Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Sorry glenn door me poppetjes smili's lijk het niet zo denk..

Maar ik meen het ben super trots op je wat je allemaal op het forum neerzet en mensen help..echt top en dat je alles wil delen met andere van je bevindingen..

De Tank of the month is dik verdient!! je heb iets geweldigs neergezet bij jou thuis..en komen gauw bij je kijken...ook ik moet nog veel leren en over de zeehobby bij leren is alleen maar geweldig:)

veel geluk!!

gr
sander

He glenn ten eerste beste wensen en gefeliciteerd
Ik heb in mijn bak ook kort stelige buttons die steeds minder worden en in staan, langstelige staan gewoon open.

ik heb ook nooit iets toegevoegd buiten mijn wekelijkse 15% verversing met reef crystal

Maar ik voeg nu van red sea reef energie a en b sinds een week is dit een beetje te vergelijken met amino, s waar jij het over heb.

Het belang van amino doseren !..(i.c.m. de juiste nitraat an fosfaat waarden)

aankoop 2jul2012
11773387834_9ae9c24e59_z.jpg

hele steen afgestorven, restant over geplakt naar een klein steentje
Reeds een week na het doseren van Amino's stonden de buttons weer mooi open.
deze foto is van 17aug
11773538774_4d8cec11c2_z.jpg

foto 31 dec2013 na wekelijks doseren amono's
11773562594_b9dbbd4e96_z.jpg

Welk merk amino's ???

Heey Glenn!

Ook hier nog van harte gefeliciteerd met je mooie prestatie!:biggrin:

Ik heb ongeveer de zelfde buttons, zelfde rand alleen het hartje is blauw met witachtig en ik had precies het zelfde!
Ze kwijnde langzaam weg en ik had de hoop eigenlijk al opgegeven. Maar sinds ik amino's voor de vissen ging toevoegen zag ik ze ineens terug komen en nu groeien ze juist heel hard! Ook mijn blauwe buttons gaan heel goed.

Het grappige is dat voordat ik amino's toevoegde mijn Lord of the Rings het wel al heel goed deden. Zijn ook veel langere buttons dan de andere. Met name de korte buttons lijken heel veel baat te hebben bij amino toevoegingen!
Ook mijn Acans lijken sinds de amino toevoegingen veel beter te groeien.

Groetjes Youri

Dank je youri , gaat lekker zo.

Juiste constatering youri .
Hier deden die lords het ook zonder amino prima. (Samen met nog een paar andere).

greetings, GlennF

Ok maar bij nader inzien heb ik ze even onder de loep genomen en zie wel nieuwe buttons groeien

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Hahaa. Als je er elke dag naar kijkt zie je ze niet groeien , tot je een oude foto terug ziet.

greetings, GlennF

bedank dominique !
hoe staan de ontwikkelingen bij jou ?

Het grote probleem met mijn bak was dat ik een enorm tekort had aan strontium wat verklaarde waarom mijn sps het niet goed deden. Nieuwe sps die ik bij plaats in de bak doen het goed en behouden hun kleur. Sps die al langer in mijn bak zitten herstellen maar toch erg langzaam. Ook mijn buttons staan voluit nu. Dus ja, ik zie veel verbetering. Voor de rest ben ik een strijd aan het leveren tegen dinoflaggelaten. Als allerlaatste redmiddel ben ik een behandeling met phytoEx gestart. Bij deze behandeling moet ik mijn lichtduur met min. 4u verminderen wat mijn koralen ook al niet ten goede komt. Ik ben dus eigenlijk nog teveel bezig met problemen oplossen waardoor ik nog steeds het gevoel dat de vooruitgang minimaal is. Maar heb er een goed gevoel over dat het alleen beter zal gaan.......

Hi Glenn,

hoe gaan de blauwe buttons van Fladder bij jou?

Ze doen het hier echt matig of eigenlijk zijn ze achteruit aan het gaan.

groet

Adri

Waaauuuw Glenn, wat een fantastische verzameling zeg! en wat een prachtige fotos!

ik ga vanaf morgen aan onze nieuwe bak beginnen, heb in ieder geval veel geleerd van dit dagboek :)

Waaauuuw Glenn, wat een fantastische verzameling zeg! en wat een prachtige fotos!

ik ga vanaf morgen aan onze nieuwe bak beginnen, heb in ieder geval veel geleerd van dit dagboek :)
bedankt roland !
succes met je opstart.
Het dagboek is er voor mijzelf als naslag, maar ook voor anderen om te leren van mij ups en downs.

Als resultaat is deze methode ontwikkeld:
http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?121315-De-DSR-Methode-(Dutch-Synthetic-Reefing)

:eek:Hey Glen ik ben erg benieuwd of de buttens het gaan doen ,ik denk dat deze jongens erg gevoelig zijn voor overgang van het water naar een andere bak ,en dat herstel mischien pas komt als je denkt dat ze dood gaan zelf heb ik ooit ook blauwe gehad maar of deze van walter waren weet ik niet maar waren ook zo weg suc 6 gr jaap

Het jammere is dat in mijn oude bakkie ze het best goed deden, stonden vol open.

Nu in de grote bak zijn er zelfs al drie poliepen verdwenen en heb ik er nog 4 over.
Ik had ze in de oude bak wel heel erg hoog staan, ga ze straks ook maar verplaatsen naar een hogere plek zodat ze meer licht pakken.
Het zijn volgens mij geen Walters of afstammelingen van de Walters, ze zijn heel donkerblauw tegen paars aan.

Hoop dat ze toch nog het licht gaan zien.

groet

Adri

Hoi Glenn,

toen we bij ouw waren zag ik dat je pvc om je stroming pompen had, ik neem aan vanwege lucht aanzuiging.

Welke diameter PVC heb jij hiervoor gebruikt?

:eek:Hey Glen ik ben erg benieuwd of de buttens het gaan doen ,ik denk dat deze jongens erg gevoelig zijn voor overgang van het water naar een andere bak ,en dat herstel mischien pas komt als je denkt dat ze dood gaan zelf heb ik ooit ook blauwe gehad maar of deze van walter waren weet ik niet maar waren ook zo weg suc 6 gr jaap

dat is een gedachte jaap.. we wachten het gewoon af

Het jammere is dat in mijn oude bakkie ze het best goed deden, stonden vol open.

Nu in de grote bak zijn er zelfs al drie poliepen verdwenen en heb ik er nog 4 over.
Ik had ze in de oude bak wel heel erg hoog staan, ga ze straks ook maar verplaatsen naar een hogere plek zodat ze meer licht pakken.
Het zijn volgens mij geen Walters of afstammelingen van de Walters, ze zijn heel donkerblauw tegen paars aan.

Hoop dat ze toch nog het licht gaan zien.

groet

Adri

je oude bak was ook rijker aan fosfaat, misschien is dat een idee. helaas kan ik hier nog geen uitsluitsel over geven.
het zijn zeker geen walters Adri.

Hoi Glenn,

toen we bij ouw waren zag ik dat je pvc om je stroming pompen had, ik neem aan vanwege lucht aanzuiging.

Welke diameter PVC heb jij hiervoor gebruikt?

klopt , dat is tegen het slurpen van lucht en toch een golfslag/deining creëren.
90mm doorsnee doorzagen en dan met een verf stripper behandeld.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan