Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Glenn indrukwekkend lijst lagere dieren,kan je ook een lijst van je vissen maken?

Groeten Pieter

ik zal ongetwijfeld was gemist hebben er er een koraaltje meer of minder hebben, sommige dingen die her en der groeien heb ik niet eens benoemd

Dit was de lijst die ik op 24 maart 2014 gemaakt had.

2x Amphiprion ocellaris, Pterapogon kauderni, Oxymonacanthus longirostris, Zebrasoma flavescens, Zebrasoma xanturium, Naso lituratus, Acanthurus leucosternon, Acanthurus lineatus, Acanthurus tenetti, 3x Acanthurus triostegus, Ctencheatus tomini, Ctencheatus striatus, Ctencheatus binotatus, Ctencheatus strigosis ( juvenile in fragtank), Salarias fasciarus (in fragtank), Scarus quoyi, Atrosalarias fuscus, Salarias ramosus, Synchiropus splendidus couple m/f, Synchiropus ocellatus couple m/f, 2x Ecsenius stigmatura, Meiacanthus atrodorsalis, Amblyeleotris wheeler + symbiotic shrimp, Halichoeres chrysus, Macropharyngodon ornatus, 3x Pseudanthias squamipinnis, 6x Pseudanthias dispar, 1x Psuedanthias Evansi, 3x Chromis viridis,.
o Other inverts :
6x lysmata amboinensis, 2x Enoplometopus debelius, Turbo fluctuosa (Mexican Turbo Snail) with countless offspring, Astraea tecta (Turbo Snail ) with offspring, 4x Tripneustes gratilla (pincushen urchin), Echinometra sp. (Shortspine Urchin), Diadema setosum (Longspine Urchin, Black )

intussen zijn er wat vissen bijgeplaats maar ook wat anthiassen de verdwenen zijn.

Ik vraag me af of je met zo een lijst ook nog water in je bak hebt zitten voor de vissen :biggrin:.

Wel knap om een flower er zo door te krijgen.

groetjes
twan

er is nog water twan , maar misschien moet ik binnenkort wel mijn water volume naar beneden gaan bijstellen voor de correcties met de calculator :p.

we zijn er nog niet twan, hij is pas genezen als ie volledig in de oude staat is. Dit kan tijdelijk zijn, dus ik juich niet te vroeg.

De acropora Formosa werd te groot en de koralen eronder gingen lijden aan licht en stromings tekort.
Er kwam nog amper licht door het dak die het snelle groei had gevormd en de voet werd al langzaam bleek.
Hij was al meermaals gesneid, maar de groei was harder dan het snoeien.

Een heel emmer aan takken gesnoeid en nog is het vol.

De emmer is een 10 liter breed formaat
Ik schat 1-2 kilo aan koraal (niet gewogen)

uploadfromtaptalk1400915745939.jpguploadfromtaptalk1400915756779.jpguploadfromtaptalk1400915764629.jpg

Geintereseerden voor een mooie xl formosa stuk mogen naar aquacompleet in rotterdam. Ik heb ze daar afgegeven, dus was je net opzoek dan weet je ze te vinden.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Soort tafel acro met groene takken en roze /paarse groeipunten. is ooit felle paars/roze geweest. Deze foto is genomen in een periode met verhoogd fosfaat en nitraat.

13011719985_59943da3c2_b.jpg

Dit is de ontwikkeling van het koraal

17 mrt 2012
14251016661_e3c4de5b68_c.jpg

9 apr 2012
14253955924_348902466d_c.jpg

5jun 2013
14253955464_43b50d90f3_c.jpg

17 jul2012
14253954714_2967d4a704_c.jpg

29 sept2013
14231177276_f7f23ee478_c.jpg

greetings, GlennF

Formosa is toch wel 1 van de snelst groeiende sps, wel nog altijd mooi.
De kleur van een sps is bij ieder aquarium weer anders, heeft volgens mij te maken met de ideale omstandigheden voor elk koraal, je koopt een mooi paars koraal bv en in je eigen bak kleurt het van paars naar blauw of bruin.
Zijn de omstandigheden zoals licht, voeding die een koraal kleuren.

gr. marcel

***** 100% mee eens, soms wou je dat het niet zo snel ging.

De kleur van een sps is bij ieder aquarium weer anders, heeft volgens mij te maken met de ideale omstandigheden voor elk koraal, je koopt een mooi paars koraal bv en in je eigen bak kleurt het van paars naar blauw of bruin.
***** ook 100% mee eens... zelfs de groeivorm kan wijzigen.... meestal hoop je dan van bruin naar blauw/roze/paars etc...

gr. marcel

greetings, GlennF

gr. marcel

bij mij kan ik de conclusie trekken dat het met de licht te maken hebt.
ik zie aan de Xenia dat hij is veranderd van kleur sinds ik een andere lamp boven de bak heb.
hij is van roze/bruin naar paars verkleurt.

mvg Jaap.

bij mij kan ik de conclusie trekken dat het met de licht te maken hebt.
ik zie aan de Xenia dat hij is veranderd van kleur sinds ik een andere lamp boven de bak heb.
hij is van roze/bruin naar paars verkleurt.

mvg Jaap.

Heel goed mogelijk en zelfs een zeer belangrijke factor. Bij verkeerd licht kunnen sommige koralen zelfs afsterven.

greetings, GlennF

:cool:Hey Glen het is nog steeds een pracht stukje voer je hem nu apart ? Gr jaap

Eens in de week kwam ik eraan toe.
Maar dat was een opgave teveel en het dagelijks voer bombarderen was teveel van het goede om de waarden op peil te houden, zonder de dosering fe en carbon te gaan verhogen.
Ik probeer toch binnen bepaalde doseringen te blijven.

Vandaar de keus nu een kleine kolom met voer bombardementen. Met een kolom is het makkelijker het voer in suspensie te houden

greetings, GlennF

De diep paarse Acropora valida, uitgegroeid vanuit een stekje van niks (bijna afval te noemen)

13012103854_7b68dd0926_b.jpg

Mooi prestatie Glenn, als deze terug naar de afval gaat mag je me roepen:p

Mooi prestatie Glenn, als deze terug naar de afval gaat mag je me roepen:p

nog lang niet filip, ik vind hem mooi en zolang hij in model is en niet gaat concurreren om ruimte word er bij mij niet gestekt. ik laat graag de boel z'n gang gaan, omdat ik niet continu ermee bezig wilt zijn.

Glenn, zou de valide ook niet stekken, het koraal word er dan niet mooier op en zoals je zegt als die kan groeien niets aan doen.
Ik heb deze ook lange tijd terug van Luc en is al behoorlijk groot maar stekken: nee....:cool:

gr. Marcel

Back
Bovenaan