In navolging van Jordy (JBweb) ook maar eens de groei van mijn monti platen in beeld gebracht:

Groene monti bij GlennF vandaan:

25-8-2013
Bekijk bijlage 429370

24-2-2014
Bekijk bijlage 429371

Heden:
6d1088d25e86c35558fa01b6a0b96b3f.jpg

Rode monti bij Rody (Fladder) vandaan:

23-8-2013
Bekijk bijlage 429372

Heden:
7383963dd841d18e2e9dd210a40bd70c.jpg

Paarse monti bij Sander (Sanderkever) vandaan:

23-12-2014
Bekijk bijlage 429375

Heden:
7ccdd6cf3ee97c5ab929702efaa8300b.jpg

Ha, leuk Bas. Nu heb ik ook zin om mijn andere platen (en andere koralen) ook op die manier in beeld te brengen.
Helaas zijn de ruiten weer heel even vies, vanwege de visval waar mijn magneet in zit :rolleyes:

Ik zal volgende week ook wat extra maken.
Je ziet tussen de eerste en tweede foto weinig groei, maar meer verschil in kleur, is het niet?

Mijn paarse plaat komt ook bij sanderkever vandaan, die heeft in de nano ook stil gestaan, maar doet het nu ook erg goed! Mooie kleur zijn ze!

Back
Bovenaan