jaap keijzer
Senior Forumlid
Hey Glen ziet er goed uit he , wel mooi zo een egel hoef je aleen nog maar stekken te rapen haha gr jaap
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Hey Glen ziet er goed uit he , wel mooi zo een egel hoef je aleen nog maar stekken te rapen haha gr jaap
tja Glenn .De natuur laat zich niet controlerenJe kan het wel beinvloeden maar niet staande houden .Uiteindelijk is de onder of boven lijn de dood .Dus komen er meer factoren bij binnen de beperkte ruimte .IK vindt het wel leuk om te zien hoe je er mee bezig bent
Maar een beetje op de rem trappen kan zeker geen kwaad maat
Want ook voor jouw gelden die onder en boven lijnen.Je bent nu eenmaal een deel van de natuur .Lekkr rustig aan dus en doe vrouw en hond de groetjes .Groetjes Rob charite
Ik zeg groter gaan Glenn! Gewoon vrouwlief en kinders heel lief aankijken en natuurlijk eerst enkele weken vertroetelen voordat je het balletje op gooit haha![]()
Merk jij trouwens dat de formosa's die boven het water uitgroeien erg beschadigd raken hierdoor? Mijn blue tip formosa raakte het wateroppervlakte aan en de toppen die boven het waterkwamen gingen kapot (logisch) en hier ging alg op zitten. Echter bij sommige plekken is dat langs een heel stuk van het koraal naar beneden gegaan. Lijkt net een kloof in de tak te komen. De takken bleken voor de rest niet en hij blijft onverminderd door groeien, er komen alleen lelijke plekken gleuven in de takken. Merk jij dat ook op sommige plekken?
Groetjes Youri
de grap is dat vrouwlief al lang om is, toen ik zie groter zei zij doen ! dat was 2 jaar geleden..
ik ben degene de tegen de operatie opkijkt.
de toppen van de acro's veralgen maar hebben verder geen schade. ze vormen zelf een omgekeerde plateau.
boven alg, onder koraal weefsel.
Ja bij mij lijkt het alsof er om een of andere reden het skelet van de formosa wordt uitgeholt door iets. Ben er nog niet achter hoe het komt.de grap is dat vrouwlief al lang om is, toen ik zie groter zei zij doen ! dat was 2 jaar geleden..
ik ben degene de tegen de operatie opkijkt.
de toppen van de acro's veralgen maar hebben verder geen schade. ze vormen zelf een omgekeerde plateau.
boven alg, onder koraal weefsel.
hoe gek het ook mag klinken, ben blij [nog] niet in jouw schoenen te staan, groter leuk maar ook weer meer werk aan bak en minder tijd voor de andere leuke dingen in het leven
in de nu beschikbare ruimte gaan herinrichten, drastisch snoeien, koralen weg [moeten ] doen die je misschien al jaren heb zal ook niet meevallen, kortom je zal lastige keuzes moeten maken.
Hi Glenn,
hmmm, je weet dat de vrouw meestal gelijk hebt, dus ik zeg...........groter........doen.
Tuurlijk is het een hele operatie, zeker in jou geval, maar met een beetje hulp kom je een heel eind.
Denk dat een aantal DSR pioniers je hier best bij willen helpen.
Kortom, je geeft maar een gil als je om bent.
groet
Adri
Ja bij mij lijkt het alsof er om een of andere reden het skelet van de formosa wordt uitgeholt door iets. Ben er nog niet achter hoe het komt.
Ik geef je vrouw gelijk hoor! En als je ooit besluit om groter te gaan wil ik zeker wel een handje helpen!
Als ik mijn opbouw van de week heb aangepakt en de bak weer een beetje toonbaar is moeten we even dat rondje langs Hoogvliet en Spijkenisse plannen!
Uiteindelijk wordt elke bak te klein!
Ik denk dat je beter er wat koralen uit kan halen of flink snoeien.
Misschien kan je wat steen verwijderen zodat je opbouw wat lager wordt en zo wat ruimte maakt bovenin.
of je maakt een grotere stekkenbak!
Succes met je besluit!
Groet
Eric Jan
Hallo glenn,
bij terugkomst van onze vakantie weer even in je dagboek gedoken en gelezen dat je even pas op de plaats maakt.
Wij begrijpen dit en vinden het een goed besluit.(maar tegelijk ook jammer omdat al het moois nu weg is)����
Toch hopen wij dat er toch weer wat stekken via jou gekocht kunnen worden t.z.t.
groetjes
kerstin en Ed
Het herstel van de stek punten van de groene formosa.
29sept2014
![]()
26sept2014
![]()
Gestekt op 19sept2014
![]()
greetings, GlennF
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.