Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Heey glenn prachtige buttens zeg erg mooi.
Zonde van de bloedgarnalen.

Je bak blijft erg mooi.

Groetjes wesley

Minder goed nieuws is dat ik gisteren 2 dode bloedgarnalen op de bodem zag liggen. Hoe dat komt is een raadsel. Ze zitten al sinds 19mrt2012 erin.
Ik heb er toen 9x ingebracht.
Ik zie er nu nog sowiezo 3 zitten.

Bekijk bijlage 366453

greetings, GlennF

Vrouwtjes te kort geworden misschien? Dan vechten mannetjes soms...? qua eten niemand niemand klaagt in je bak denk ik:biggrin:
Serieus jammer natuurlijk, jij ben zo gek op garnalen!:(

Vrouwtjes te kort geworden misschien? Dan vechten mannetjes soms...? qua eten niemand niemand klaagt in je bak denk ik:biggrin:
Serieus jammer natuurlijk, jij ben zo gek op garnalen!:(

haha... ze zijn hemafrodiet dus alle garnalen kunnen eitjes dragen en ze bevruchten elkaar, ze komen dus geen mannem of vrouwen tekort.

tja..... noem het maar fases van mijn "bucket list".

haha... ze zijn hemafrodiet dus alle garnalen kunnen eitjes dragen en ze bevruchten elkaar, ze komen dus geen mannem of vrouwen tekort.

tja..... noem het maar fases van mijn "bucket list".

:eek: hm... kreeften niet he! In mijn Cichliden bak hadden wij Blauw Florida kreeften mannen en vrouwen en ik wist wie is wie. Nu maar een vrouwtje. Maar goed dan voor garnalen, ze hebben een probleem minder dan kreeften en wij...:rolleyes:

tja met kreeften heb ik geen eigen ervaringen, dus durf er niks van te zeggen.
tja konden wij maar kiezen van 2 wallen eten haha.....

:eek: hm... kreeften niet he! In mijn Cichliden bak hadden wij Blauw Florida kreeften mannen en vrouwen en ik wist wie is wie. Nu maar een vrouwtje. Maar goed dan voor garnalen, ze hebben een probleem minder dan kreeften en wij...:rolleyes:

Zo zie een bakje uit met toch goeie water waarden (staat gekoppeld met het rif).
Ik hem 2 weken terug een sterker lamp gezet en dit gebeurt er.
Wat er niet in zit is een powerfilter en schoonmakers als egels, doktersvissen en slakken.

Er onstaat door de ineens sterkere lamp een flap explosie in de bak, omdat het bezonken ditritus volle licht krijgt.

Deze bak stond al 6 maanden of zo me te draaien met de mindere lamp zonder enig probleem.
Maar omdat de lamp niet sterk genoeg was voor de groene montiplaat stekken, de bruin werden heb ik een sterkere lamp geplaatst.

Hier kan je zien dat een verhoging van licht intensiteit het zichtbare flap bevorderd. Ik ga ervan uit dat de cyano bacterie al de tijd in de bak aanwezig was, maar door weinig licht het zichtbare deel zich niet manifesteert.
Na introductie van meer verlichting krijg je de explosie die alleen maar erger wordt en alles eronder verstikt. Dus een ketting reactie. Dit ga ik bestijden door de verlichting uit te laten voor een dag en dan flink de bodem omspuiten en een powerfilter inzetten.
uploadfromtaptalk1386962433249.jpguploadfromtaptalk1386962450444.jpguploadfromtaptalk1386962461129.jpg

greetings, GlennF

Verlichting uitzetten!
Afschrappen rotzooi van de wanden.
Alles zoveel mogelijk wegvangen met een fijne net.
Powerfilter inzetten.
Wachten tot het opklaart
Weer alles omroeren.
Net zo lang tot alles helder blijft en alle vuil weg is gefilterd.

Bij aanwezig koraal verlicht aanzetten maar met verkorte branduren.

greetings, GlennF

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1386968826714.jpg
    uploadfromtaptalk1386968826714.jpg
    44,9 KB · Weergaven: 55
  • uploadfromtaptalk1386968853342.jpg
    uploadfromtaptalk1386968853342.jpg
    35,4 KB · Weergaven: 50
  • uploadfromtaptalk1386968862870.jpg
    uploadfromtaptalk1386968862870.jpg
    21,1 KB · Weergaven: 48
  • uploadfromtaptalk1386968893031.jpg
    uploadfromtaptalk1386968893031.jpg
    23,5 KB · Weergaven: 48
  • uploadfromtaptalk1386968962537.jpg
    uploadfromtaptalk1386968962537.jpg
    53,8 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Daar heb je weer een hoop werk aan en je heb er weer iets van geleerd glenn

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Hiermee zie je dat je de situatie niet op z'n beloop kan laten gaan met de gedachte het komt wel goed. Actie geeft beter resultaat.

greetings, GlennF

:pHey Glen dat ziet er smeerig uit zeg , maar je ziet wat er in gaat komt er ook weer uit :rolleyes:Gr jaap

Tja... ik laat alleen zien wat aanpakken in aquarium houden inhoud. Soms moet je afzien en aktie ondernemen als het nodig is.

Zo zie je ook het belang van een schoonmaak ploeg , heb je het niet dan moet je zelf aan de slag.

greetings, GlennF

Back
Bovenaan