Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

ik hoop het wel frank, eigenlijk had ik geen ruimte om ze op te vangen, maar ze zouden anders in de container zijn beland.
Deze koralen hebben al meer dan 2 weken zo gestaan, als ze in diezelf omstandigheden zouden blijven dan was het einde oefening, dat kan je zien aan de grootste exemplaar die was al ruim weefsel aan het verliezen aan de zijkanten en zat onder de flap. aangezien het de eerste keer is dat dit gebeurt, is de kans aanwezig dat het zich hersteld. Mijn ervaring is dat op het moment dat je dit vaker en over een langere periode doet, het koraaltje er niet boven op komt. Het jojo effect van de waarden en verlicht maak het koraal dan van slag.

Ik denk dat ik dit jou niet hoef te vertellen, want dat weet je waarschijnlijk al.

Maar zet ze maar op de grond, liefst op een plaats waar het licht niet te sterk is, dan kan het koraal zich beter herstellen. Beetje hetzelfde als dat wij ons verbranden, dan kom je liever ook niet meer in direct zonlicht want dat gaat schrijnen :).

Ik denk dat ik dit jou niet hoef te vertellen, want dat weet je waarschijnlijk al.

Maar zet ze maar op de grond, liefst op een plaats waar het licht niet te sterk is, dan kan het koraal zich beter herstellen. Beetje hetzelfde als dat wij ons verbranden, dan kom je liever ook niet meer in direct zonlicht want dat gaat schrijnen :).

je bent nooit te oud om te leren :o. bedank voor de tip we gaan gewoon experimenteren.... ik doe niks anders haha......

En het kan zeker geen kwaad om ze direct (met mate) te voeren, maar geloof dat je dat al van plan was gezien ze bij je aardbei staan.

dat ga jou wel lukken Glenn

En het kan zeker geen kwaad om ze direct (met mate) te voeren, maar geloof dat je dat al van plan was gezien ze bij je aardbei staan.

het staat inderdaad bij de aardbei, omdat de kokerwormpjes gevoerd moesten worden.
maar nu breng je mij wel op het idee om in de nacht de andere lps'en te gaan voeren als ze nog poliepen vertonen.
bedank voor de tip:o

Roze Pavona Cactus
Hoort rose te zijn maar, tot vandaag heb ik geen plek vrij kunnen vinden om deze te plaatsen, dus staat het gewoon op de bodem net onder een leder met expansie drift:mad:

13011868093_93fc92c039_z.jpg

Glenn gezien de langere poliepen (en dan bedoel ik niet eens de vechttentakels) is het een Pavona decussata en geen Pavona cactus. Trouwens een mooi voorbeeld van hoe dit soort koralen met hun vechttentakes ruimte voor zichzelf maken en hoe lang die wel niet worden in vergelijking met de normale tentakels.

Glenn gezien de langere poliepen (en dan bedoel ik niet eens de vechttentakels) is het een Pavona decussata en geen Pavona cactus. Trouwens een mooi voorbeeld van hoe dit soort koralen met hun vechttentakes ruimte voor zichzelf maken en hoe lang die wel niet worden in vergelijking met de normale tentakels.

Inderdaad ze hebben plaats nodig en ze doen niet liever of hun vechttentakes te tonen!. Hier sta hij nog in stekkenbak, vrouw vind deze mooi maar steek het me op de moeite voor hem in de bak te plaatsen. :p

je heb helemaal gelijk, het is de pavona decussata. het is een echte vechters baasje want die tentakels heeft ie altijd.

deze anthiassen, de squaminnis en enkel dispars zwemmen er al een tijdje rond. maar het bijplaatsen van nieuwe leidt tot een teleurstelling.
idem voor de 2 modder vette, acanthurus triostegus

Had je in verleden geen 3 ervan, of heb ik het mis.
13011858883_c2963dd545_b.jpg

@ Filip en stefan

Omdat ze niet lang blijven leven.
De eerste ingebrachte exemplaren zijn er nog steeds. Maar na het inbrengen van nieuwe exemplaren lijkt het net of deze na een tijd niet meer buiten komen eten.
Lijkt op stress door intimidatie. Ik verdenk de borsteltandjes ervan de stratus of de binotatus mischien zelfs de lineatus. Maar het kan ook de mannetje squaminipinnis zijn.

Momenteel zwemmen er na de afvalrace nog 2x squaminipinnis en 2x dispars rond.

greetings, GlennF

kon het ff niet laten en heb een 4 tal mooie lipvisjes gescoord

zelden zie je zulke mooie en op het oog gezonde exemplaren, dus zo'n een buitenkans laat ik niet lopen.

paracheilinus cyaneus,
paracheilinus lubockii, (had ik al eerder gehad, maar de 3 dagen niet gehaald)
Macropharyngodon ornatus (ook wel de leopard lipvis genoemd, blijk hem al te hebben)
...... Valse? heb de echte naam nog niet kunnen vinden

kon het ff niet laten en heb een 4 tal mooie lipvisjes gescoord

zelden zie je zulke mooie en op het oog gezonde exemplaren, dus zo'n een buitenkans laat ik niet lopen.

paracheilinus cyaneus,
paracheilinus lubockii, (had ik al eerder gehad, maar de 3 dagen niet gehaald)
Macropharyngodon ornatus (ook wel de leopard lipvis genoemd, blijk hem al te hebben)
...... Valse? heb de echte naam nog niet kunnen vinden

Altijd mooi lipvisjes de lubockii heb ik ook doen het goed bij mij

Van de macropharygodon heb ik de negrosensis en de meleagris is ook een Leopard misschien bedoel ie die

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Altijd mooi lipvisjes de lubockii heb ik ook doen het goed bij mij

Van de macropharygodon heb ik de negrosensis en de meleagris is ook een Leopard misschien bedoel ie die

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

als ze to rust komen zal ik eens wat foto's maken

Back
Bovenaan