Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Prachtig allemaal Martin, heb van het weekendde je dagboek helemaal uitgelezen en daar kan geen boek tegen op.
Er zijn een tweetal vragen bij mij opgekomen, hoe doen de koralen en of stekken het uit jou bak zodra ze naar bakken gaan die worden gehouden op een meer gangbare manier?
En dan bedoel ik dus grote schuimer en regelmatig waterwissels.
Ik kan me voorstellen dat dit wel eens een grote overgang kan zijn en dat ze graag terug naar huis willen?
Verder ben ik benieuwd of zeoliet het ook goed zal doen in een potfilter?

Gr Cor

Mooi visje Martin! Mooi koraal ook wat voor soort is het?

Gr. Jeroen

Dank je Jeroen,

Het koraal is een Pavona decussata ,heeft ook grotere poliepen dan de cactus !!

Grt,

Martin.

Prachtig allemaal Martin, heb van het weekendde je dagboek helemaal uitgelezen en daar kan geen boek tegen op.
Er zijn een tweetal vragen bij mij opgekomen, hoe doen de koralen en of stekken het uit jou bak zodra ze naar bakken gaan die worden gehouden op een meer gangbare manier?
En dan bedoel ik dus grote schuimer en regelmatig waterwissels.
Ik kan me voorstellen dat dit wel eens een grote overgang kan zijn en dat ze graag terug naar huis willen?
Verder ben ik benieuwd of zeoliet het ook goed zal doen in een potfilter?

Gr Cor

Dank je wel Cor voor het compliment,

Ik heb eigenlijk nooit klachten gekregen van aquarianen die bij mij stekken of koralen mee nemen en als ze dan problemen krijgen. Meestal naar een tijdje dan neem ik nog even contact met hun op hoe gaat met wat ze meegenomen hebben!!

Wat de zeoliet betreft zou dat ook best in een potfilter kunnen maar niet met kool en andere middelen ! Ook moet de doorloop snelheid goed afgesteld zijn (niet te snel maar ook niet te langzaam) Bij mij worden de steentjes ook niet geschut !!

Grt,

Martin.

Ik verwacht ook geen klachten maar ik kan me voorstellen dat een koraal even moeite zou kunnen hebben met aanpassen in dit geval.
Mooi dat dit gewoon goed gaat.
Dank je voor je reactie wat betreft zeoliet, kan ik weer mee verder.

Gr Cor

Geweldige bak, geweldige bonk kennis over onze hobby.
Altijd al de bijzonder manier van aquarium interessant gevonden, nu de bak live gezien.....
Martin mijn complimenten voor de kwaliteit van jou dieren...

Geweldige bak, geweldige bonk kennis over onze hobby.
Altijd al de bijzonder manier van aquarium interessant gevonden, nu de bak live gezien.....
Martin mijn complimenten voor de kwaliteit van jou dieren...

Dank je wel Jan voor deze mooie woorden zoals jij het hier omschrijft!!

Hier nog een foto van de favia die bij mij als aflegger is opgegroeid,mooi om dit vanaf het begin allemaal mee te maken!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 001 - kopie (6) [].JPG
    001 - kopie (6) [].JPG
    118,4 KB · Weergaven: 64
  • 003 - kopie (5) [].JPG
    003 - kopie (5) [].JPG
    104,4 KB · Weergaven: 130
;)Ziet er supergezond uit Martin mooi diertje zo klein gr jaap

Ik heb er twee gehad Jaap, één is er naar Tommie gegaan en die doet het ook uitstekend !!

erg mooi geworden je faviaatje super...mooie tank Martin..pracht bak!!

gr
sander

Dank je Sander,

Regelmatig kijk ik ook in jullie dagboek maar ook die tank ziet er geweldig mooi uit, echt SUPER die kleuren !!

Grt,

Martin.

Maak je me blij mee met je compliment:) ja de kleuren worden mooier gelukkig, maar nog niet zoals bij jou!! en het moet zijn!! maar doe kei me best met de verzorging..denk als de bak wat langer draait het goed komt:)

gr
sander

Maak je me blij mee met je compliment:) ja de kleuren worden mooier gelukkig, maar nog niet zoals bij jou!! en het moet zijn!! maar doe kei me best met de verzorging..denk als de bak wat langer draait het goed komt:)

gr
sander

Hahaha dat gaat zeker goed komen Sander, want jij heb het wel in de vingers !! :)

Grt,

Martin.

de groene favia en de rode favia doen het hier uitstekend pracht dieren.
sorry de foto is beetje van slechte kwaliteit komt door me telefoon.

01c1745dc7aea0249abc4609a7f96a3df9aa496588.jpg

Heey martin wat blijft je aquarium toch een pracht bak wat een kleuren,zou graag ooit de kleuren er zo in willen krijgen hier net als bij jou.
Erg mooi top.

Groetjes wesley

Heey martin wat blijft je aquarium toch een pracht bak wat een kleuren,zou graag ooit de kleuren er zo in willen krijgen hier net als bij jou.
Erg mooi top.

Groetjes wesley

Dankje Wesley,

Ik ben nog steeds bezig om de kleuren nog iets feller te krijgen door de mix te verhogen van 8 naar 14 druppels en dat twee keer per week!!

Het wordt ook opgenomen door de koralen dat is goed te zien aan de kleur en groei!!

Grt,

Martin.

Heey martin welke mix is dat dan ben erg benieuwd.
je bak wordt steeds mooier ervan zo te zien.

Groetjes wesley

heey Martin jouw bak is de mooiste die heb ik ooit gezin.
Gr Artur.

Bijlagen

• 20131208_172248.jpg
    20131208_172248.jpg
    43,7 KB · Weergaven: 96
Back
Bovenaan