Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Ik zal de fosfaat in de gaten houden gedurende een week dank voor je tip.
af en toe gaat hij op de dag dicht en in de nacht altijd.
ook gaat hij op de dag nog niet zo vol open als ik met fe tracé wel had.
wel lijkt de goniopora wat fluorescenter te worden.
de paddestoel leder lijkt bruinere poliepen te krijgen en de montipora paars lijkt dieper van kleur te worden.
het is nu de 2de dag dat ik mangaan toevoeg en gaan nog een paar dagen verder.

Dit is met fe tracé
Bekijk bijlage 418829
Dit is met mangaan
Bekijk bijlage 418830

Dit is met fe tracé
Bekijk bijlage 418831

Dit is met mangaan
Bekijk bijlage 418832

mvg Jaap.

Meen je dat nou..... in 2 dagen van fluo geel naar bruin ? ....... je neemt me toch niet in de maling he'?

Meer poliepen op montipora plaat met fe trace? Hoeveel ppm fe trace deed je per dag.

greetings, GlennF

Wanneer mijn base elementz van triton op zijn stop ik geheel met die methode en ga over op jouw methode.

het argument van ehsan dat alles transparant is en je precies weet wat je toevoegd is niet waar, nouja wel waar als je elke week een monster opstuurd a 35 euro ex verzenkosten.
Niemand weet wat er in de 4 flessen zit, ja ongeveer weten ze je dat te vertellen.

heb ehsan een keer gevraagd waarom alle 3 toevoegingen in dezelfde dosis ondanks dat Ca en K al torenhoog is: zelfde verhoudingen blijven toevoegen en verversen met Pure salt a 30 eu per kg.

kortom ik twijfelde in het begin welke methode toe te passen, je moet het wel geprobeerd hebben

Ik ben zeer gevleid, maar hou me liever buiten onderwerpen die een ander mogelijk in discrediet "kunnen" brengen.
Het gaat mij erom dat mensen zelf leren nadenken, zodat ze een betere kans op slagen hebben in deze lastige hobby.

Ik vind wel dat triton met de lab metingen de hobby een mooie tool aanlevert om deze beter te leren begrijpen.

greetings, GlennF

Meen je dat nou..... in 2 dagen van fluo geel naar bruin ? ....... je neemt me toch niet in de maling he'?

Meer poliepen op montipora plaat met fe trace? Hoeveel ppm fe trace deed je per dag.

greetings, GlennF

Ik deed 0,02ppm per dag komt neer op 0,6 ml fe tracé.

mvg Jaap.

Laatst bewerkt:
Bizar ......
Dit doen we in jou dagboek verder

http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?p=1179606
greetings, GlennF

Ik Heb een foutje gemaakt met de foto.
deze foto was van t5 met combinatie van led verlichting en nu heb ik alleen t5 erboven.
ik twijfelde zelf waardoor ik even ging pluizen met de foto en kwam erachter dat ik de verkeerde bij elkaar had.

erg dom van me:p

Deze is van met fe tracé en alleen t5.
image.jpg

Deze is zonder fe tracé en alleen mangaan en alleen t5.
image.jpg

Nu klopt het wel weer.

mvg Jaap.

Ik Heb een foutje gemaakt met de foto.
deze foto was van t5 met combinatie van led verlichting en nu heb ik alleen t5 erboven.
ik twijfelde zelf waardoor ik even ging pluizen met de foto en kwam erachter dat ik de verkeerde bij elkaar had.

erg dom van me:p

Deze is van met fe tracé en alleen t5.
Bekijk bijlage 418859

Deze is zonder fe tracé en alleen mangaan en alleen t5.
Bekijk bijlage 418860

Nu klopt het wel weer.

mvg Jaap.

Kijk nog eens naar de kleur van de kalkalgen. Tenzij de kleur daarvan ook onder invloed van je gewijzigde toevoegingen is veranderd, heeft het er de schijn van dat ook deze beide foto's niet onder dezelfde lichtomstandigheden zijn gemaakt, en/of de de witbalans instelling van je camera toch iets anders was.

Kijk nog eens naar de kleur van de kalkalgen. Tenzij de kleur daarvan ook onder invloed van je gewijzigde toevoegingen is veranderd, heeft het er de schijn van dat ook deze beide foto's niet onder dezelfde lichtomstandigheden zijn gemaakt, en/of de de witbalans instelling van je camera toch iets anders was.

Het kan inderdaad de camera zijn want ik gebruik de iPad mini.
dit zijn niet de beste camera's.
de licht omstandigheden waren wel hetzelfde op beide foto's.

mvg Jaap.

Je kan aan de exif zien wanner de foto genomen zijn..
Wat vind je zelf van het verschil.
Op foto's kan je dat niet altijd direct zien.

Daarom neem ik vaak meerdere foto's onder verschillende hoeken dan kan ik goed vergelijken.

greetings, GlennF

Ik weet niet wat exif is?
op de foto's komt het inderdaad anders over dan in het echt.
zo krijg ik de fluocentie van de koralen er nooit goed op.
ook met de licht correctie is mijn camera niet de beste en elke hoek kleurt hij anders als je hem kantelt.

mvg Jaap.

Ik ben zeer gevleid, maar hou me liever buiten onderwerpen die een ander mogelijk in discrediet "kunnen" brengen.
Het gaat mij erom dat mensen zelf leren nadenken, zodat ze een betere kans op slagen hebben in deze lastige hobby.

Ik vind wel dat triton met de lab metingen de hobby een mooie tool aanlevert om deze beter te leren begrijpen.

greetings, GlennF
Met alle respect een waarheid als een koe.veel geleerd ten aanzien van onze huiskamer testen.

Ik weet niet wat exif is?
op de foto's komt het inderdaad anders over dan in het echt.
zo krijg ik de fluocentie van de koralen er nooit goed op.
ook met de licht correctie is mijn camera niet de beste en elke hoek kleurt hij anders als je hem kantelt.

mvg Jaap.

Maak niet uit jaap. Let gewoon op de datum van aanmaak .
De nuances zijn zelfs met een goeie camera en skills moeilijk vaste te leggen.
We trekken geen voorbarige conclusies en heb ik een goed referentie kader, door meerdere input kanalen te vergelijken.

greetings, GlennF

Er zijn een aantal mensen die mangaan van mij hebben gekregen en participeren in een test dit heeft het volgende opgeleverd.

Mangaan zorg bij en "stabiele situatie" voor een po4 en no3 daling.

Daarbij is het volgende gesteld:

Gezien de Triton metingen, wat ons als hobbyist een heel mooi instrument geeft, zien we dat mangaan, net als ijzer en jodide, een stof is die niet lang in water aanwezig blijft.
Aangezien in nsw tussen de 0,4 -2ppb mangaan zit, geeft dat ons een redelijke ruimte, als we gaan werken volgende de principe van "minimale beschikbaarheid".

Ik denk dat de directe chemische invloed van mangaan op het fosfaat gehalte minimaal zal zijn. Ook vanwege het hoeveelheid aanwezige mangaan is dat niet te echt logisch.

Persoonlijk zoek ik de relatie van het verlagen van fosfaat en de daarmee gerelateerde signalen eerder in de biochemische richting en in de richting van een "beperkende factor".
Aangezien dit nog in een vroege fase in het experiment is, wil ik niet te voorbarig zijn met verdere uitspraken.

Voorlopig blijft dit in mijn dagboek en zal ik als het zover is en meldwaardig is voor een breder publiek dit in een nieuwe daarvoor bedoelde topic doen.
Ik zoek geen discussie, maar meld wat ik doe en ervaar samen met mensen die meewerken aan het beter begrijpen van de hobby.

Dit is altijd al mijn dagboek en mijn log geweest en dat gebruik ik ook als zodanig.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Vandaag heeft vrouwlief een paar foto's geschoten aangezien ik werken ben kan ik niet de hele dag opletten.
het lijkt ernaar uit te gaan zien dat de goniopora het naar zijn zin krijgt net als met fe tracé was.

Dit was met fe tracé.
image.jpg

Hier was ik gestopt met fe tracé voor 3 dagen.
image.jpg

Dit zijn 2 foto's van vandaag na 3dagen mangaan.
image.jpg
image.jpg

Mvg Jaap.

Laatst bewerkt:
ziet er veelbelovend uit jaap.
geduld, het test traject duur nog ff.

Vandaag heeft vrouwlief een paar foto's geschoten aangezien ik werken ben kan ik niet de hele dag opletten.
het lijkt ernaar uit te gaan zien dat de goniopora het naar zijn zin krijgt net als met fe tracé was.

Dit was met fe tracé.
Bekijk bijlage 418905

Hier was ik gestopt met fe tracé voor 3 dagen.
Bekijk bijlage 418906

Dit zijn 2 foto's van vandaag na 3dagen mangaan.
Bekijk bijlage 418907
Bekijk bijlage 418908

Mvg Jaap.

dit vond ik vanmiddag op het deurmat

de februari editie van het duits blad "KORALLE".

16216844820_3ec2740489.jpg

16216610118_f9eebde14e.jpg

15781779824_872d251111.jpg

16378275346_3401970a1f.jpg

De wondere zijn de wereld nog niet uit, heb het al ieder gezegd nog ff wordt het wereldwijd verspreid proficiat Glen.

gr.karel

Dat is toch geweldig om te zien.

mvg Jaap.

Altijd leuk jaap.. ik ben ook blij met zo'n publicatie.
Dat wil zeggen dat je toch wat goeds doet en dat de mensen die kennis van zaken hebben toch inzien dat dit geen bevlieging is. Tenslotte zal een degelijke blad zijn naam niet ten grabbel gooien door onzin te publiceren.

Het artikel is goed opgezet (voor zover mijn duits het toelaat) en er is werk van gemaakt om het juist te vertalen vanuit het engels (zoals het aangeboden is).

greetings, GlennF

De wondere zijn de wereld nog niet uit, heb het al ieder gezegd nog ff wordt het wereldwijd verspreid proficiat Glen.

gr.karel

Karel ik doe alles op mijn tempo, het blijf een hobby waar ik dagelijks van geniet en dit zijn de krenten uit de pap.

Alles wat ik doe, doe ik vanuit passie. Passie doet een mens opleven. Passie zorgt ervoor dat je jezelf overtreft en ongekende hoogtes kan bereiken in alles wat je doet.

Passie is aanstekelijk , als ik een stukje hiervan kan overdragen en anderen kan inspireren dan heb ik een goeie dag.

De dank mails en postings die ik soms krijgt van mensen is het meer dan waard dat ik mijn tijd hierin stopt.

greetings, GlennF

Back
Bovenaan