Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hierbij wil ik even mijn persoonlijke bevinding delen, ben zelf nog maar kort bezig met een zeeaquarium, en toen ik me aan het inlezen was schrok ik van de hoeveelheid info en waar je al wel niet rekening dient te houden, het schrok me in eerste instantie wel een beetje af, op een gegeven moment ben je eraan gewend en spreekt het voor zich, toen zag ik jou dagbloek Glenn, nogmeer info, ook weer even wennen, maar het zet mij er wel toe dat ik mijn aquarium en inwonenden beter leer begrijpen!! Keep up the good work

gr kasper

Heey Glenn,

Het grappige is dat de link (ten huize van) naar het artikel op reefsecrets nog steeds in het onderschrift staat. In dat artikel wordt toch echt verkondigd dat betreffende persoon mede aan de wieg van DSR stond en dat de bak op DSR draaide destijds en het prima deed op deze methode. Waarom pronken met zo'n artikel terwijl je DSR helemaal afkraakt? De tegenstrijdigheid spat er vanaf, dus Glenn neem het met een korreltje zout (of beter nog, een hele emmer vol van Salifert haha) :p.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen met betrekking tot de stabilisatie van de ph. Hoe gaat het ondertussen met de Mangaan oplossing? Zie je bij andere koralen al verschil?
Zoals hierboven wordt aangegeven, jouw dagboek is een bron van informatie waar een hoop mensen toch veel aan hebben!

Groetjes Youri

Dat zou kunnen verklaren waarom ik ervaar dat goniopora al 3 jaar heb terwijl het bij de meeste wegkwijnt.
Ijzer doseren zit nu in de basis van mijn methode.
Dat verklaar dus veel theorien over de relatie ijzer, mangaan, goniopora.

Waarschijnlijk zijn ze net als mubayaq het noemde "interchangeable".

greetings, GlennF

Glenn iets om over na te denken , vanaf de opstart hoewel niet zo bekent bij vele, altijd volgens de waardes van DSR gewerkt , dus ook ijzer gedoseerd en het resultaat met gonio weet je

Ik ben nu 3 dagen gestopt met ijzer dosering en hij staat er zeker minder bij.
toen ik fe tracé doseerde stond hij heel de dag en nacht mooi open.
ga nu de dosering doen van mn en zal kijken of hij daar weer van opbloeid.

foto van met fe tracé.
image.jpg

Foto na 3 dagen stoppen met fe tracé.
image.jpg

Mvg Jaap.

Heey Glenn,

Het grappige is dat de link (ten huize van) naar het artikel op reefsecrets nog steeds in het onderschrift staat. In dat artikel wordt toch echt verkondigd dat betreffende persoon mede aan de wieg van DSR stond en dat de bak op DSR draaide destijds en het prima deed op deze methode. Waarom pronken met zo'n artikel terwijl je DSR helemaal afkraakt? De tegenstrijdigheid spat er vanaf, dus Glenn neem het met een korreltje zout (of beter nog, een hele emmer vol van Salifert haha) :p.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen met betrekking tot de stabilisatie van de ph. Hoe gaat het ondertussen met de Mangaan oplossing? Zie je bij andere koralen al verschil?
Zoals hierboven wordt aangegeven, jouw dagboek is een bron van informatie waar een hoop mensen toch veel aan hebben!

Groetjes Youri

Ik denk dat we deze man niet al te serieus moeten nemen, zijn taalgebruik en manier van reageren verraadt al zijn iets te lage IQ, zijn dagboek is er een met een hoog amusements gehalte.

ik ben inmiddels tevreden hybride dsr gebruiker

Ik heb ook smakelijk gelachen met z'n topics. Hoe hij zich ook elke keer compleet vastlult met geknip en geplak en vervolgens met droge ogen beweren dat hij dat geschreven heeft. Hij kan nog geen Nederlandse volzin correct uittypen. :')

Volgend mij wil hij je nadoen Glenn, hij had zelfs een verkooptopic geopend maar versprak zich vervolgens dat de oplossingen van Theo kwamen. _O-

Heey Glenn,

Theorie van mubayaq

Groetjes Youri

Het is nog te vroeg om conclusies te verbinden aan mangaan doseren, maar hier en daar zie ik positieve ontwikkelingen bij de toepassing ervan.
Er zijn al een aantal mensen met mangaan aan het stoeien en de terugkoppeling is nog in evaluatie.
Ik heb zelf nog geen aanleiding gezien om te doseren omdat ik geen ijkpunt heb.
Zonder mangaan te doseren doet de goniopora stokesi het hier perfect.
Mogelijk dus doordat ijzer en mangaan uitwisselbaar zijn en zelfs mogelijk elkaar aanvullen/versterken

Ik heb voorgenomen pas mangaan te gaan doseren als deze regressie vertoont.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Hierbij wil ik even mijn persoonlijke bevinding delen, ben zelf nog maar kort bezig met een zeeaquarium, en toen ik me aan het inlezen was schrok ik van de hoeveelheid info en waar je al wel niet rekening dient te houden, het schrok me in eerste instantie wel een beetje af, op een gegeven moment ben je eraan gewend en spreekt het voor zich, toen zag ik jou dagbloek Glenn, nogmeer info, ook weer even wennen, maar het zet mij er wel toe dat ik mijn aquarium en inwonenden beter leer begrijpen!! Keep up the good work

gr kasper

Beter goed voorbereid zijn, of afhaken voordat je met iets begint die je niet tot een goed eind kan brengen.
Het doel van mijn dagboek is bereikt als ik 1 persoon op het juiste spoor heb gezet. Inmiddels weet ik dat ik mensen kan inspireren en daaruit put ik oneindige energie.

Bedankt voor de moeite om een reactie te schrijven. Dat zouden meer mensen bij elkaar moeten doen. gewoon als een stukje waardering dat zij de moeite doen om hun ervaringen te delen waardoor anderen weer kunnen leren.

greetings, GlennF

Hoi Glenn, je dagboek werkt inderdaad inspirerend. Ik start binnenkort met een nieuwe bak (130x70x60hoog) en heb besloten dit volgens de DSR methode te doen, omdat ik hier goeie resultaten van zie in je dagboek. Keep up the good work!

Dat zou kunnen verklaren waarom ik ervaar dat goniopora al 3 jaar heb terwijl het bij de meeste wegkwijnt.
Ijzer doseren zit nu in de basis van mijn methode.
Dat verklaar dus veel theorien over de relatie ijzer, mangaan, goniopora.

Waarschijnlijk zijn ze net als mubayaq het noemde "interchangeable".

greetings, GlennF

Glenn iets om over na te denken , vanaf de opstart hoewel niet zo bekent bij vele, altijd volgens de waardes van DSR gewerkt , dus ook ijzer gedoseerd en het resultaat met gonio weet je

Ja anja, jij bent een van de weinig nieuwe gezicht in de hobby met een bijzonder resultaat met die goniopora stokesi en mogelijk komen we samen erachter waarom. Dan wordt het houden hiervan voor anderen ook toegankelijker.

greetings, GlennF

Ik ben nu 3 dagen gestopt met ijzer dosering en hij staat er zeker minder bij.
toen ik fe tracé doseerde stond hij heel de dag en nacht mooi open.
ga nu de dosering doen van mn en zal kijken of hij daar weer van opbloeid.

foto van met fe tracé.
Bekijk bijlage 418664

Foto na 3 dagen stoppen met fe tracé.
Bekijk bijlage 418665

Mvg Jaap.

Mooi jaap, zo weten we meer .
Als je het aan durf zou je de behandeling een paar keren moeten herhalen met steeds langere intervallen.
Ik ben benieuwd wat je gaat zien met het doseren van mangaan.

Trouwens was jij maandag voordat we elkaar spraken in diebo al gestopt met ijzer ?

greetings, GlennF

Ik denk dat we deze man niet al te serieus moeten nemen, zijn taalgebruik en manier van reageren verraadt al zijn iets te lage IQ, zijn dagboek is er een met een hoog amusements gehalte.

ik ben inmiddels tevreden hybride dsr gebruiker

Dank je!
als je hybrid bent moet je goed opletten! als je niet wisselt is het doseren van extra (niet gemeten) spore elementen die opbouwen dodelijk. Dus let op voor signalen van je koralen.

greetings, GlennF

Ik heb ook smakelijk gelachen met z'n topics. Hoe hij zich ook elke keer compleet vastlult met geknip en geplak en vervolgens met droge ogen beweren dat hij dat geschreven heeft. Hij kan nog geen Nederlandse volzin correct uittypen. :')

Volgend mij wil hij je nadoen Glenn, hij had zelfs een verkooptopic geopend maar versprak zich vervolgens dat de oplossingen van Theo kwamen. _O-

Ik lacht elke dag JP;), anders zorg ik gewoon dat er wat te lachen valt.
Bv door in bepaalde dagboeken met een hoog amusements gehalte te gaan rondkijken.;)

greetings, GlennF

Mooi jaap, zo weten we meer .
Als je het aan durf zou je de behandeling een paar keren moeten herhalen met steeds langere intervallen.
Ik ben benieuwd wat je gaat zien met het doseren van mangaan.

Trouwens was jij maandag voordat we elkaar spraken in diebo al gestopt met ijzer ?

greetings, GlennF

Ik was inderdaad al 2 dagen gestopt voordat wij elkaar gesproken hebben.
het is niet een kwestie van durf maar gewoon doen.
hoelang zie jij de interval voor je ?

mvg Jaap.

Ik was inderdaad al 2 dagen gestopt voordat wij elkaar gesproken hebben.
het is niet een kwestie van durf maar gewoon doen.
hoelang zie jij de interval voor je ?

mvg Jaap.

Een week (als je het aanduft) tenzij je het echt niet meer ziet zitten omdat het dicht blijft...

Hou daarbij je fosfaat in de gaten omdat zowel ijzer en de ijzer mangaan combinatie fosfaat schijnen te verlagen.

greetings, GlennF

Een week (als je het aanduft) tenzij je het echt niet meer ziet zitten omdat het dicht blijft...

Hou daarbij je fosfaat in de gaten omdat zowel ijzer en de ijzer mangaan combinatie fosfaat schijnen te verlagen.

greetings, GlennF

Ik zal de fosfaat in de gaten houden gedurende een week dank voor je tip.
af en toe gaat hij op de dag dicht en in de nacht altijd.
ook gaat hij op de dag nog niet zo vol open als ik met fe tracé wel had.
wel lijkt de goniopora wat fluorescenter te worden.
de paddestoel leder lijkt bruinere poliepen te krijgen en de montipora paars lijkt dieper van kleur te worden.
het is nu de 2de dag dat ik mangaan toevoeg en gaan nog een paar dagen verder.

Dit is met fe tracé
image.jpg
Dit is met mangaan
image.jpg

Dit is met fe tracé
image.jpg

Dit is met mangaan
image.jpg

mvg Jaap.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    40,8 KB · Weergaven: 93
Laatst bewerkt:
Dank je!
als je hybrid bent moet je goed opletten! als je niet wisselt is het doseren van extra (niet gemeten) spore elementen die opbouwen dodelijk. Dus let op voor signalen van je koralen.

greetings, GlennF

Welke elementen hebben we het dan over?

ik gebruik de triton methode maar als ik mijn basis dosering met sporen verhoog dan gaat mijn ca en Potassium ook omhoog, dus deze dosering heb ik terug geschroefd en gebruik jouw methode en toevoegingen. Nu gebruik ik Sr Fe I2 Po4 en No3, en straks ook boor.

Welke elementen hebben we het dan over?

ik gebruik de triton methode maar als ik mijn basis dosering met sporen verhoog dan gaat mijn ca en Potassium ook omhoog, dus deze dosering heb ik terug geschroefd en gebruik jouw methode en toevoegingen. Nu gebruik ik Sr Fe I2 Po4 en No3, en straks ook boor.

Aha.. je doet triton maar gebruikt de meetbare dsr spore elementen om aan te vullen. Zolang je logica gebruikt moet het kunnen. Je bent natuurlijk wel aan het experimenteren, want je gaat combineren tussen 2 systemen.
Goed opletten dus .....
Ik denk zelf dat de combinatie triton/dsr het minste risico oplevert, omdat beide systemen een failsave toepassen in de werkwijze, dat zijn de metingen.
Ook omdat het gebaseerd is op minimale/geen water wissels en sturen op basis van behoeft.

Let wel op je verbruik van kh/ca het is niet altijd recht evenredig, zoals het volgens de theorie wel zou moeten.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Aha.. je doet triton maar gebruikt de meetbare dsr spore elementen om aan te vullen. Zolang je logica gebruikt moet het kunnen. Je bent natuurlijk wel aan het experimenteren, want je gaat combineren tussen 2 systemen.
Goed opletten dus .....

greetings, GlennF

Wanneer mijn base elementz van triton op zijn stop ik geheel met die methode en ga over op jouw methode.

het argument van ehsan dat alles transparant is en je precies weet wat je toevoegd is niet waar, nouja wel waar als je elke week een monster opstuurd a 35 euro ex verzenkosten.
Niemand weet wat er in de 4 flessen zit, ja ongeveer weten ze je dat te vertellen.

heb ehsan een keer gevraagd waarom alle 3 toevoegingen in dezelfde dosis ondanks dat Ca en K al torenhoog is: zelfde verhoudingen blijven toevoegen en verversen met Pure salt a 30 eu per kg.

kortom ik twijfelde in het begin welke methode toe te passen, je moet het wel geprobeerd hebben

Back
Bovenaan