Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Wauw gaaf!

Zo'n stukje blauwe zoek ik al een poos.
Waar heb je die vandaan?

Bonsaiboom? ik vind het meer een kerstboom :) Echt supermooi die hystrix zo, de kleur ook. Goed teken hoor Bas!! Hystrix is een van de koralen die ik dan ook nog wel aan zou durven in mijn bak straks, maar ondanks dat hij supersnel groeit, krijg ik ze nooit zo mooi roze. Ben ik toch te slordig voor denk haha.

Bonsaiboom? ik vind het meer een kerstboom :) Echt supermooi die hystrix zo, de kleur ook. Goed teken hoor Bas!! Hystrix is een van de koralen die ik dan ook nog wel aan zou durven in mijn bak straks, maar ondanks dat hij supersnel groeit, krijg ik ze nooit zo mooi roze. Ben ik toch te slordig voor denk haha.

Kerstboom? Prima, dan krijgt ie aan het eind van het jaar een piek speciaal voor Miranda.. :rolleyes:;)
Kleur wordt grotendeels bepaald door de verlichting, dus wellicht dat je daar naar moet kijken?

Dank voor het compliment in ieder geval! topjes

Kerstboom? Prima, dan krijgt ie aan het eind van het jaar een piek speciaal voor Miranda.. :rolleyes:;)
Kleur wordt grotendeels bepaald door de verlichting, dus wellicht dat je daar naar moet kijken?

Dank voor het compliment in ieder geval! topjes
Jep. Hoog plaatsen/veel licht en no3 niet te hoog en dan kleurt hij over het algemeen mooi

Omdat nieuwe stekken altijd op de bodem moesten staan en ik dan weer natte mouwen krijg heb ik ff snel een stekkenplankje geknutseld:

9e10f4345dc4095237a07e457316e127.jpg

cfb8e33093c3410ddf1a0983b6cb3db6.jpg

19e013da83b44a3118a7078a81e82877.jpg

14e3caae6adde80f54df5b20c9453718.jpg

Als ik nu weer stekjes heb dan kan ik ze tijdelijk even op het rooster plaatsen! topjes
Het is overigens niet de bedoeling dat deze altijd in het zicht hangt.. ;)

Simpel en effectief.
Dank voor het delen. Ik heb binnenkort ook een stekken roostertje hangen.

Omdat nieuwe stekken altijd op de bodem moesten staan en ik dan weer natte mouwen krijg heb ik ff snel een stekkenplankje geknutseld:

9e10f4345dc4095237a07e457316e127.jpg

cfb8e33093c3410ddf1a0983b6cb3db6.jpg

19e013da83b44a3118a7078a81e82877.jpg

14e3caae6adde80f54df5b20c9453718.jpg

Als ik nu weer stekjes heb dan kan ik ze tijdelijk even op het rooster plaatsen! topjes
Het is overigens niet de bedoeling dat deze altijd in het zicht hangt.. ;)

Leuk..... dit soort Willie wortel oplossingen

greetings, GlennF

Vanmiddag uit mijn werk bij Peanut (Ruud) langsgereden voor twee mooie stekken:

3ab24f42c1337cd380eddf700837e8c5.jpg

84116f296cd191ddbf991fcdd4b1a6b9.jpg

39469e3d0b4019194cee4fbbcf3444ff.jpg

f3d9755dd79cf2f87a06cabf81bb7267.jpg

Bedankt voor de mooie stekken, Ruud!

Laatst bewerkt:
mooie stekjes
vooral die blauwe
waarom kom ik zo´n aanbod nooit tegen :confused:

Erg leuk om elkaar te zien en kennis te maken
Succes met de formosa ben benieuwd of hij nog anders kleurt de blauwe dan bij mij in de bak [emoji1][emoji1]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erg leuk om elkaar te zien en kennis te maken
Succes met de formosa ben benieuwd of hij nog anders kleurt de blauwe dan bij mij in de bak [emoji1][emoji1]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zekers Ruud! Vind het zelf ook altijd erg leuk om met mede hobbyisten te bomen over de hobby!

Ik zal zo nu en dan een update plaatsen van de formosa's. Kunnen we vergelijken wat de kleur gaat doen! topjes

Aangezien binnenkort (hopelijk) de temperatuur weer omhoog gaat heb ik alvast voorgesorteerd door een constructie te maken voor wat ventilatoren. Ik zag namelijk dat de temperatuur de al variëren tusse de 25,5 en 26 graden door de toevoeging van de 2 t5 armaturen.

Afgelopen zomer hielden vier ventilatoren blazend op het wateroppervlak de temperatuur prima onder controle, maar liet de bevestiging te wensen over.. ;)

Ik kan bevestigen dat ventilatoren en zeewater geen goede combi zijn.. :rolleyes:

Dus heb nu nog drie stuks over die met een eenvoudige constructie aan de maxspects zijn opgehangen. Temperatuur is nu netjes terug en constant op 25 graden!

8f17fe52462d2eccd9986e5fda9c4b19.jpg

Twee hangen er aan de zijde van de overflow en eentje in het midden van de bak. Eens kijken of dit voldoende gaat zijn komende zomer!

Beter voorkomen dan genezen en anders een koeler...
gr. Marcel

Beter voorkomen dan genezen en anders een koeler...
gr. Marcel

Eens, Marcel!

Hoop alleen niet dat een koeler de enige oplossing is, want zo'n herrieschopper en energieverslinder heb ik al eens gehad op mijn vorige bak. Ben blij dat ik m kwijt ben!

Wellicht als ik mijn 3 stromingspompen vervang door een maxspect dat ik ook nog wat warmteafgifte kwijt raak..

Ha Bas, mag ik vragen welke t5 armaturen jij gebruikt icm je Razor's en hoe je deze samen gemonteerd hebt? Ben ook aan het overwegen om er t5 naast te hangen namelijk!

Back
Bovenaan