Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hallo Glenn,

Wat een mooie plaatjes weer en wat staat het toch nog steeds perfect bij door hoe en wat zal mij een zorg zijn maar het werkt en bewijzen zijn er.
Ik ben blij dat ik je, raad en daad heb op gevolgd en nu eindelijk alles onder controle heb en hij stabiel staat, tegen over waar ik vandaan ben gekomen en dan heb ik het nog niet eens over de kosten verschil.
Daar ik je al langer kan en weet hoe je over alles denkt, wil ik je toch bedanken voor alles en zeker je vrij-tijd wat je er in heb gestoken, enkel jammer dat het in je dagboek wordt gedaan want daar is het niet voor.
Het zou fijn zijn om weer een gesprek of een ontmoeting met je aan te gaan, heb nog diverse vragen voor e.v.t verbeteringen of aanpassingen in mijn bak.

V.gr. Karel....topjes

dank je, karel. ik moet een keer een ronde maken bij a de DSR pioniers, maar daar wacht ik mee tot ik zelf een saai momentje heb. nu heb ik het te druk met van alles en nog wat.... in het aanloop naar, in de zomer en nazomer ben ik altijd druk. jij snap wel waarom denk ik.

Rondje in de omgeving ;)

Denk dat Aissa van deserts ocean dat niet zal gaan waarderen ;).
haha.... ik was aan het plagen frank ....... ik heb een glimpje van de franco-staco-gate meegekregen:o

Ik had het geld ook niet (arme sloeber ;-)) en ben daarom zelf gaan bouwen. Zo moeilijk is het bouwen van zo'n reactor niet. En het maken van een simpele aansturing ook niet. Op google staan zat voorbeelden. En anders ga je bij iemand langs die zo'n ding heeft, dat heb ik destijds ook gedaan, dan weet je hoe het zit. Zo simpel, ja zo simpel ;).
tja frank, zo zou ik zelf ook een simpele variant kunnen bedenken, mijn huidige KR1000 was zeker niet fabriek origineel en had ook automatische ontluchting, á la simple style.

Hier haal je wel een belangrijk punt aan... Misschien moet ik het wel wat meer voor mezelf doen en vaker de andere kant op kijken. Denk dat dat ook verstandiger is en uiteindelijk ook beter voor mijn geestelijke en lichamelijke gesteldheid :p
haha.... ik doe niks anders frank.... ik hou me continue in (overigens zonder een binnenvetter te worden), kan je nagaan wat er gebeurt als ik op alles zou reageren wat mij zou triggeren.

Weet je wat het is, ik probeer een discussie met je aan te gaan omdat ik toch wat zorgen heb. Ik snap wel dat dit in het verkeerde keelgat schiet van je volgelingen omdat ze jou als hun "meester" zien en de methode als "heilig" beschouwen en die graag willen beschermen. Dat is een natuurlijk gedrag van de mens. Maar in plaats dat ze zich op de achtergrond houden en wat proberen te leren doen ze het tegenovergestelde en gaan ze zich in de discussie mengen waar ze te weinig vanaf weten. Dan vervolgens verwachten ze ook nog dat ik een zinnig antwoord ga geven na belachelijke opmerkingen en betichtingen. Dan ben ik er wel klaar mee...

net als jij een mening heb , hebben zij ook een mening, sommige zijn wat meer ervaren dan anderen. Sommige kennen de achtergronden anderen weer niet. De essentie blijft dat zij het recht hebben te reageren. ik vraag hen ook nadrukkelijk het niet voor mij op te nemen, omdat ik mijn boontjes zelf kan doppen. Dat neemt niet weg dat ze hun eigen ervaring mogen delen. Uit hun ervaringen condenseer ik informatie en leer ik weer en weet ook wat mij te doen staat om een stap verder te gaan met wat ik doe. Het ingaan op persoonlijke onderwerpen moet je gewoon boven staan. "That separate the men from the boys"

Owja, dat recht mag jij je best toe eigenen ;). Maar als ik een antwoord zoek in toekomstige discussies dan zal ik dat toch uit je gaan trekken, linksom als dan rechtsom :p.
je duwt en je trek maar, en het antwoord komt er ook een keer(of niet), maar het tijdstip waarop bepaal ik:p

Wat dat betreft hebben we genoeg papegaaien en apen op dit forum idd...
niet alleen op dit forum ! zeg maar gerust op alle forums! op dit forum is er tenminste nog een stevige 'eerlijke" en "inhoudelijke" discussie mogelijk. Wat weleens verward wordt met een zinloze discussie waar geen einde aan komt en er alleen maar verliezers zijn.
het beheren van een forum is eentje met visie en je kan niet iedereen tevreden stellen. Degene die hun zin niet krijgen kunnen 2 dingen doen conformeren of stampvoetend een andere forum zoeken om hun ei kwijt te raken. At the end of the day komen ze toch terug om te lezen op de forum waar er inhoudelijke wat gebeurt. Tenslotte heet dit niet "het slap ouwehoeren only forum".

Hahaha... ;)

Tis ook soms maar net wat je van plan bent om te gaan houden en hoe je wilt dat je bak eruit komt te zien.

precies frank!
afhankelijk van je ambities en wat je mooi vindt zijn er zoveel horizons.
de één vind een bak met buttons leuk, de ander een bak met LPS en weer een ander met SPS only á la zeo kleurtjes.
In al dat geweld om de moeilijkste koralen te houden wordt er vergeten dat er ook genoeg mensen zijn die de wuivende "makkelijke" softkoralen prachtig vinden.
de beleving van de hobby is bij een ieder anders.
de natuurkundige/scheikundige processen zijn overal hetzelfde alleen het leven die we in de bak plaatsen hebben een bepaalde bandbreedte waar we me moeten leren omgaan om het optimale eruit te halen. Hier kan je zowel optimaal resultaat als optimaal gemak nastreven.

Laatst bewerkt:
Toch sla je naar mening de plank hier mis. Je doet jezelf nu voorkomen of je jezelf verheven voelt
Boven een ander. En dat op een manier van jij mag roepen maar een ander moet zijn mond houden want die snapt er niks van.
Jij geeft aan te willen discussiëren, maar onthoud wel dat discussiëren van 2 kanten komt.
Prima dat je vraagtekens zet bij bepaalde dingen, maar sta dan op zijn minst open voor een antwoord van de andere kant. Mensen direct uitmaken voor onwetend en simpele volgelingen is erg makkelijk.

De DSR gebruikers hoeven zich geen volgeling te voelen en ik ben hun meester niet...... Dat is kleinerend naar de gebruikers toe, omdat ze op basis van logica een keus hebben gemaakt, voor een werkwijze waar zij verder me denken te komen dan zonder.

Ik heb juist expliciet alle informatie gedeelt en openbaar gezet, zodat een ieder zijn eigen conclusie kan trekken en de informatie naar waarde kan inschatten. Geloof je er niet in, laat het links liggen. Methoden zat om me te gaan experimenteren. Ik heb geen tijd om aanhangers te plezieren, maar plezier mijzelf door alleen te doen waar ik zin in heb. Om dat te bereiken doe je niet door steeds pb en privemails individueel te beantwoorden. Dat zou pas een dagtaak worden.

Ik wil geen mensen aan mij binden en afhankelijk van mij maken. Dus kies ik voor openheid en transparantie van communicatie. Dus kan ik me ook niet schuilhouden achter uitspraken die ik wel/niet gedaan zou hebben.

Het hoofd doel is mensen een stap verder brengen dan ze er zonder begeleiding waren gekomen. Voor de "experts" heeft mijn verhaal totaal geen toegevoegde waarde ,want die weten het allemaal toch beter.:)

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
En dit is precies de spijker op zijn kop slaan, wat je altijd voorop heb gesteld DE BASIS en de rest moet je zelf doen en invullen en zeker wat er in de bak gebeurd te volgen en van te leren.
Je bewoners in de bak vertellen je van zelf of alles goed gaat of niet en dat is de kennis wat je hier van opsteekt, ik wens een ieder veel succes met zijn hobby met zijn eigen systeem welke dit ook is.

Ok prima. Eerst op vakantie en dan maken we een afspraak. Lijlt me leuk.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Duiken kan je het hele jaar door hoor, Glenn.

Ik heb midden in de winter onder het ijs gelegen, ook een hele ervaring op zich.
Sterker nog, mijn profielfoto is onder het ijs!

groet
Adri

Zeg jij het maar, dan doe ik adri gelijk aan. Ik heb altijd tijd voor leuke dingen.
Buiten is toch niks meer te beleven dan brrrŕr.......

greetings, GlennF

Steengroeves in Belgie, kun je ook bijna het hele jaar duiken, best gezellig. Ook een ervaring op zich.

Verzonden zonder hinder van enige vorm van kennis!

Kan inderdaad erg leuk zijn maar zou ik beginnende duikers niet aanraden tenzij iemand je duik begeleid die hier veel
ervaring heeft en de plekken ook eerder heeft bedoken.

Steengroeves in Belgie, kun je ook bijna het hele jaar duiken, best gezellig. Ook een ervaring op zich.

Dat klopt, beter geen beginnende duikers, kan voor sommigen redelijk spoekie worden in zo'n donkere diepte.

Duiken kan je het hele jaar door hoor, Glenn.

Ik heb midden in de winter onder het ijs gelegen, ook een hele ervaring op zich.
Sterker nog, mijn profielfoto is onder het ijs!

groet
Adri

Haha.. adri... zo'n diehard ben ik ook niet.
Mijn focus lig echt op de tropische koraal riffen. Wat dat betreft ben ik onetrack minded .....:)

Marc... ik wil dingen zien en beleven die mijn zintuigen prikkelen en vrolijk maken. Koudwater laten mij rillen en grotten zijn sober

greetings, GlennF

Back
Bovenaan