Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zetlight ZA 1201

He-Mans

ZeewaterForum lid
Dag allen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare led voor mijn 60l nano cube. Om mee te beginnen wilde ik onder de 200 euro blijven. Het is me gelukt want ik kwam dit armatuur tegen: http://www.reefproducts.nl/producten/verlichting/led-verlichting/zetlight-nano-za1201-16w.html . Inclusief controller komt deze op 150 euro. Je kunt alles appart instellen: kleuren, zons op- en ondergang.

Wil iemand voor mij kijken naar de details en het vermogen. Ik las ergens op een duitse site dat koralen er minder op doen. Nou heb ik zelf een beetje onderzoek gedaan en kwam ik tot de conclusie dat 14k de optimale balans is tussen groei en kleur van het koraal.

Deze lamp is 12k, graag jullie advies.

Bedankt,

Eigenlijk geef je zelf al het antwoord

Eigenlijk geef je zelf al het antwoord

Begrijp ik, het is niet optimaal. Maar gezien de prijs is t voldoende om mee te beginnen, of is het nutteloos en kun je beter investeren in een kessil of iets dergelijks.

Ja, maar kan niet vinden waar ik hem kan kopen of hoe duur hij is, verder zie ik nog niet waar hij beter is dan de zetlight die hier in nederland gewoon te koop is.

Gewoon zelf bouwen misschien een optie

Zou kunnen ja, ben alleen niet zo handig met solderen enzo

Maar jullie denken dat 12k te weinig is dus?

Denk voor lps en leders ok maar sps zal lastig worden.
Ik vind 16 W ook een beetje weinig, ik had boven nano 30 liter al 27 W hangen

Prima te gebruiken als ''secundaire'' verlichting bron

Model: ZA1201
- 1070 lumen
- Vermogen: 16W
- grootte in inches: 10.24 x 4.72 x 6.69H
- LED: Wit: 21pcs van 12000K
- Blauw: 7pcs van 465-485nm
- Rood: 4 stuks van 620-630nm
- Groen: 4 stuks van 520-535nm

Advies op bijvoorbeeld: 50/50/50 Cub,

- Hoofd verlichting 18 high power led's ( tegel 3watt per led ) waarvan 15 wit 10.000K en drie blauw 420nm
- dan de tweede tegel ZA1201 voor zon op / ondergang en een mooie spectrum een kleuren

Par waarde van deze goedkope led is zeer goed zie de fabriek pagina om te controleren

Oh.. en voor de prijs, gewoon even bij de sponsor van dit forum aankloppen ''rifwachter''

led.jpg

Back
Bovenaan